Spring naar bijdragen

bekrast gps scherm


grave

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast  :huh: . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar?

 

Ja!!! koperpoets !!!

Ik weet niet hoe diep je krasjes zijn, want polijsten helpt niet tegen te diepe krassen.

Je kunt ook "duraglit" proberen ( word vaak geleverd in een blikje ).

Koperpoets gebruiken met een zachte doek....goed wrijven en daarna ( voordat het opdroogd )met een droge zachte doek nawrijven tot alle polijstmiddel weg zijn.

Je moet er wel zeker van zijn dat je scherm geen "touchscreen" contacten heeft want ik weet niet of je het dan ook kan gebruiken.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen.

 

Het betreft een Garmin eTrex Legend btw.

 

Alvast bedankt voor jullie support en tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen.

 

Het betreft een Garmin eTrex Legend btw.

 

Alvast bedankt voor jullie support en tips.

 

Tja....dat maakt het er allemaal veel minder op.

Blijft er niets anders op dan de polijstborstel te pakken en machinaal proberen te egaliseren.

Het kan maar je blijft het altijd zien...je glaasje krijgt te maken met temperatuur inwerkingen, dus kleine vervormingen.

Ik heb dat ook gedaan :beerchug: maar mijn apparaat is al aardig op leeftijd en zeer intensief gebruikt.

Is hoognodig aan vervanging toe maar door minder financiele middelen moet hij het toch nog een tijdje volhouden.

Ik vermoed dat jouw apparaat nog niet zo oud is.

Een ander alternatief is om een ander glaasje erop te zetten....volgende probleem is ..hoe krijg je het glaasje zonder beschadigingen eraf.

Een glaasje kan ik altijd een maken...is ff wat tekenwerk, plotten en uitwerken.

Maar dat kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen.

 

Het betreft een Garmin eTrex Legend btw.

 

Alvast bedankt voor jullie support en tips.

 

Eerst met een heel fijn schuurpapier het krasje wegschuren.

Dan met Commander, het middel om je auto te poetsen als de kleuren dof geworden zijn, poleisten tot het scherm weer goed is.

Zo repareren ze ook de ramen van een caravan als daar een kras opzit.

Je kan ook bij de Halfords een tube display polish voor de mobiele telefoon kopen

Kwibus :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast  :angry: . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar?

 

 

Als er een krasje op je LCD hoef je dat niet perse weg te wrijven ! , ik heb de kras (groef) deels uitgewist met een anti regen spuitlak die je normaal op de voorruit van de auto of je helmscherm spuit om beter zicht te krijgen tijdens een regenbui. Deze spuitbus is bij oa halfort of automat gewoon te krijgen. Spuitbus merk : - no touch - rainshield . waar het om gaat is de ruwe groef vorm wegkrijgen. groet, John .

bewerkt door Rembrandt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...