grave Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar?
dafoolio Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 Voor de GSM goede ervaringen met displex. Maar dat is al weer wat jaartjes terug. Ik weet niet of dat nu nog verkocht wordt, en of er misschien nog betere middelen op de markt zijn gekomen.
Twinlife Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar? <{POST_SNAPBACK}> Misschien vind je HIER een tip. Gr Twinlife
roeliboeli Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 Een andere manier die vaak wel wil helpen is een klein beetje tandpasta op het scherm doen en dan vervolgens gewoon poetsen. 9 van de 10 keer is het krasje dan verdwenen.
Happy Rabbit Geplaatst 17 februari 2006 Geplaatst 17 februari 2006 Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar? <{POST_SNAPBACK}> Ja!!! koperpoets !!! Ik weet niet hoe diep je krasjes zijn, want polijsten helpt niet tegen te diepe krassen. Je kunt ook "duraglit" proberen ( word vaak geleverd in een blikje ). Koperpoets gebruiken met een zachte doek....goed wrijven en daarna ( voordat het opdroogd )met een droge zachte doek nawrijven tot alle polijstmiddel weg zijn. Je moet er wel zeker van zijn dat je scherm geen "touchscreen" contacten heeft want ik weet niet of je het dan ook kan gebruiken. Succes
grave Geplaatst 18 februari 2006 Auteur Geplaatst 18 februari 2006 De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen. Het betreft een Garmin eTrex Legend btw. Alvast bedankt voor jullie support en tips.
Happy Rabbit Geplaatst 18 februari 2006 Geplaatst 18 februari 2006 De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen. Het betreft een Garmin eTrex Legend btw. Alvast bedankt voor jullie support en tips. <{POST_SNAPBACK}> Tja....dat maakt het er allemaal veel minder op. Blijft er niets anders op dan de polijstborstel te pakken en machinaal proberen te egaliseren. Het kan maar je blijft het altijd zien...je glaasje krijgt te maken met temperatuur inwerkingen, dus kleine vervormingen. Ik heb dat ook gedaan maar mijn apparaat is al aardig op leeftijd en zeer intensief gebruikt. Is hoognodig aan vervanging toe maar door minder financiele middelen moet hij het toch nog een tijdje volhouden. Ik vermoed dat jouw apparaat nog niet zo oud is. Een ander alternatief is om een ander glaasje erop te zetten....volgende probleem is ..hoe krijg je het glaasje zonder beschadigingen eraf. Een glaasje kan ik altijd een maken...is ff wat tekenwerk, plotten en uitwerken. Maar dat kan.
kwibus Geplaatst 18 februari 2006 Geplaatst 18 februari 2006 De krassen zijn helaas wel diep. Het zit op midden op het scherm in een stukje van ongeveer 1x1 cm. Het display eronder valt nu bijna niet meer af te lezen. Het betreft een Garmin eTrex Legend btw. Alvast bedankt voor jullie support en tips. <{POST_SNAPBACK}> Eerst met een heel fijn schuurpapier het krasje wegschuren. Dan met Commander, het middel om je auto te poetsen als de kleuren dof geworden zijn, poleisten tot het scherm weer goed is. Zo repareren ze ook de ramen van een caravan als daar een kras opzit. Je kan ook bij de Halfords een tube display polish voor de mobiele telefoon kopen Kwibus
GeoGerard Geplaatst 18 februari 2006 Geplaatst 18 februari 2006 Neem gewoon contact op met de importeur Sailtron in Houten: die helpen je heel adequaat. Niet zelf geen knoeien, het risico is dat het alleen maar erger wordt.
grave Geplaatst 18 februari 2006 Auteur Geplaatst 18 februari 2006 Tandpasta inmiddels geprobeerd, geen resultaat. Poleistmiddel (5 euro) bij de Halfords gehaald, wordt er alleen maar ergen door. Dan maar even in Notter informeren. Ik laat het wel weten hoe het is afgelopen.
Peetee Geplaatst 18 februari 2006 Geplaatst 18 februari 2006 Dan maar even in Notter informeren. Zou ik zeker doen. Misschien hebben ze nog wel wat dummies liggen, waarvan ze de behuizing als vervanger kunnen gebruiken.
Crow & Éowyn Geplaatst 18 februari 2006 Geplaatst 18 februari 2006 Even Sailtron in Houten bellen, vraag of ze nog een demo model hebben liggen van de Legend en of je dat mag hebben. Dekseltje omzetten en klaar is klara of berta of kees of wie dan ook.
Wandelaar Geplaatst 19 februari 2006 Geplaatst 19 februari 2006 Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar? <{POST_SNAPBACK}> Hoi Ik doe dit altijd met koperpoes zo wel voor mijn GSM, pieper, GPS Co
Gast Rembrandt Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 (bewerkt) Helaas is kort geleden het scherm van mijn gps bekrast . Weet iemand een mogelijkheid of de middelen om dit goed weg te krijgen? Zijn er goede polijstmiddelen hiervoor verkrijgbaar? <{POST_SNAPBACK}> Als er een krasje op je LCD hoef je dat niet perse weg te wrijven ! , ik heb de kras (groef) deels uitgewist met een anti regen spuitlak die je normaal op de voorruit van de auto of je helmscherm spuit om beter zicht te krijgen tijdens een regenbui. Deze spuitbus is bij oa halfort of automat gewoon te krijgen. Spuitbus merk : - no touch - rainshield . waar het om gaat is de ruwe groef vorm wegkrijgen. groet, John . 25 februari 2006 bewerkt door Rembrandt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden