Spring naar bijdragen

Verdraagzaamheid en tolerantie


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Beste vrienden.

 

Ik start er maar even een nieuw draadje over want ik wil dit toch even kwijt.

In het draadje over het maken van een DVD wordt een open discussie gevoerd over het wel of niet maken van een DVD.

Ik ga er verder geen oordeel over geven, degenen die mij kennen weten hoe ik over dit soort zaken denk.

Echter waarom ik deze draad schrijf is het gemak waarmee sommige forumbezoekers anderen een schop in de rug geven en even zo makkelijk zichzelf ook nog verdedigen als het gaat om het geven van die schop.

 

Het is erg moeilijk om in enkel geschreven tekst woorden in de juiste context te verstaan en om er juist op te reageren. In dit specifieke geval (er zijn er wel meer te noemen) is er zelfs duidelijk sprake van een vorm van belediging.

 

In eerdere draadje heb ik al eens aangegeven dat wij met zijn allen staan voor de professionaliteit en positieve benadering van onze sport.

Als je er niet op die manier voor kunt staan zou het werkelijk beter zijn om stil te blijven. Het komt erg negatief over en daarnaast beschadigt het mensen. De nadruk ligt hier op het woord mensen, ik denk dat iedereen wel zijn grenzen heeft hoe hij/zij behandeld wil worden. Kortom wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.

 

Soms lijkt het wel alsof we niet dezelfde hobbies hebben of dat we van andere origine zijn, verdraagzaamheid en tolerantie zijn in onze samenleving toch al dun gezaaid als je om je heen kijkt. Waarom dan in onze gezamelijke community dezelfde gedragsregels overtreden die je dagelijks al zoveel om je heen ziet.

Is het jaloezie of is het dat je de mening wilt opdringen? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik het pijnlijk vind als niet geocachende mensen dit allemaal moeten lezen, we worden er namelijk allen door bestempeld.

 

Maar goed genoeg gepreekt, ik neem aan dat ook nu weer, zoals in al die andere gevallen ook, er weer enige verzachting zal optreden. Toch wil ik het u allen meegeven om daar eens goed over na te denken. Ook al wil je dat liever niet.

Verdraagzaamheid en tolerantie zijn een must!!!!!!

 

Groeten Kapitein Haak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goed gesproken; ben het eens met je betoog.

 

Op elk Forum en in elke internetgroep kom je zgn. "trollen" tegen. Mensen die gedrag vertonen dat duidelijk afwijkt van de norm, en dat maakt het Forum er niet gezelliger op.

 

Tot nu toe reken ik op de corrigerende krachten van de gezamenlijke Forumleden - met andere woorden: mensen die elkaar aanspreken op hun gedrag. Daar moet dan wel ruimte voor zijn.

 

Lees je het Forum van gc.com wel eens? Ik vind daar een heel goede sfeer hangen - weinig postings die niet door de beugel kunnen, en een open en vriendelijke sfeer. Ik hoop dat wij met zijn allen ook zo'n sfeer kunnen bereiken.

 

edit: dit laatste is gelukkig vaak ook het geval. Dit is gewoon een leuk Forum.

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het volmondig met Haak eens. Zulke ruwe reacties op een leuk intitiatief als die DVD kunnen gewoon niet door de beugel. Mensen zouden veel verdraagzamer moeten zijn. Als deze trend doorzet haken mensen als ik hier af omdat ik daar dus niet tegen kan. Een forum is er toch niet om elkaar af te branden, maar om meningen te delen? Ik lees hier ook over zaken die mij niet aanspreken, maar dan ga ik niet gelijk rondschreeuwen dat het niks is. Wat ik niet leuk vind, vindt een ander geweldig en omgekeerd. Verdraagzaamheid alsjeblieft!

 

Zoals het cliché luidt: "de Maatschappij, dat ben jij..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens Haak.

 

Vreemd genoeg schijnen veel mensen te moeten reageren als ze iets niet willen of ergens mee oneens zijn. Je merkt dat in de hedendaagse tijd het 'in' is om altijd je mening te laten horen en mensen steeds egocentrischer worden.

 

Vaak lees ik artikelen op het forum, meestal reageer ik niet maar toch denk ik er soms het mijne van. Het is te verwachten dat je, als je een negatieve reactie op een forum plaatst, daar weer reactie op krijgt. Als je daar geen behoefte aan hebt, waarom dat een negatieve reactie plaatsen? Puur om gehoord te worden?

 

Of om je democratische stem te laten schallen puur omdat je hem hebt?

 

Ik vind het een goede zaak dat Kapitein Haak hier eens wat over schrijft en hoop van harte dat de forumlezer hier zijn gedachten over laat gaan. Geocaching in Nederland is wat we er met zijn allen van maken. Negatieve sferen op een Geocaching Nederland forum hebben hier ook zijn uitwerking op.

 

Kortom, samenvatting van het verhaal.

 

Heb uw eigen mening, maar bedenk wat het nut is om dit publiekelijk op een forum te plaatsen!

bewerkt door PA1FOX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat vind ik dus niet

en bijzonder overdreven om de zaak zo op te blazen Kapiteyn Haak en vervolgens zou ik er toch op willen wijzen dat de initiatief nemer begint met schelden

 

dat hoort niet.

 

Het initiatief kan leuk zijn en ik hoor bij die mensen die vinden dat je niet overal voor wil betalen wat een goede amateur ook gratis kan maken

 

en als je toch geld wil vangen dan heb je inderdaad de kamer van Koophandel

dat bewijst of echt toegevoegde waarde gaat hebben.

 

en dit heeft niets te maken met het afkraken van een initiatiefnemer en gebruik van maken van je demcratisch recht enz.

 

waar gaat het over ?

 

En voor de rest ga vooral je gang als je aangevallen voelt.

maar dit wou ik er nog even wat mij betreft afsluitend van zeggen.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat vind ik dus niet

en bijzonder overdreven om de zaak zo op te blazen  Kapiteyn Haak en vervolgens zou ik er toch op willen wijzen dat de initiatief nemer begint met schelden

 

dat hoort niet.

 

Het initiatief kan leuk zijn en ik hoor bij die mensen die vinden dat je niet overal voor wil betalen wat een goede amateur ook gratis kan maken

 

en als je toch geld wil vangen dan heb je inderdaad de kamer van Koophandel

dat bewijst of echt toegevoegde waarde gaat hebben.

 

en dit heeft niets te maken met het afkraken van een initiatiefnemer en gebruik van maken van je demcratisch recht enz.

 

waar gaat het over ?

 

En voor de rest ga vooral je gang als je aangevallen voelt.

maar dit wou ik er nog even wat mij betreft afsluitend van zeggen.

Klaarblijkelijk voel je jezelf aangesproken terwijl ik aan meerdere voorvallen refereer, jouw naam wordt zelfs niet genoemd.

Daarnaast gaat dit draadje niet over dvd's maken dus een deel van je post hoort hier helemaal niet thuis.

Ik probeer hier de gebruikers van dit forum op de gedachte te brengen dat we allen mensen zijn en dat je dus beter een goed gestructureerd antwoord kunt geven waarin je best je mening mag geven maar dat zonder dat het voor de lezer de bijsmaak heeft dat ie afgebrand wordt.

Dat komt ook naar buiten toe veel beter over.

 

Overigens waarom zou ik me aangevallen moeten voelen dan? Ik ga geen dvd maken en mijn handleiding staat gratis ter download kortom ik voel me niet aangevallen maar geef graag toe dat ik wel ziek word van hoe sommige posts benaderd worden door mensen.

 

Groeten Kapitein Haak.

Ik denk dat je de boodschap niet hebt begrepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat vind ik dus niet

en bijzonder overdreven om de zaak zo op te blazen  Kapiteyn Haak en vervolgens zou ik er toch op willen wijzen dat de initiatief nemer begint met schelden

 

Frappant dat je gelijk Haak antwoordt en daarbij voorbij gaat aan de andere reacties; bijv. die van mij, en dat terwijl jouw naam zelfs niet genoemd wordt....

En dat alles op weer die overdreven assertieve toon en totaal geen relatie

met het item, namelijk verdraagzaamheid en tolerantie. Het staat mij als newbie behoorlijk tegen zo. Ik hoop dat deze manier van reageren geen gewoonte gaat worden op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je de boodschap niet hebt begrepen

 

Zo, nu ik toch zo lekker actief bezig ben op t forum, ook mijn mening hierover.

 

Meneer Haak, je vertelt t zo mooi in je eerste stukje, over dat anderen hun mening willen opdringen aan mede-mensen hier op t forum.

Is dat niet precies wat je zelf ook doet met dit stukje??

Een forum is er juist om je mening te kunnen laten horen, zelfs als die eens wat minder gewenst is. En nu heb ik t niet over schelden en tieren, maar gewoon je mening geven. Als die negatief is over een onderwerp, blijft t je mening die je mag spuien. Mits je het natuurlijk fatsoenlijk kunt.

Nee ik ben geen prediker. Maar wil ook niet gepredikt worden. Iedereen zijn eigen normen en waarden en fatsoen. Aan de moderators om de grenzen te bewaken als iemand dat in zijn emoties niet meer zelf kan. Van een moderator heb je t maar te slikken en zelfs dat hoeft soms niet.

Je mening geven is niet een oordeel vellen! Het is gewoon duidelijk maken hoe jij over iets denkt. De enige die een oordeel kan vellen over iets wat hij/zij zelf mee bezig is, is de persoon zelf. Misschien wel aan de hand van andermans mening. Da's mooi meegenomen als anderen je kunnen helpen een mening te vormen en daardoor een oordeel.

Schelden is niet de normale norm. Is ook niet toegestaan dus zal verwijderd worden. Maar wat zegt schelden nou eigenlijk?? Toch alleen iets van diegene die die termen uit??

Nogmaals, ik krijg het gevoel hier iets opgedrongen te krijgen. Stukken uit de tekst:

 

Ik ga er verder geen oordeel over geven

 

Het is erg moeilijk .........

.

.... is er zelfs duidelijk sprake van een vorm van belediging.

 

zou het werkelijk beter zijn om stil te blijven

 

heb ik al eens aangegeven dat wij

 

Het komt erg negatief over en daarnaast beschadigt het mensen

 

doet dat ook een ander niet

we worden er namelijk allen door bestempeld.

 

ik neem aan dat

 

wil ik het u allen meegeven om daar eens goed over na te denken

 

In mijn ogen allemaal gedachten, gevoelens, aannemingen en opdrachten van meneer Haak. Sommigen zullen t er mee eens zijn, sommigen niet. Maar deze tekst neerzetten als zijnde de waarheid..... Gaat mij net een beetje heel erg te ver.

Het zijn geen algemene normen, het zijn de normen van meneer Haak. Hoe goed hij t ook bedoelt (daarvan ben ik dan ook wel weer overtuigd :lol1: ), ik persoonlijk zou er voor waken om mijn meningen aan anderen op te leggen. En dat gevoel krijg ik sterk bij dit stuk. Ik moet, ik zal, en moet toch vooral laten....

bewerkt door dwarreltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat ik alleen maar kwijt wil is dat we blij moeten zijn dat er mensen zijn die zoveel vrije tijd in onze hobby willen steken :lol1:

 

Want zonder hun hulp zou onze hobby niet zo leuk meer zijn en ik vind dat iedereen heus wel zijn mening mag geven maar doe dit zonder dat je anderen kwetst!

 

Denk eerst na voordat je wat zegt!

 

Alle vrijwilligers bedankt voor alles wat jullie doen om onze hobby mogelijk te maken !!!

 

groetjes inge (inkesa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd genoeg schijnen veel mensen te moeten reageren als ze iets niet willen of ergens mee oneens zijn. Je merkt dat in de hedendaagse tijd het 'in' is om altijd je mening te laten horen en mensen steeds egocentrischer worden.

 

Vaak lees ik artikelen op het forum, meestal reageer ik niet maar toch denk ik er soms het mijne van. Het is te verwachten dat je, als je een negatieve reactie op een forum plaatst, daar weer reactie op krijgt. Als je daar geen behoefte aan hebt, waarom dat een negatieve reactie plaatsen? Puur om gehoord te worden?

 

<knip>

 

Of om je democratische stem te laten schallen puur omdat je hem hebt?

 

Kortom, samenvatting van het verhaal.

 

Heb uw eigen mening, maar bedenk wat het nut is om dit publiekelijk op een forum te plaatsen!

Dat noemen ze discussiëren :D

Ruud :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat noemen ze discussiëren :thumbup:

Ruud :lol1:

 

:D (en niet omdat t Ruudjuh is!) En een discussie kan helpen jouw mening vorm te geven....

En soms word ik door allerlei meningen in een discussie zo verward, dat ik alsnog geen mening over dat onderwerp heb....Het met meerdere mensen eens ben. En ook daar kan ik best vrede mee hebben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...