Spring naar bijdragen

Heb ik een basiskaart nodig om te kunnen geocachen?


Gast Katoen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een beginner en heb daarom ook nog geen verstand van, maar nu zag ik DIT apparaatje, maar hier zit geen basiskaart bij? En nu was mijn vraag, heb ik per se een basiskaart nodig om te kunnen Geocachen? ;)

 

Manfred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben een beginner en heb daarom ook nog geen verstand van, maar nu zag ik DIT apparaatje, maar hier zit geen basiskaart bij? En nu was mijn vraag, heb ik per se een basiskaart nodig om te kunnen Geocachen? 

Om te geocachen is dit aparaat voldoende, maar een basiskaart is wel prettig.

Echter zo te zien mist dit aparaat de mogelijkheid om de gpsr op de computer aan.te sluiten, waardoor je de mogelijkheid mist om waypoints te kunnen laden en wegschrijven.

Ik ken een regelmatige gebruiker op dit forum die ook zo'n gpsr had , zo ver ik begrepen heb is bij haar gpsr de plexiglazen frontplaat door midden gescheurd.

In jouw geval zou ik naar de Garmin Etrex Euro of naar de Geko 201 kijken.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken een regelmatige gebruiker op dit forum die ook zo'n gpsr had , zo ver ik begrepen heb is bij haar gpsr de pleziglazen frontplaat door midden gescheurd.

 

Was het maar het plexiglas!

Het was het LCD wat een scheur/barst vertoonde en dus onbruikbaar.

Maar zoals Henk ook al schreef, een basis kaart is leuk maar geen noodzaak.

Zonder lukt het ook wel, zelfs zonder connectie mogelijkheid met een PC, ook dit is luxe. Echter een luxe waar ik niet meer zonder kan. ;)

Een Explorer 200 is ook een optie maast een Garmin Geko 201 met AAA batterijen of een Garmin Etrex Euro met AA batterijen die beduidend langer meegaan.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dit apparaat heb ik vandaag mijn eerste cache gevonden. Werkt prima. Dus een basiskaart is niet perse nodig om te geocachen.

Groeten Johan.

 

 

 

 

 

Hallo,ik ben een beginner en heb daarom ook nog geen verstand van, maar nu zag ik DIT apparaatje, maar hier zit geen basiskaart bij? En nu was mijn vraag, heb ik per se een basiskaart nodig om te kunnen Geocachen?  ;)

 

Manfred

bewerkt door effe zitte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik ben een beginner en heb daarom ook nog geen verstand van, maar nu zag ik DIT apparaatje, maar hier zit geen basiskaart bij? En nu was mijn vraag, heb ik per se een basiskaart nodig om te kunnen Geocachen?  ;)

 

Manfred

 

Hoi, ik werk zelf met de explorist 300 en kan niet anders dan lovend zijn..100 kan ik niet zo goed beoordelen. Grootste verschil zal wel de kaart zijn...Maar die heb je inderdaad niet echt nodig. (Wel handig inderdaad).

 

Vindt dat de explorist een heel goede ontvangst heeft.

Enuh....het downloaden van waypoints...mwah...ik heb er bewust niet voor gekozen. Zit toch al teveel tijd achter dit ding ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al een tijdje doet aan deze fantastische hobby, dan spreken sommige zaken zo als vanzelfsprekend, dat voor een leek ( en ik neem aan, gezien je 1e post, dat je dat bent :D ) niet altijd alles zo duidelijk is als wij denken.

Een basiskaart is NIET noodzakelijk, omdat dit apparaat je in een geografische rechte lijn, de weg wijst van punt A naar punt B. Je loopt dus de pijl achterna en de afstand wordt ( hoop je !) steeds kleiner totdat je bij B bent.

Alleen, hoe je daar naar toe loopt bepaal je zelf en dan wordt een kaart een eventueel stukje extra, dat je iets meer kan vertellen. Nml. welke wegen er in de omgeving zijn, zodat je op basis hiervan kan beslissen hoe je gaat lopen.

Sommige vinden dit niet avondtuurlijk en komen graag voor verassingen te staan ( zoals rivieren, kanalen, snelwegen, weilanden, sloten etc etc.) en lopen graag een stukje extra (om). Het is maar wat je voorkeur is. Bij een GPS die een aansluiting heeft via een kabel met een PC, is deze in staat om meerder waypoints ( punten waar je naar toe wilt) te downloaden middels daartoe bijgeleverd of apart te kopen software. Als een tocht uit bv 10 waypoints bestaat, scheelt dat een hoop invoerwerk op je GPS. Ook meerder tochten op een dag ( en dat ga je doen !) zijn dan thuis alvast in te voeren.

En zo kan je je hobby steeds duurder maken door de aanschaf van allerlei apparaten, software, PDA's etc. die het Geocachen een stuk makkelijker kunnen maken. Suggesties voor een merk heb ik niet, ik heb maar ervaring met 1 merk ( 2 uitvoeringen). Veel plezier.

bewerkt door Geo-Hoppers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel aan een apparaat zonder basiskaart (ik heb een Geko 201) is dat je zo vreselijk moet zoeken naar de plaats waar je wandeling of cache begint..

Er zijn maar heel weinig caches waar je kan lezen waar het startpunt zich bevindt en dus kopieeer ik nu steeds de coordinaten van een cache die me leuk lijkt naar een programma dat me verteld waar ik heen moet om te kunnen beginnen.

 

Is daar geen makkelijker manier voor te bedenken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik was degene die zo'n mooie magellan had. Maar hij ging nogal snel kapot. Ik had hem in mijn broekzak gestoken en na zo'n vijf minuten was de display naar zijn grootje. Ik heb het ook niet vergoed gekregen. Balen hoor. Nu heb ik een tweedehands Garmin en die is veel robuuster en degelijker.

Toch had ik wel een zwak voor het beestje. Maar inderdaad waypoints moet je er allemaal handmatig invoeren. En ik had best wel eens last van zere vingers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel aan een apparaat zonder basiskaart (ik heb een Geko 201) is dat je zo vreselijk moet zoeken naar de plaats waar je wandeling of cache begint..

Er zijn maar heel weinig caches waar je kan lezen waar het startpunt zich bevindt en dus kopieeer ik nu steeds de coordinaten van een cache die me leuk lijkt naar een programma dat me verteld waar ik heen moet om te kunnen beginnen.

 

Is daar geen makkelijker manier voor te bedenken?

 

 

Tom Tom.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel aan een apparaat zonder basiskaart (ik heb een Geko 201) is dat je zo vreselijk moet zoeken naar de plaats waar je wandeling of cache begint..

Er zijn maar heel weinig caches waar je kan lezen waar het startpunt zich bevindt en dus kopieeer ik nu steeds de coordinaten van een cache die me leuk lijkt naar een programma dat me verteld waar ik heen moet om te kunnen beginnen.

 

Is daar geen makkelijker manier voor te bedenken?

Tom Tom.......

Huh?

dd5?

omrijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel aan een apparaat zonder basiskaart (ik heb een Geko 201) is dat je zo vreselijk moet zoeken naar de plaats waar je wandeling of cache begint..

Er zijn maar heel weinig caches waar je kan lezen waar het startpunt zich bevindt en dus kopieeer ik nu steeds de coordinaten van een cache die me leuk lijkt naar een programma dat me verteld waar ik heen moet om te kunnen beginnen.

 

Is daar geen makkelijker manier voor te bedenken?

Tom Tom.......

Huh?

dd5?

omrijden?

 

beter omrijden dan er helemaal niet komen, of elke vijf minuten stoppen om op een kaart of uitdraaien van een wazige routeplanner te kijken....en omrijden is er met Tom Tom 5 niet echt meer bij.........laatst nog een (snelste) route gepland die was zo snel dat de weg nog in aanbouw was :P en daar moet ik je een beetje gelijk geven moest ik toch nog omrijden.......... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel aan een apparaat zonder basiskaart (ik heb een Geko 201) is dat je zo vreselijk moet zoeken naar de plaats waar je wandeling of cache begint..

Er zijn maar heel weinig caches waar je kan lezen waar het startpunt zich bevindt en dus kopieeer ik nu steeds de coordinaten van een cache die me leuk lijkt naar een programma dat me verteld waar ik heen moet om te kunnen beginnen.

 

Is daar geen makkelijker manier voor te bedenken?

Tom Tom.......

Huh?

dd5?

omrijden?

 

beter omrijden dan er helemaal niet komen, of elke vijf minuten stoppen om op een kaart of uitdraaien van een wazige routeplanner te kijken....en omrijden is er met Tom Tom 5 niet echt meer bij.........laatst nog een (snelste) route gepland die was zo snel dat de weg nog in aanbouw was :P en daar moet ik je een beetje gelijk geven moest ik toch nog omrijden.......... :D

 

 

dat is nou weer jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...