Spring naar bijdragen

Heb ik een basiskaart nodig om te kunnen geocachen?


Gast Katoen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een beginner en heb daarom ook nog geen verstand van, maar nu zag ik DIT apparaatje, maar hier zit geen basiskaart bij? En nu was mijn vraag, heb ik per se een basiskaart nodig om te kunnen Geocachen?  :P

 

Manfred

 

Hoi Manfred,

 

Wij hebben deze zelfde GPS van de week bij Futurumshop aangeschaft om mee te gaan cachen. Ik heb FUTURUMSHOP om advies gevraagd over de keuze tussen de Garmin Etrex Euro en de Magellan Explorist 100:

Inderdaad kun je de Etrex op de PC aansluiten. Echter volgens de medewerker is de Magellan steviger, nauwkeuriger en gebruikersvriendelijker. Leg hen je vraag anders zelf even voor, ze zijn zéér klantvriendelijk en de GPS was er binnen 1 dag na betaling zónder verzendkosten! :D

Ik moet er trouwens bij vermelden dat wij wel al een TOMTOM in de auto hebben. Voor jou is misschien de Explorist 200 een beter idee als je geen zin hebt met papieren landkaarten te gaan klooien? ;)

 

Veel succes,

Rich en Joos

 

PS: Je kunt met futurumshop nog even onderhandelen over beide toestellen. De Magellan staat op www.georgekniest.nl staat voor €115 en toen hebben ze hem mij voor €115 gegeven ;) (niet mijn naam gebruiken svp). De Etrex staat op www.gpsshop.nl voor €134 (ipv 138) dus dat geven ze je vast ook!

 

PS2: Hij blijft overigens NIET drijven zoals in de beschrijving staat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of een kaart moet of niet is een persoonlijke keuze.

Vandaag bijvoorbeeld de pijl gevolgd en bij een rivier uitgekomen, de pijl zoveel mogelijk blijven volgen ondanks de bochten in de rivier.

In de verte een sluis waar we dachten overheen te kunnen, geen zin om terug te lopen dus verder of er een misschien een brug kwam. Helaas na 1 km nog niets in zicht. Dan maar met een boog terug.

Resultaat geen Cache, wel een schitterende wandeling gemaakt die je anders waarschijnlijk nooit zou doen.

Als extra ook nog steeds deze cache te gaan in een mooie omgeving.

Met kaart waarschijnlijk in 1 keer goed gegaan, maar ja dit had ook wel wat.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij hebben er nu twee gelopen.

1 makkelijke met kaart, 1 vier-sterren zonder kaart.

En die tweede was veel leuker. Dit hele geocaching gedoe geeft mij een soort avonturengevoel en met een kaart valt dat een eind weg, want ij kunnen nogal goed kaart lezen en dan loop je meer op kaart dan op GPS.

En ja, omlopen hoort er dan maar bij.

Maar als we een kaart gebruiken is het dus een echte kaart, als GPS gebruik ik een Garmin GPS60. zonder map dus. Lekker goedkoop in het buitenland weggehaald, 169 euro.

En hij heeft precies alle dingen die ik zoek.

En het begin van de route; lang leve oziexplorer met de kaboutertjes.

 

Maar dit is enkel mijn 2 cents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat dezelfde als de GPSr van Knight of Ni, en die doet het niet onverdienstelijk. Zonder kaart en verbindingsmogelijkheden met je PC doet het ding nog steeds wat je ervan verwacht voor geocaching: waypoints aanwijzen.

 

Inderdaad ik heb ook de Magellan eXplorist 100. Een leuk instapmodel zonder vele toeters en bellen. Zeker als je in de auto zit, zal je regelmatig obstakels tegenkomen als snelwegen, kanalen, vliegvelden. Maar goed dan rijd je maar een klein stukkie om. Bovendien heb zelf een topografische atlas in de auto liggen.

 

Als je precies met je auto naast de cacheplek wilt stoppen en zorgen dat je zo min mogelijk hoeft te lopen, dan zou ik voor een ander model gaan. Maar verder is het een prima ding! Hij is geen cent te duur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...