Spring naar bijdragen

RD-Convertor voor Palm-OS


G.O.Jane

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heeft iemand ook al eens navraag gedaan wat een registratie kost? Gewoon voor simpel zeer incidenteel gebruik. Een onnoukeurigheid van plus of min een kilometer heb je natuurlijk helemaal niets aan (ok, bijna niets dan) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb navraag gedaan over registratie kosten, en nagevraagd welke methode gebruikt wordt voor de berekening. Als het antwoord binnen is, laat ik dit weten.

bewerkt door G.O.Jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook net antwoord op mijn e-mail.

 

Helaas is het niet mogelijk de methode van berekening

te geven. Het enige wat ik kan zeggen is dat het een

forse wiskundige berekening is....

 

Dit antwoord en 15 euro, helaas pindakaas :lol1: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het niet mogelijk de methode van berekening

te geven. Het enige wat ik kan zeggen is dat het een

forse wiskundige berekening is....

 

Wat een grapjas. Dat is gewoon een gedocumenteerde formule. Er zijn diverse excel-sheets die dat doen (zonder macros)

 

Ik heb hetzelfde geschreven in Excel. Basis is de rekenmethodiek van Stichting de Koepel, je weet wel die sterrenkundigen uit Utrecht. Als je me mailt dan heb ik een ftp-adres waar het vandaan te downloaden is. Die kan ik hier niet plaatsen want ik begrijp dat je dan van het forum wordt gebanned.

 

http://www.dekoepel.nl/pdf/Transformatieformules.pdf

 

geeft de methodiek. Die is tamelijk simpel. Huidige nauwkeurigheid van mijn sheetje is 50 cm. Kan nauwkeuriger maar geen zin in en voor caching niet nodig.

 

jan_van_hooff@hotmail.com

bewerkt door mio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

http://www.dekoepel.nl/pdf/Transformatieformules.pdf

 

geeft de methodiek. Die is tamelijk simpel. Huidige nauwkeurigheid van mijn sheetje is 50 cm. Kan nauwkeuriger maar geen zin in en voor caching niet nodig.

 

jan_van_hooff@hotmail.com

De titel zegt het al "Benaderingsformules voor de transformatie tussen RD- en WGS84-kaartcoördinaten".

Er wordt gebruik gemaakt van polynomen en een kleinste kwadraten fit om de coëfficienten te krijgen. Zo houdt je de zaak lekker simpel en kwa nauwkeurigheid is het voldoende gezien de doelgroep van gebruikers.

De methode wordt wel meer gebruikt. Zo herinner ik mij dat voor het Zwitserse grid een vergelijkbare omrekenmethode in gebruik is bij geocachers aldaar.

Goed werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...