Spring naar bijdragen

Gebruikerslijst opschonen?


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Is het een idee om de lijst met geregistreerde gebruikers eens op te schonen?

 

Met 5444 gebruikers krijg ik het idee dat er best wel veel zijn die (niet meer) aktief zijn. Je zou bijvoorbeeld degenen die al een jaar niet meer ingelogd hebben een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze nog geregistreerd willen blijven. Komt er geen antwoord of een "nee" dan zou je hun account kunnen verwijderen.

 

Zodoende krijg je een actuelere stand van aktieve geocachers in Nederland.

Het is maar idee en de vraag is hoe jullie erover denken.

En voor Reintje en Albrt de vraag of het überhaupt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja en nee. Opschonen heeft wel voordelen zoals jij noemt, maar het zal je nog verbazen wat er nog aan gebruikers inlogd, soms na maanden of zelfs meer dan een jaar of nog langer.

Gezien de koppeling van forum-gebruikers met cachers, is verwijderen van gebruikers bepaald geen sinecure. En eerlijk gezegd, die hele lijst van gebruikers zit mij niet in de weg. Wie wel? Maar die lange lijst heeft wel de aandacht en opschonen staat wel ergens op een lijstje van te ontplooien activiteiten.

 

Voor een actuele stand van geocachers is dit forum absoluut niet maatgevend. In mijn directe omgeving zitten 10 tot 12 actieve cachers die nooit op dit forum komen (en zo'n forum ook maar dom gezwets vinden).

 

O ja, en bovendien, wie zijn wij om een account van iemand anders te verwijderen, ook al is iemand al maanden of jaren niet op het forum geweest? Als iemand expliciet aangeeft zijn account te verwijderen, dan wordt dat gedaan.

bewerkt door Camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie is dus "gewoon niet doen" vanwege de hierboven genoemde redenen: onleesbaarheid draadjes, gebruikers die na verloop van erg lange tijd nog inloggen, geeft niet echt een actuele stand van cachers, lastig uitvoerbaar en het is geen "last" dat er ongebruikte accounts zijn.

 

Ach, nouja, het was maar een idee :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me in de gedachtengang van Ruud wel vinden. Ik vind al lange tijd dat er een flink aantal accounts voor wat mij betreft wel kunnen verdwijnen.

Er zijn cachers die alleen voor zichzelf 10 accounts hebben. Gewoon voor de gein.

Nu met Sinterklaas merk je het weer. De vreemdste namen duiken op en bij controle is te zien dat het dezelfde is dan die en die of die.

 

Je moet ook niet denken dat het aantal forumleden gelijk is aan het aantal cachers. Er zijn forumleden bij die nog nooit gecached hebben en niet eens weten wat het is. Die hebben zich aangemeld omdat ze hier iemand moesten bedanken.

Verder zijn er forumleden bij die alleen al via het googelen erachter zijn gekomen dat ook hier wordt gesproken over PPC en GPS....

Er zijn de wereld accounts hier op het forum die nog nooit 1 bericht hebben gepost, dan is het vermeende probleem dat Lupardi aandraagt ook niet aan de orde.

 

Trouwens, ik denk dat Lupardi zich vergist. Je komt wel berichtjes tegen hier op het forum waarvan de schrijver geen naam heeft maar een nummer. Dat is een fout of bug die we hebben overgehouden als gevolg van het gebruik van het vorige forumsoftware.

Daar staan ook berichten bij van gebruikers van dit forum die nog steed gewoon actief zijn op het forum.

Al mijn berichten van augustus 2002 t/m medio december 2002 hebben allemaal een nummer en mijn naam staat er niet voor. Ook sta ik vermeld als ingeschreven medio december 2002, terwijl het 31 augustus 2002 is. Er heeft zich in die periode een kleine ramp voorgedaan en een flink aantal accounts zijn verdwenen en weer opnieuw aangemaakt.

 

Het klopt volgens mij niet dat als een account wordt verwijderd, de berichten dan anoniem met een nummer achterblijven op het forum. Er zijn enkele accounts verwijderd van het forum en de berichten zijn gewoon blijven bestaan met de account naam er voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt volgens mij niet dat als een account wordt verwijderd, de berichten dan anoniem met een nummer achterblijven op het forum. Er zijn enkele accounts verwijderd van het forum en de berichten zijn gewoon blijven bestaan met de account naam er voor.

 

 

Dit klopt niet Krummel, ik kom in oude draadjes wel eens berichten tegen van de Team Dauwtrappers als handtekening en het account is gewoon een nummer.

 

Als je het wil zien geef mij even de tijd en zoek het op...

 

Gr Twinlife :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De postings van rond 2002 die hebben een nummer en moet je via via achterkomen wie dat nou ook alweer geschreven heeft.

 

De latere postings, daar staat de naam bij maar ook vermeld dat er geen account aanwezig is. Dacht dat die info (zo effe uit

het hoofdje), onder de avatar staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt volgens mij niet dat als een account wordt verwijderd, de berichten dan anoniem met een nummer achterblijven op het forum. Er zijn enkele accounts verwijderd van het forum en de berichten zijn gewoon blijven bestaan met de account naam er voor.

 

 

Dit klopt niet Krummel, ik kom in oude draadjes wel eens berichten tegen van de Team Dauwtrappers als handtekening en het account is gewoon een nummer.

 

Als je het wil zien geef mij even de tijd en zoek het op...

 

Gr Twinlife :dribble:

 

En wat klopt er nu niet dan? Wat jij nu beweerd dat niet klopt aan mijn verhaal, is wel precies wat ik geschreven heb. Ja, er zijn een flink aantal, misschien wel 100 als het niet meer is, berichten van mij terug te vinden, zonder een naam ervoor. Dat was namelijk ook wat ik heb geschreven.

Trouwens, Team Dauwtrappers heeft nog nooit een account gehad hier op het forum.

 

Zie de rest van de posting waar je nu uit hebt gekwoot :blush:

 

Maar dat was niet het gevolg van een handmatige verwijdering van een account, dat was het gevolg van een bug of wat dan ook.

Door een fout in het forumsoftware is in 2002 van heel wat geregistreerde gebruikers het account tijdelijk verdwenen geweest. Ik ben, zoals al eerder geschreven, lid geworden in augustus 2002, en sta nu als lid ingeschreven ergens in december 2002.

 

In die periode is het een paar keer voorgekomen dat van een flink aantal accounts het account even verdwenen is geweest. De berichten zijn wel staan gebleven, maar de bijbehorende accounts kinden er niet meer aan geknoopt worden.

 

Zo kun je in die periode een flink aantal berichten vinden, ook van mij, terwijl er geen naam meer voor staan maar een nummer. Allicht kun je uit verscheidene berichten uit de handtekening wel halen van wie het was. Maar dat was volgens mij niet de vraag of de bedoeling ;)

 

Voor mijn part worden al die oude berichten van me verwijderd.

 

Het ging er om dat Lupardi opmerkte dat van alle accounts die verwijderd worden, de berichten blijven bestaan en de naam die erbij hoort veranderd in een nummer.

 

Ik geloof dat niet. Er is onlangs een account verwijderd en de berichten staan er gewoon, onder de naam van de verdwenen account en niet met een nummer ervoor.

 

Wat mij ook stoort is dat de telling sowieso niet klopt. Als er eenmaal staat dat er 5000 leden zijn, ook al delete je er 100, er blijft 5000 staan.

 

Van alle accounts die opgeheven zijn, en ik heb er de afgelopen jaar toch zeker 10 a 15 laten opheffen, er is nog nooit een in mindering gebracht bij op het aantal leden ;)

 

Heb ik er niet van iemand uit Groningen in een dag een stuk of 5 accounts verwijderd? :crybaby:

 

Edit: wat storende schrijffouten eruit gehaald....

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...