Spring naar bijdragen

**** New Gpsmap 60/76 And Etrex With Sirf ****


OttoLund

Aanbevolen berichten

Als nieuwkomers op het gebied van Geocaching met belangstelling dit topic gelezen, na een zeer teleurstellend cachingweekend op de Veluwe .... Het cachen in de bossen hebben we maar even opgegeven, omdat we gewoon helemaal geen ontvangst hadden. Voor de kinderen een bittere teleurstelling, en eerlijk gezegd voor ons als ouders ook ;-) We hebben onze Garmin60 pas kort, maar vragen ons nu al af of we 200 euro uitgegeven hebben aan een miskoop. Zou het kunnen zijn dat er met het apparaat iets mis is, zelfs in onze achtertuin krijgen we maar moeilijk een fix. Echter dit weekend de Molentocht gedaan, met de auto, en in de open polders gaat alles prima. Ook Kootwijkerzand gedaan, geen enkel probleem. Maar in het Bennekomse Bos was het dus gewoon hopeloos.

Nou ja, misschien toch maar even doorsparen voor een 60Cx, want juist het cachen in het bos vinden we zo ontzettend leuk ....

Het blijft (vinden wij) voor beginners toch best moeilijk om uit te vinden welk apparaat het beste bij de behoeftes past !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als nieuwkomers op het gebied van Geocaching met belangstelling dit topic gelezen, na een zeer teleurstellend cachingweekend op de Veluwe .... Het cachen in de bossen hebben we maar even opgegeven, omdat we gewoon helemaal geen ontvangst hadden. Voor de kinderen een bittere teleurstelling, en eerlijk gezegd voor ons als ouders ook ;-) We hebben onze Garmin60 pas kort, maar vragen ons nu al af of we 200 euro uitgegeven hebben aan een miskoop. Zou het kunnen zijn dat er met het apparaat iets mis is, zelfs in onze achtertuin krijgen we maar moeilijk een fix. Echter dit weekend de Molentocht gedaan, met de auto, en in de open polders gaat alles prima. Ook Kootwijkerzand gedaan, geen enkel probleem. Maar in het Bennekomse Bos was het dus gewoon hopeloos.

Nou ja, misschien toch maar even doorsparen voor een 60Cx, want juist het cachen in het bos vinden we zo ontzettend leuk ....

Het blijft (vinden wij) voor beginners toch best moeilijk om uit te vinden welk apparaat het beste bij de behoeftes past !

 

Als nieuwkomers wil je toch eerst iets uitproberen, alvorens je er veel geld in stopt. eerst weten dat je het echt wilt, tenzij geld natuurlijk geen probleem is.

Wij hebben het jaren gedaan met een Etrex Legend, inderdaad onder een dicht bladerdek bijna geen fix. Dan moet je wat verzinnen, open ruimte ozoeken en rondjes lopen. Daar kan veel tijd in zitten, maar helaas is het niet anders. Ook kan het denk ik te maken hebben met de stand van de satelieten. Teon wij in het begin van het jaar in Berlijn waren, viel de verbinding ineens weg. Ik heb toen bijna 1,5 uur wat heen en weer gelopen voordat er weer een fix was. Ik vermoed dat het echt lag aan de stand van de satelieten, want ik was niet van plek veranderd.

 

Maar ik moet toegeven dat de anderen garmin CX en CXS vergeleken met de legend een 99% beter bereik heeft.

Succes verder :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie ;) Dus het zou zomaar kunnen zijn dat op een andere dag/andere omstandigheden het wel lukt ? Nou ja, we gaan ook niet gelijk overstag naar een ander apparaat hoor, kost allemaal wel wat.... Rondjes lopen, ja, dat hebben we gedaan hahahaha, open plekken, hmmm, waren er niet echt LOL Voorlopig kunnen we ons goed amuseren met andere caches, maar ja, omdat ons verteld werd dat de 60c een stuk betere ontvangst had door de (huppeldepup) antenne, ben even de naam kwijt, hadden we ons er iets meer van voorgesteld.

 

Als nieuwkomers wil je toch eerst iets uitproberen, alvorens je er veel geld in stopt. eerst weten dat je het echt wilt, tenzij geld natuurlijk geen probleem is.

Wij hebben het jaren gedaan met een Etrex Legend, inderdaad onder een dicht bladerdek bijna geen fix. Dan moet je wat verzinnen, open ruimte ozoeken en rondjes lopen. Daar kan veel tijd in zitten, maar helaas is het niet anders. Ook kan het denk ik te maken hebben met de stand van de satelieten. Teon wij in het begin van het jaar in Berlijn waren, viel de verbinding ineens weg. Ik heb toen bijna 1,5 uur wat heen en weer gelopen voordat er weer een fix was. Ik vermoed dat het echt lag aan de stand van de satelieten, want ik was niet van plek veranderd.

 

Maar ik moet toegeven dat de anderen garmin CX en CXS vergeleken met de legend een 99% beter bereik heeft.

Succes verder :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vraagjes aan de Garmin60 kenners:

 

- welke GPS uit deze serie heeft een 3-assen elektronisch kompas?

 

- met welke GPS uit deze serie is een projectie waypoint aan te maken?

 

- is het verschil tussen 16 en 256 kleuren TFT werkelijk zo groot?

 

Antwoord: De basis (gele) GPS60 kan al prima projecteren, heeft geen kleurenbeeldscherm en over het kompas kan ik niets zinnigs zeggen.

 

maar ja, omdat ons verteld werd dat de 60c een stuk betere ontvangst had door de (huppeldepup) antenne, ben even de naam kwijt, hadden we ons er iets meer van voorgesteld.

Quad helix antenne.

 

Wij cachen met een basis GPS60 en een Etrex Venture (heeft een andere antenne). De GPS heeft langer ontvangst dan de Etrex. Helemaal geen ontvangst heb ik nog niet gehad (behalve in een tunnel :yes: ).

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vraagjes aan de Garmin60 kenners:

 

- welke GPS uit deze serie heeft een 3-assen elektronisch kompas?

 

- met welke GPS uit deze serie is een projectie waypoint aan te maken?

 

- is het verschil tussen 16 en 256 kleuren TFT werkelijk zo groot?

Drie antwoorden van een gebruiker van een GPS60:

 

- de GPS met de S in de naam.

 

- elke.

 

- als je een kaart ondersteuning hebt (MAP), wordt de kaart gedetailleerder weergegeven. Bij 16 kleuren vallen de ingekleurde vlakken weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die was het ;-) Helemaal geen ontvangst nog niet gehad ??? Zou er dan toch iets mis zijn met onze GPS ? Heb je al in het Bennekomse Bos gelopen LOL, misschien spookt het daar wel ;-)

 

Quad helix antenne.

 

Wij cachen met een basis GPS60 en een Etrex Venture (heeft een andere antenne). De GPS heeft langer ontvangst dan de Etrex. Helemaal geen ontvangst heb ik nog niet gehad (behalve in een tunnel :yes: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die was het ;-) Helemaal geen ontvangst nog niet gehad ??? Zou er dan toch iets mis zijn met onze GPS ? Heb je al in het Bennekomse Bos gelopen LOL, misschien spookt het daar wel ;-)

Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, ben ik ook een GPS60 gebruiker. Maju (mijn vriendin) heeft een Etrex Euro. Het verschil is altijd behoorlijk duidelijk. Als ik nog ontvangst heb in slechte omstandigheden is de ontvangst bij haar al weg. Dus die antenne is wel een verbetering geweest. De x-versies van de 60 (en 76) zijn weer stukken beter. Voor de Etrex x-versies gaat dat niet op omdat daar geen Sirff III chip in zit.

Een kleine handleiding om de ontvangst te verbeteren. Geef de ontvanger de rust om de satellieten goed te ontvangen. Houd hem hoger zodat er ook geen "schaduw" van je lichaam is. Houdt de antenne rechtop.

Verder is het werken met een gewone kompas ook een oplossing voor een dolle GPS.

Succes!

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een legend gehad waarbij soms de ontvangst totaal wegviel en niet direct meer terug kwam :crybaby:

Mijn oplossing was toen, uitzetten en weer aanzetten en meestal was de ontvangst er weer ;)

Nu met een 60CSx heb ik daar geen last meer van :yes:

bewerkt door ET4FR & CO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik ook de Etrex Legend en ben er erg tevreden mee. De ontvangst in de bossen laat inderdaad wat te wensen over, maar ik het is (nog) niet voorgkomen dat ik daardoor een cache niet kon vinden.

Dit los ik op door een open plekken op te zoeken. Een goede cache behoort namelijk op een dergelijke plek te liggen en vaak is dit naar mijn ervaring ook wel zo.

Wat ook helpt is de gps plat te houden en van je lichaam af (met gestrekte arm vooruit dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vraagjes aan de Garmin60 kenners:

 

- welke GPS uit deze serie heeft een 3-assen elektronisch kompas?

 

- met welke GPS uit deze serie is een projectie waypoint aan te maken?

 

- is het verschil tussen 16 en 256 kleuren TFT werkelijk zo groot?

Van je geloof gevallen? Ga je een 60 kopen? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vraagjes aan de Garmin60 kenners:

 

- welke GPS uit deze serie heeft een 3-assen elektronisch kompas?

 

- met welke GPS uit deze serie is een projectie waypoint aan te maken?

 

- is het verschil tussen 16 en 256 kleuren TFT werkelijk zo groot?

Van je geloof gevallen? Ga je een 60 kopen? :crybaby:

 

Het is ook altijd dezelfde die ergens op inhaakt :yes:

 

Maar om je vraag te beantwoorden:

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat anders en heb de keus inmiddels kunnen beperken tot drie type's: Magellan Explorist 600, Magellan Explorist XL en Garmin60. Alle drie hebben ze zo hun voor- en nadelen, dus dat wordt een afweging. Ik vraag me nog af wat de kwaliteit van de behuizing van een Garmin60 is, dus ben benieuwd of iemand daar iets over kan zeggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat anders en heb de keus inmiddels kunnen beperken tot drie type's: Magellan Explorist 600, Magellan Explorist XL en Garmin60. Alle drie hebben ze zo hun voor- en nadelen, dus dat wordt een afweging. Ik vraag me nog af wat de kwaliteit van de behuizing van een Garmin60 is, dus ben benieuwd of iemand daar iets over kan zeggen :yes:

Zoals Roode Loper al zei: prima behuizing. Waterdicht. Geen drijfvermogen. Valt ie in het water, moet je er toch achteraan duiken. ;)

 

En als je dan toch een 60 overweegt, ga dan voor de x-versie. Wel wat duurder, maar een stuk betere ontvangst. Plus de mogelijkheid om hem te gebruiken als routeplanner (met City Navigator).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...