Spring naar bijdragen

**** New Gpsmap 60/76 And Etrex With Sirf ****


OttoLund

Aanbevolen berichten

Zoals Roode Loper al zei: prima behuizing. Waterdicht. Geen drijfvermogen. Valt ie in het water, moet je er toch achteraan duiken. :yes:

 

Naah hou liever een droog pak ;) Maar dat bedoel ik met voor- en nadelen. Een Explorist drijft weer wel. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Nou is in twee jaar tijd bij ons nog nooit een GPS gevallen, laat staan in het water.

 

 

En als je dan toch een 60 overweegt, ga dan voor de x-versie. Wel wat duurder, maar een stuk betere ontvangst. Plus de mogelijkheid om hem te gebruiken als routeplanner (met City Navigator).

 

Ja die X is duidelijk. Navigatie is voor mij geen selektie kriterium, want dat gaat via PDA, al is de parkeerplaats middenin een bos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou is in twee jaar tijd bij ons nog nooit een GPS gevallen, laat staan in het water.

Bij mij istie wel regelmatig gevallen maar geen problemen met het apparaat. En een keer expres in het water gedompeld om eens te kijken of hij daadwerkelijk waterdicht was. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nieuwkomers op het gebied van Geocaching met belangstelling dit topic gelezen, na een zeer teleurstellend cachingweekend op de Veluwe .... Het cachen in de bossen hebben we maar even opgegeven, omdat we gewoon helemaal geen ontvangst hadden. Voor de kinderen een bittere teleurstelling, en eerlijk gezegd voor ons als ouders ook ;-) We hebben onze Garmin60 pas kort, maar vragen ons nu al af of we 200 euro uitgegeven hebben aan een miskoop. Zou het kunnen zijn dat er met het apparaat iets mis is, zelfs in onze achtertuin krijgen we maar moeilijk een fix. Echter dit weekend de Molentocht gedaan, met de auto, en in de open polders gaat alles prima. Ook Kootwijkerzand gedaan, geen enkel probleem. Maar in het Bennekomse Bos was het dus gewoon hopeloos.

Nou ja, misschien toch maar even doorsparen voor een 60Cx, want juist het cachen in het bos vinden we zo ontzettend leuk ....

Het blijft (vinden wij) voor beginners toch best moeilijk om uit te vinden welk apparaat het beste bij de behoeftes past !

 

Ga er voorlopig nog niet vanuit dat je een miskoop hebt gedaan, Team Bami! Ik heb ook zelf een Gps60 en ben daar eigenlijk heel tevreden mee.

 

Tot voor kort (toen nog geen enkele Garmin gps was voorzien van de Sirf III-chipset) was dat wat jij afgelopen zondag hebt ervaren voor praktisch alle Garmin-gebruikers heel herkenbaar: zo nu en dan is de ontvangst gewoon beroerd te noemen. Niet dat dit regel is, maar het komt zo nu en dan voor.

En dat kan inderdaad een aantal oorzaken hebben:

- dicht bladerdak

- nat bladerdak

- hoge bomen

- ongunstige stand van de satellieten

- type antenne

- de manier van vasthouden

en zo zijn er vast nog een paar oorzaken te noemen.

 

Het maakt dus o.a. uit hoe je je gps vasthoudt. De Gps60 kun je het best een beetje voor je houden, op borsthoogte, in een hoek van 45º ten opzichte van je lichaam, de antenne dus schuin naar boven gericht zodat je een goed zicht op het schermpje hebt.

 

Dat de ontvangst zo nu en dan wegvalt, daar hebben we met z'n allen rekening mee leren houden. De ene keer is het wat erger als de andere keer, maar het gebeurt eigenlijk bij elke cachetocht wel meerdere keren dat het apparaat even geen satellietsignaal heeft.

 

Niks om je erg druk om te maken, dus. Maar je moet er wat mee om leren gaan. Voor ik de gps60 had, maakte ik gebruik vab een Etrex Euro waarmee ik zo rond de 250 caches heb gevonden. Ook die was dus geschikt om mee te cachen, hoewel de ontvangst nog een ietsje minder is als de Gps60. De laatste 150 caches heb ik gevonden met de Gps60, die me iets beter bevalt als de Etrex Euro, hoewel daar dus ook goed mee te cachen is.

Beide zijn het dus geen apparaten met een perfecte ontvangst, maar beide goed genoeg om er veel plezier van te hebben!

 

En raak je er over een jaar (of twee) toch nog van overtuigd dat je een apparaat met een betere ontvangst wilt, dan zijn er misschien inmiddels wel andere (minder dure) varianten op de 60C(S)x uitgekomen, zoals een standaard Gps60 met Sirf III-chipset.

 

En dan kun je altijd nog overstappen! :)

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...