OttoLund Geplaatst 3 december 2005 Geplaatst 3 december 2005 I can't wait to use and test the new x-models http://www.gps.no/anm/templates/?a=977&z=2
JandeBeHanger Geplaatst 7 december 2005 Geplaatst 7 december 2005 (bewerkt) Misschien komt de aankondiging wel op de Consumer Electronics Show Recreation Las Vegas Convention Center op 5 t/8 januari. Daar is toen in 2003 ook de Geko 101 / 201 geintroduceerd. Nog even een maandje wachten en het geld op zak houden! 7 december 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Nico Bartels Geplaatst 8 december 2005 Geplaatst 8 december 2005 (bewerkt) De 60cs wordt hiermee ten opzichte van de 60csx geen waardeloos apparaat Zonder ontvangst is het nog steeds heel goed mogelijk je weg te vinden als je weet hoe de gps werkt. <{POST_SNAPBACK}> Ach, misschien komt er ook wel een "SiRF high-sensitivity External Antenna" en kun je op die manier elke 'oude' GPS net zo gevoelig maken.. Zou wel een mooi idee zijn en ik zou zoiets waarschijnlijk ook wel aanschaffen. Nico. 8 december 2005 bewerkt door Nico Bartels
druup Geplaatst 13 december 2005 Geplaatst 13 december 2005 De 60cs wordt hiermee ten opzichte van de 60csx geen waardeloos apparaat Zonder ontvangst is het nog steeds heel goed mogelijk je weg te vinden als je weet hoe de gps werkt. <{POST_SNAPBACK}> Ach, misschien komt er ook wel een "SiRF high-sensitivity External Antenna" en kun je op die manier elke 'oude' GPS net zo gevoelig maken.. Zou wel een mooi idee zijn en ik zou zoiets waarschijnlijk ook wel aanschaffen. Nico. <{POST_SNAPBACK}> Lijkt me zeer onwaarschijnlijk Sirf High-sensitivity slaat m.i. op de ontvanger en niet op de antenne!!!!! Als je een externe antenne op b.v. een GPSMAP 60 aansluit dan is dat alleen een antenne die de signalen aan de interne ontvanger levert.
rhgs Geplaatst 13 december 2005 Geplaatst 13 december 2005 (bewerkt) En dan NOG ! Loop je in het bos met je handheld GPS en een pijp van 1 meter lang in je rugzak met daarop een highgain GPS passive / aktive antenne inclusief 12 kg accu en kabel. LEUK, LEKKER UIT WANDELEN ! 13 december 2005 bewerkt door rhgs
Nico Bartels Geplaatst 14 december 2005 Geplaatst 14 december 2005 En dan NOG !Loop je in het bos met je handheld GPS en een pijp van 1 meter lang in je rugzak met daarop een highgain GPS passive / aktive antenne inclusief 12 kg accu en kabel. LEUK, LEKKER UIT WANDELEN ! <{POST_SNAPBACK}> Leuk! Nog een geocaching vlaggetje er aan en de outfit is helemaal AF.. Nico
druup Geplaatst 14 december 2005 Geplaatst 14 december 2005 En dan NOG !Loop je in het bos met je handheld GPS en een pijp van 1 meter lang in je rugzak met daarop een highgain GPS passive / aktive antenne inclusief 12 kg accu en kabel. LEUK, LEKKER UIT WANDELEN ! <{POST_SNAPBACK}> Dit is een grapje neem ik aan!
dawangumu Geplaatst 15 december 2005 Geplaatst 15 december 2005 ..... Zonder ontvangst is het nog steeds heel goed mogelijk je weg te vinden als je weet hoe de gps werkt. .... Kun je daar iets over uitleggen? Ik weet hoe een GPS werkt, aardig goed zelfs, maar heb geen idee wat je hiermee bedoelt.... ???
dusee Geplaatst 16 december 2005 Auteur Geplaatst 16 december 2005 (bewerkt) We hebben het hier over een cs- versie = met kompas. de weg vinden zonder ontvangst. Calibreer het compas op een plek waar ontvangst is. Gebruik op het compasscherm de datavelden; peiling = richting van het waypoint vanuit positie voorliggende koers= de richting waarin de gps wijst afstand tot volgende punt miswijzing. Een gewone "ga naar" navigatieopdracht Als de miswijzing oploopt zie je dat de ontvangst slechter wordt en mogelijk gauw wegvalt. Stel de laatste peiling is 156 graden Als de voorliggende koers gelijk is aan de peiling dwz als je looprichting de richting is van het waypoint kom je op je bestemming. (beide zijn 156 graden) Valt de ontvangst weg dan verdwijnt de peiling, de miswijzing, de kompaspijl en de afstand doordat de voorliggende koers op het kompas gaat, blijft deze staan na het wegvallen van de ontvangst. was je laatste peiling 156 graden = richting van het waypoint en de afstand ook bekend, dan hou je bij het wegvallen van de ontvangst je voorliggende koers op 156 graden. Vaak kmt de ontvangst onderweg wel weer terug en komen daarmee je miswijzing, peiling en afstand en de kompaspijl weer terug. Een cache ligt meestal op een meetbare plaats. In het geval van cachen hou je dus de "voorliggende koers" aan omdat je straks ook je afstand wilt weten in de buurt van de cache. Een "peil en ga" navigatieopdracht Paden lopen nooit in de richting van het waypoint maar wat naar links en rechts ed waardoor je voorliggende koers boven en onder die 156 graden beweegt. Vind je het lopen op de kompaspijl daarbij prettig dan kan je reeds vroeg besluiten als je de afstand niet zo gek belangrijk vind om direct bij een ontvangst positie de functie "peil en ga" op 156 graden te zetten; Valt de ontvangst weg dan blijft de kompaspijl in de richting van 156 graden wijzen en heb je tevens zicht op je voorliggende koers. Bij een voorliggende koers van 120 graden wijst de pijl naar rechts bijvoorbeeld. Je weet dan dat je het eerst volgende pad naar rechts zou kunnen nemen. Nadeel van "Peil en ga" is dat je zonder de afstand werkt en alleen met een richting. Voor het vinden van een cache zal je bij het opnieuw verkrijgen van ontvangst weer een ga naar navigatieopdracht moeten geven en de peil en ga beeindigen. m.a.w. bij het juiste gebruik van de functies van de gps met kompas kan je zonder ontvangst nog altijd in de goede richting lopen. met het functieoverzicht garmingpsmap 60cs enz haal je meer uit je gps Wees dus wijs en neem altijd een gps met kompas; werkt ook in tunnels, grotten noem het maar op. (CS) x versies altijd de goede richting op. 16 december 2005 bewerkt door dusee
dawangumu Geplaatst 16 december 2005 Geplaatst 16 december 2005 Bedankt voor de uitgebreide bovenstaande reply. Ik heb geen GPS met kompas, maar wel een goed "ouderwets" kompas. Daarmee kan ik bovenstaande tips vast ook wel toepassen. Voordeel van dat kompas is weer dat hij het eigenlijk altijd doet. Ook als de batterijen op zijn (want die zitten er niet in ).
rhgs Geplaatst 16 december 2005 Geplaatst 16 december 2005 (bewerkt) En dan NOG !Loop je in het bos met je handheld GPS en een pijp van 1 meter lang in je rugzak met daarop een highgain GPS passive / aktive antenne inclusief 12 kg accu en kabel. LEUK, LEKKER UIT WANDELEN ! <{POST_SNAPBACK}> Dit is een grapje neem ik aan! <{POST_SNAPBACK}> Tuurlijk is dat een grapje Zie je het al voor je? 16 december 2005 bewerkt door rhgs
rhgs Geplaatst 16 december 2005 Geplaatst 16 december 2005 (bewerkt) En dan laten we even buiten beschouwing dat door de omstandigheden het signaal misschien dusdanig wordt vernaggeld (reflectie e.d.) dat de ontvanger ondanks een 'mooie' fix toch een beroerde nauwkeurigheid heeft. Maar ik geef toe: lieven een fix dan geen fix... Zelf heb ik een bluetooth gps module (rikaline 6030, sirf II) is die is DUIDELIJK nauwkeurigen/gevoeliger dan mijn Legend. Heb ik getest door de tracklogs naast elkaar te leggen van een tochtje met de twee ontvangers gelijktijdig aan het loggen. ...en dan kan je dus ook onder een bladerdak en in de stad langer contact houden met satellieten. 16 december 2005 bewerkt door rhgs
Jurgen & Co Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Nu is er meer informatie. http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/
LTeunis Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Nu is er meer informatie. http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/ <{POST_SNAPBACK}> wordt dat dan de volgende? Niet voor SirfIII maar om het miniSD! mmmm wordt in ieder geval weer flink sparen. lteunis
JandeBeHanger Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 (bewerkt) Nu is er meer informatie. http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/ <{POST_SNAPBACK}> wordt dat dan de volgende? Niet voor SirfIII maar om het miniSD! mmmm wordt in ieder geval weer flink sparen. <{POST_SNAPBACK}> Vooral de mogelijkheid om het geheugen te verwisselen is erg interesant.Ik denk wel dat de route berekening langzamer wordt naar mate er een grotere kaart wordt toegepast. Dat wordt zometeen misschien wel een kaartje voor: Thuis (Nederland + grensgebied Duitsland) De vakantie reis (alle kaarten rondom de route naar het vakantie adres) De vakantie verblijfplaats (royaal alle kaart rondom de camping) 3 januari 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Aanbevolen berichten