dusee Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 (bewerkt) Op Yahoo meldt men dat "hij" er is de 60cs met sirf III en geheugenkaart Garmin® GPSMAP® 60CSx $499 SiRF high-sensitivity GPS receiver WAAS-enabled Meets rigid IPX-7 submersible standards Built-in basemaps with auto routing Expandable memory 64 MB TransFlash memory card included for optional downloaded maps The TransFlash product is an ultra small, semi-removable flash memory module based on the miniSD card and TriFlash designs. Electronic compass Barometric altimeter Bright color TFT display USB and serial ports 160 x 240 pixels Runs for 30 hours on 2 AA batteries (not included) 2.4"W x 7.1"H x 1.3"D http://www.basspro.com/servlet/catalog.Tex...t=SearchResults 25 november 2005 bewerkt door dusee
lufjoe.nl Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 Nou leuk is dat, k'heb net afgelopen zaterdag de Garmin GPSMap 60CS gekocht. Hadden ze wel even mogen aankondigen bij WayPoint dat deze eraan zat te komen. Heb deze misschien liever dan de 60CS. Of toch niet?
Ruud4d Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 Nou leuk is dat, k'heb net afgelopen zaterdag de Garmin GPSMap 60CS gekocht. Hadden ze wel even mogen aankondigen bij WayPoint dat deze eraan zat te komen. Heb deze misschien liever dan de 60CS. Of toch niet? <{POST_SNAPBACK}> Dat hadden ze eigenlijk wel kunnen doen. Maar ze willen natuurlijk ook de oude modellen kwijt voor de nieuwe komen. Misschien kun je nog terug gaan?
Jurgen & Co Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 Las hierover ook net iets op het Duitse forum. Met zelfs een antwoord van Garmin. http://www.geoclub.de/viewtopic.php?p=79958#79958 Jurgen & co
JandeBeHanger Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 Op Yahoo meldt men dat "hij" er is de 60cs met sirf III en geheugenkaart Garmin® GPSMAP® 60CSx $499 <{POST_SNAPBACK}> Expandable memory64 MB TransFlash memory card included for optional downloaded maps The TransFlash product is an ultra small, semi-removable flash memory module based on the miniSD card and TriFlash designs. <{POST_SNAPBACK}> Ben benieuws wannneer Garmin het nieuws officieel bekend maakt.Eindelijk een Garmin handheld met verwisselbare flashkaarten. Ik rond gekeken wat de prijzen van die Transflash kaarten zijn. 128 mb voor ca. 20 euro, 256 mb voor ca. 30 en 512 mb voor ca. 42 euro. Toch maar wat blij dat ik niet voor een GPS60CS gegaan ben, ondanks dat de prijs steeds aantrekkelijker werd. Wat betreft de Quest had ik ook toch beter even kunnen wachten op de Quest 2. http://www.basspro.com/servlet/catalog.Tex...t=SearchResults <{POST_SNAPBACK}> Ik zie dat op die site de prijzen van een GPS60C en GPS60Cx gelijk zijn, nl $449. Bij www.offroute.com staat de 60C in de lijst voor $360. Ik ben dan erg benieuwd wat de prijzen in Nederland worden.
deBruineBeren Geplaatst 25 november 2005 Geplaatst 25 november 2005 hebbe hebbe hebbe Een flinke geheugenkaart er in met MetroGuide/City Select en Topo NL een geen cache is meer onvindbaard. Het is wel vreemd dat je ze (de Legend en de Vista) in Canada kan kopen en Garmin Europa nog van niets weet (mag zeggen) Zelfs als je op .com kijkt wordt er niet over gesproken
dusee Geplaatst 26 november 2005 Auteur Geplaatst 26 november 2005 (bewerkt) De 60cs wordt hiermee ten opzichte van de 60csx geen waardeloos apparaat Zonder ontvangst is het nog steeds heel goed mogelijk je weg te vinden als je weet hoe de gps werkt. En wat dat memorykaartje betreft; ik denk dat ze in 1 keer een aardschok bij de konkurrent wilden wegzetten. Sirf III en memorycard Je kunt wat makkelijker van kaart verwisselen, maar 56 mb van 60cs en slim kaart gebruik zal voor 90% van de 60cs gebruikers voldoende zijn. Misschien zouden ze moeten denken aan een upgrade voor de 60c en cs bezitter? Ik zal het eens voorstellen. info@garmin.com en sailtron@sailtron.com Dear Sirs, The word is out about the new garmin gpsmap 60csX We like to know when you come with a convertionkit dealercall to make an upgrade for gpsmap 60 series. We feel a bit taken by the nose. grtz 26 november 2005 bewerkt door dusee
Nickx Geplaatst 26 november 2005 Geplaatst 26 november 2005 KNIPDear Sirs, The word is out about the new garmin gpsmap 60csX We like to know when you come with a convertionkit dealercall to make an upgrade for gpsmap 60 series. We feel a bit taken by the nose. grtz <{POST_SNAPBACK}> Haahahah ben benieuwd..wat de reactie wordt Nickx
elsinga Geplaatst 26 november 2005 Geplaatst 26 november 2005 (bewerkt) Nou leuk is dat, k'heb net afgelopen zaterdag de Garmin GPSMap 60CS gekocht. Hadden ze wel even mogen aankondigen bij WayPoint dat deze eraan zat te komen. Heb deze misschien liever dan de 60CS. Of toch niet? <{POST_SNAPBACK}> Dat hadden ze eigenlijk wel kunnen doen. Maar ze willen natuurlijk ook de oude modellen kwijt voor de nieuwe komen. Misschien kun je nog terug gaan? <{POST_SNAPBACK}> Ze wisten dit ook niet... Garmin is zowiezo erg laat met aankondigen van dit soort dingen, in verband met de koersgevoeligheid van de info: Dear xxxxxx Thank you for contacting Garmin Europe. There have been no announcements of any such changes made via a Marketing Memo. As frustrating as I know this can be, when GARMIN became a public company traded on the stock exchange, major restrictions were placed on us as a company. What this means, is that I can neither confirm nor deny the existence or plans for any product until receiving a Marketing Memo announcing it. And truthfully, by then it would be on the website as well. If we share this kind of information, it is considered insider trading and illegal. Regards, Andy Phillips Product Support Garmin (Europe) Ltd 26 november 2005 bewerkt door elsinga
JandeBeHanger Geplaatst 26 november 2005 Geplaatst 26 november 2005 (bewerkt) De 60cs wordt hiermee ten opzichte van de 60csx geen waardeloos apparaat<{POST_SNAPBACK}> Beslist niet!Echter de waarde van een 2e hands zal wel erg gaan zakken. Denk bijvoorbeeld aan de Vista, nieuw 310 euro en als inruil 150 euro. En wat dat memorykaartje betreft; ik denk dat ze in 1 keer een aardschok bij de konkurrent wilden wegzetten. Sirf III en memorycard.<{POST_SNAPBACK}> Als Garmin een beetje vlot is met de GPS60CSx, dan vinden veel mensen zo'n gpsr onder de kerstboom. Je kunt wat makkelijker van kaart verwisselen, maar 56 mb van 60cs en slim kaart gebruik zal voor 90% van de 60cs gebruikers voldoende zijn. <{POST_SNAPBACK}> Het blijft toch een beperking, er zit nooit genoeg geheugen in.Ik vind die 243 mb van m'n Quest al krap. Misschien zouden ze moeten denken aan een upgrade voor de 60c en cs bezitter? <{POST_SNAPBACK}> Zal inruilen niet gemakkelijker zijn!Ik vermoed dat men de behuizing heeft gewijzigd om ruimte te kreeren voor die transflash kaart. Bovendien moeten er aansluitingen zijn op het moederbordje. In dat geval is een upgrade moeilijker en prijzig. Indien de upgrade de helft van de nieuwwaarde gaat kosten, dan krijgt men niet veel handen op elkaar. Als er inderdaad bij het ontwerp van de GPS60 rekening is gehouden met de aansluiting van een transflash kaart. Dan zijn de kopers van de GPS60C(S) bij de neus genomen. 26 november 2005 bewerkt door JandeBeHanger
HvE Geplaatst 26 november 2005 Geplaatst 26 november 2005 Nou leuk is dat, k'heb net afgelopen zaterdag de Garmin GPSMap 60CS gekocht. Hadden ze wel even mogen aankondigen bij WayPoint dat deze eraan zat te komen. Heb deze misschien liever dan de 60CS. Of toch niet? <{POST_SNAPBACK}> Waypoint Notter weet het zelf pas zins kort via hun eigen forum. Vaak weten forum leden het via andere kanalen eerder als Waypoint het zelf weet. Sailtron (importeur nl) en Garmin zijn niet zo snel met informatie geven.
Gast vinken Geplaatst 28 november 2005 Geplaatst 28 november 2005 Zit al een aantal maanden te twijfelen over wat ik nu moet gaan aanschaffen maar dit is zeer goed nieuws: - verwisselbare geheugenkaartjes - een normale ontvangst - binnenkort topo NL blij dat ik nog niets gekocht heb echter wel eerst even de reacties afwachten maar ik verwacht dat deze wel in orde zullen zijn. ben benieuwd
rhgs Geplaatst 28 november 2005 Geplaatst 28 november 2005 (bewerkt) Of is het gewoon het 'hoax'? Thank you for contacting Garmin Europe. There have been no announcements of any such changes made via a Marketing Memo. As frustrating as I know this can be, when GARMIN became a public company traded on the stock exchange, major restrictions were placed on us as a company. What this means, is that I can neither confirm nor deny the existence or plans for any product until receiving a Marketing Memo announcing it. And truthfully, by then it would be on the website as well. If we share this kind of information, it is considered insider trading and illegal. Regards, Andy Phillips Product Support Garmin (Europe) Ltd Dus: als ie niet op de website staat, is ie er officieel niet. Aan de andere kant, er wordt wel veel over geschreven. Citaat: "Apparently the big diff here in these x-models is that all the devices now come with MicroSD slots, so you can more easily load up map data for your boat trip." Dus de "X" staat voor het memorykaart systeem. Sirf wordt nergens genoemd. Bron: http://sndirectory.worldoutline.com/News.C...style/Engadget/ 28 november 2005 bewerkt door rhgs
theedgeforu2 Geplaatst 28 november 2005 Geplaatst 28 november 2005 ach, waar rook is, is ook vuur. zal misschien niet dit jaar komen, maar dan toch wel volgend jaar. aangezien de prijzen van de map60cs lager zijn dan 3 maanden geleden, zet dit mij niet meer aan het denken. weet het wel zeker. er komt een nieuwe met een geheugenkaart.
Aanbevolen berichten