Spring naar bijdragen

's avonds cachen


mart3223

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Daar heb je van die mooie icoontjes voor.

Ik zet er meestal het icoontje "24 hours avaiable" bij als je ook 's avonds het bos inmag.

Caches waar dat niet bij staat en in een bosgebied liggen ga ik automatisch vanuit dat je daar na zonsondergang niet in mag en ga.

Verder zijn er inderdaad de bordjes bij de ingang van de gebieden.

Eigenlijk simpel, mag je er wel 's avonds in dan natuurlijk wel de "stilte" respecteren enzo.

Verder zijn er naar mijn weten inderdaad geen geschreven regels over.

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zijn er naar mijn weten inderdaad geen geschreven regels over.

 

Oke, ik wou vanavond nog de Ant`sfarm gaan zoeken (HIER) Maar er staat verder niets bij? Het is gewoon in het bos van Staatsbosbeheer? Wat denken jullie, ja of nee :lol:

 

MART3223

bewerkt door mart3223
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel. Je moet doen en laten wat jou goeddunkt. Als er staat dat je het bos niet in mag tussen zonsondergang en zonsopgang, dan mag het niet. Als geocachers je op enige manier aansporen, is dat hun en jouw verantwoordelijkheid. Daar staat geocaching volledig buiten. Je hebt, net als iedere nederlander, je eigen verantwoording af te leggen.

Rechtshandhavers hebben er geen enkele boodschap aan dat er wat anders stond op een geocache-beschrijving etc.

Dus, kies jij maar :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja dat is inderdaad weer een twijfel geval.

Of je gaat voor nop en mag er na zonsondergang niet in.

Dan kan je toch gaan maar riskeer je een boete en je brengt de "samenwerking " tussen geocaching en SBB in gevaar.

Of je kan ongedane zaken weer terug.....

Als het dicht bij huis is kan je natuurlijk even polshoogte nemen of je erin mag.

 

Eh ofzwel zoals camelion al zei :lol:

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Antsfarm een paar jaar geleden gedaan, maar deze is echt midden in het bos. Ik denk dat je eerder je nek breekt dan overvallen wordt door een bosbeheerder. Antsfarm is overdag al op een heel donker plekkie :)

 

ALs je gaat, ga dan ook ff langs Se7en. Ik krijg berichten dat de munitiekist door een team die de cache gevonden heeft, eigenlijk niet echt verstopt is en nu vanaf het pad te zien is :lol:

Schijnt dezelfde team te zijn die ook al " aan de haal" is geweest met de cache van Skansen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn idee mag je savonds in iedergeval niet in de bossen van staatsbosbeheer komen. 

 

 

Ben ik het niet helemaal mee eens, net voor ik aan Deze cache begon had ik een gesprek met een boswachter van SBB.

Ik dacht dus ook dat wordt zonder cache weer naar huis, omdat het niet is toegestaan om zich na zonsondergang in de bossen te bevinden.

Maar het verbaazde mij dan ook zeer toen de boswachter ons toestemming gaf voor de bossen te betreden, met als tip dat er ook wel eens gejaagd wordt s'nachts.

 

Dus het is niet ongevaarlijk zei hij er wel nog bij.

 

Maar het is dus niet overal verboden bij SBB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten dat het een boswachter was? Snachts jagen is volgens mij gewoon stropen.

Er wordt ook niet speciefiek vermeld dat je snachts niet in bossen mag komen, maar 9 van de 10 staat er een bordje dat na zonsondergang de toegan verboden is. Er zijn heus wel een paar plekjes in Nederland war dit nu weer net niet het geval is.

Maar, zoals de Kraaikodil al aangaf, een cacher die kenbaar wil maken dat zijn cache ook in de nacht te doen is, zal zeer zeker het icoontje van 24 uurs cache gebruiken. Tenminste, dat zou ik hem dan wel aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...