Spring naar bijdragen

GPS games (scouting)


Flapper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Inderdaad, bestaat al niet meer, maar google eens.

 

Als ik het goed begrijp moet je met je gps een bepaald figuur lopen. Iemand die live mee zit te kijken naar je tracklog zegt dan waar je heen moet. Het is dan de sport om een zo mooi mogelijk figuur te lopen.

 

of begrijp ik het nou verkeerd :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gan vaak op de HIT in Mook daar zijn we ook een keer aan de gang geweest met Peilzenders en GPS. Helaas ging het met de peilzenders niet door vanwege een technisch mankement. Maar ik las net iets op Duitse forum over geofoxing.

 

http://www.geocache-forum.de/viewtopic.php?t=2077

 

Dit is misschien leuk voor de explorers of stam. Natuurlijk moet je wel een mogelijkheid hebben om aan het materiaal te komen.

 

Groetjes Jurgen & co

Scoutinggroep de Trappers Hoogezand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens naar GPS-tekenen: www.geodrawing,com. Ik wordt (ten onrechte) in een minder populair blad en gelezen blad ook nog in verband gebracht hiermee: "Ben jijde eerste die de ekster van B... uit zijn gps krijgt", ondergetekende  Corrie Gerritsma.

Als je van geo gps maakt. Dus www.gpsdrawing.com dan valt er wel wat te vinden. Die site lijkt mij best interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens naar GPS-tekenen: www.geodrawing,com. Ik wordt (ten onrechte) in een minder populair blad en gelezen blad ook nog in verband gebracht hiermee: "Ben jijde eerste die de ekster van B... uit zijn gps krijgt", ondergetekende  Corrie Gerritsma.

Als je van geo gps maakt. Dus www.gpsdrawing.com dan valt er wel wat te vinden. Die site lijkt mij best interessant.

 

Hoe moet ik dat zien, als Job of hobby? Want van beide zie ik namelijk het nut niet helemaal.

 

GR. MART3223

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens naar GPS-tekenen: www.geodrawing,com. Ik wordt (ten onrechte) in een minder populair blad en gelezen blad ook nog in verband gebracht hiermee: "Ben jijde eerste die de ekster van B... uit zijn gps krijgt", ondergetekende  Corrie Gerritsma.

Als je van geo gps maakt. Dus www.gpsdrawing.com dan valt er wel wat te vinden. Die site lijkt mij best interessant.

 

Hoe moet ik dat zien, als Job of hobby? Want van beide zie ik namelijk het nut niet helemaal.

 

GR. MART3223

Ik begrijp niet helemaal wie of wat je bedoelt maar het gpsdrawing principe is ooit 2 jaar geleden toegepast voor een cache in het zuiden. Het was een hele leuke cache. Jammergenoeg zijn de cacheleggers gestopt. Er zijn soms caches met ongekende creativiteit. Dit was er een van!

 

Voor deze cache zijn we graag nog een keer teruggekomen om hem te vinden. Ook de andere caches van dit team waren subliem. Bedankt K. en F.

bewerkt door De Wolvjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar of wat een GPS training gegeven voor hoe heet het ook alweer....Ohe ja scoutivinog iets geloof ik, en daar wel wat ideeën opgedaan over GPS games.( dat was dit jaar trouwens de laatste keer aangezien ik geen scouting nl lid meer ben enzo )

Zo kan je bijvoorbeeld een soort cluedo uit zetten met GPS.

Je geeft een "dief" een GPS en laat hem om de zoveel tijd zijn huidige coördinaat doorgeven.

Een groepje stuur je op pad met een GPS en wordt vanuit het hoofdkwartier steeds naar het nieuwe coördinaat gestuurd, hier vinden ze dan een aanwijzing over de schuilplaats van de "dief".

Je laat de "dief" in steeds groter wordende cirkels lopen en op een vast punt zijn positie doorgeven, zodat er een patroon in de bewegingen te ontdekken is.

Een soort vossenjacht maar dan meer gevorderd.

Kan je zelfs een leuk weekend mee aankleden.

Natuurlijk kan je ook met wat fantasie de spelletjes uit bijvoorbeeld een Geko gebruiken, het is echt wel te doen om een doolhof te maken, waarbij de route functie van de GPS erg handig is.

Laat een tocht echt hemels breed lopen, dus door en over alles heen wat ze tegen komen, suc7 verzekerd.

 

PS:

Als je mocht besluiten om zo'n cluedo achtig weekend te gaan doen kom ik graag helpen hoor :beerchug::beerchug: want scoutjes plagen is nog steeds 1 van m'n faforiete hobbies :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een andere Hit zijn we ook eens op zoek geweest naar de dame in rood. Het thema was de Matrix. De dame in rood was verdwenen en een bosperceel. Zij had een gps bij zich waar een zender aan zat. Ik geloof dat zoiets een agprs heet. Een van ons team zat achter de laptop. Hierop had hij een kaart en kon hij de positie van de dame in rood zien. Doormiddel van een porto kon hij ons doorgeven waar zich op dit moment bevond. Ook wij konden onze positie geven. Uiteindelijk is het ons gelukt haar te vinden maar het viel niet mee.

 

Jurgen & co

Scouting de Trappers, Hoogezand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De teams KarNie en Boboties zijn samen (nou ja, respectievelijk Ben en Otto) begeleiders van een groep explorers in Roosendaal (N.Br).

Onze explorers hebben tot nu toe erg veel plezier in het cachen, we hebben er een aantal in Luxemburg gedaan tijdens zomerkamp. Als extra activiteit kunne explorers, onder begeleiding uiteraard, zelf een nieuwe cache maken. Alleen het bedenken en uitwerken van een cache is alweer een draaidag gevuld.

bewerkt door Team KarNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien een idee om coöperatieve caches te ontwikkelen? Dan kun je twee, drie of vier groepen naar elkaar toe laten lopen om samen de eindcache te zoeken. Onderweg hebben ze dan gedeelten van de eindcoördinaten gevonden. Maar alleen samen hebben ze het volledige coördinaat.

Je kunt ze zelfs nog afhankelijker van elkaar maken door team A de waypoints voor team B op hun weg te laten zoeken en omgekeerd.

Dit is natuurlijk wel een bestaand idee maar ik heb het jullie nog niet horen/zien noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit doen wij voor scouting regio Helmond

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...dd-afb22985d823

 

Verder hebben we ooit een dropping gedaan met GPS.

 

en Ruud heeft het over onderstaande cache

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...af-3ed891702e6b

 

verder zijn we aan het brainstormen wat per speltak leuk zou zijn om met een GPS te doen. Alleen veel verder dan bovenstaand komen we (nog) niet.

 

p.s. deze komt binnenkort terug

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCD91A

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een leuk idee, maak een boek van dit alles, 1001 spel ideeën met GPS ofzo.

Wedden dat er oren naar is binnen scouting nl.

 

Ik zou zeggen probeer hier eens te beginnen met nummer 1 tot en met 10, ik denk dat je dan toch 2x naar denkt voordat je 1001 spelideeen zegt. Als het boek klaar is hoor ik het graag :dribble:

 

Groet, MART3223 :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gelezen in de Kampioen (ANWB):

quote:

Smokkelroute voor tieners

Met een smokkelpaspoort en een GPSontvanger kunnen tieners een spannende smokkelroute rond Eibergen volgen. De bedoeling is zelf vee, jenever, tabak of koffie over de grens te smokkelen. Spannend is dat achter elke boom een Nederlandse of Duitse douanier kan staan. Het wandelen en het smokkelspel duren ongeveer 3,5 uur.

Meer info: 0545-471911 of www.vvvachterhoek.nl

 

Misschien een idee om eens te kijken hoe dat er aan toe gaat. Volgens mij kan je hier hele leuke spellen op baseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...