Spring naar bijdragen

Magellan Explorist 600~ Navigatie software


Aidaplein

Aanbevolen berichten

Goede middag,

 

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe Magellan Explorist 600 gekocht.

Ook heb ik het DirectRoute Software programma. Bij de installatie ging alles prima, en werkte het naar volle tevredenheid.

 

Totdat mijn GPS een paar keer vast sloeg in het 'kaart' schermpje. GSP retour gestuurd, en binnen 10 dagen heb ik een nieuwe GPS retour gekregen.

 

Nou was ik helemaal blij dat ik een nieuwe GPS had, en nu werkt de software niet meer! Ik kan gewoon mappen opslaan in op de pc, maar zodra ik ze in mn GPS zet en dan ga naar Voorkeuren>>Actieve setup>>Detailkaarten>>Kaart kiezen>> dan gaat dat allemaal goed.. totdat de vraag komt: Actief maken 'naam van de kaart' (heb er diverse) dan zegt de gps KAART VEILIGHEID FOUT. en sluit ie af.

 

Wat kan ik hier aan doen? En is iemand bekend met dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmm is het niet zoals bij Garmin dat de software gekoppeld is aan de GPS?

Het serie nummer van de GPS komt niet meer overeen met dat nummer wat is opgegeven in de registratie.

Of is het geen geregistreede versie met soort van unlock code ?

Ik heb bij het installeren (1e keer) idd wel een keertje ergens mijn Serienummer van de GPS ingevoerd. Maar ik heb geen flauw idee waar ik dat terug kan vinden nu. En volgens mij kan ik de kaartjes rechtstreeks op een SD kaartje laden...die in mn GPS zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het moment dat je een region gaat opslaan krijg je een schermpje waarin het serienummer staat.

 

Volgens mij kun je daar op ok klikken en/of het serie nummer wijzigen.

 

Edit: je moet dus alle regions opnieuw genereren.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb even snel gekeken en een .img geopend met kladblok om te kijken of er wat leesbaars instaat.

Nou en of, maar niet het serienummer van mijn GPS kunnen vinden.

Ook het .rgn bestand door gepuzzelt, nada noppes.

Hieronder een deel uit de header van een .img:

 

[MAP_INFO]

MAPTYPE=STR_ROUTE

VERSION=1.01

MAP_DATE=20050603

BYTE_ORDER=M

BND_BOX=6.075441 6.079002 -52.529591 -52.526737

IS_ADD=0

START_SCALE=1500.00

MAP_NAME=Holtenbroek

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff kort

 

eXplorist moet aangesloten zijn in usb-file-transfer-mode.

als er tijdens de actie een schermvraag om het serienummer van de eXplorist komt, dan het specifieke snr van die unit invullen/checken.

 

m.b.v. .RGN bestanden, nieuwe 'detail maps' maken naar de harddisk.

maximale maat per detail map 64 Mb!

dit kan voor meerdere regions, maar het steeds per region uitvoeren.

als dit klaar is (en alle gemaakte regions op HD staan),

hetzelfde WEER doen, maar kies nu naar de SD kaart die in een cardreader zit.

dat kan slechts voor 1 region per keer omdat de file die naar de SD kaart wordt geschreven, steeds dezelfde naam krijgt. Dus ZELF deze na genereren telkens HERNOEMEN in Windows.

De detail maps moeten op de SD kaart in het mapje "Detail Maps" komen te staan.

 

hoop dat het zo duidelijk is

 

Suk6, Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff kort

 

eXplorist moet aangesloten zijn in usb-file-transfer-mode.

als er tijdens de actie een schermvraag om het serienummer van de eXplorist komt, dan het specifieke snr van die unit invullen/checken.

 

m.b.v. .RGN bestanden, nieuwe 'detail maps' maken naar de harddisk.

maximale maat per detail map 64 Mb!

dit kan voor meerdere regions, maar het steeds per region uitvoeren.

als dit klaar is (en alle gemaakte regions op HD staan),

hetzelfde WEER doen, maar kies nu naar de SD kaart die in een cardreader zit.

dat kan slechts voor 1 region per keer omdat de file die naar de SD kaart wordt geschreven, steeds dezelfde naam krijgt. Dus ZELF deze na genereren telkens HERNOEMEN in Windows.

De detail maps moeten op de SD kaart in het mapje "Detail Maps" komen te staan.

 

hoop dat het zo duidelijk is

 

Suk6, Barjon.

 

MENSEN ALLEMAAL BEDANKT!!! Ik heb eerst de software er helemaal afgehaald,.. en toen kwam ik idd bij het opnieuw installeren een schermpje tegen waar ik mn serienr. moest invullen. Toen werkte het weer perfect! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

hetzelfde WEER doen, maar kies nu naar de SD kaart die in een cardreader zit.

,

knip

Waarom opnieuw? Je kunt de gegenereerde img's toch gewoon naar de sd kaart in je kaartlezer kopieren.

Jan

 

Sorry, onduidelijk.

Dat kan, maar dan heb je nadien de aparte 'detail maps' (volgens mij) niet meer op je HD staan. D.w.z. als je later nog een keer een nieuwe compilatie wil maken, moet je het eerste deel = het lange proces eerst weer opnieuw doen.

Bovendien, je vergeet gemakkelijk dat in de laatste stap telkens een bestand met dezelfde naam naar de SD kaart gaat (mij ook) en dan overschrijf je wat je ervoor gemaakt hebt.

 

Ik vrees dat dit nog niet duidelijk is, tenminste zolang het jezelf niet is overkomen. Of toch wel?

 

Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bij Mapsend werkt het unlocken voor iedere gps van het type dat vermeld staat op de hoes.

 

De "unlock" beveiliging bij Magellan werkt doordat je de cd tijdens gebruik in de cd-rom moet hebben en je gps-serienummer gevraagd wordt voor het verzenden van de kaart.

 

Dat het detailkaartje vastsloeg in de teruggekregen gps kan naar alle waarschijnlijkheid op duiden dat de gps waarschijnlijk niet gerepareerd is maar vervangen is waardoor het serienummer van de gps dat je meelaadt op het sd-kaartje niet meer overeenkwam met het serienummer van de "nieuwe" gps.

 

De hernieuwde installatie bevestigd dit.

 

Het verschil Garmin / Magellan zit hem hem dus in het feit dat je bij

Garmin; max 2 unlocks hebt en bij

Magellan; meer gpssen kunt voorzien van kaart zolang je de cd maar in de cd rom hebt en het gps nummer invoert. De cd is tegen copieren beveiligd.

 

Dat is een beveiligingskeuze.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...