Spring naar bijdragen

Schatzoekers bedreigen natuurgebieden


Wij Drie

Aanbevolen berichten

Vandaag op de voorpagina van het Algemeen Dagblad, onderafdeling Utrecht Zuid, een mini-artikeltje waarvan je broek weer afzakt.

 

---

Schatzoekers bedreigen natuurgebieden

 

Schatzoekers met GPS-ontvangers vormen een toenemende bedreiging voor rust en natuur. Het Utrechts Landschap signaleert mensen die buiten de paden, dwars door rustgebieden op zoek gaan naar een schat. De natuurbeheerder bezint zich op maatregele. (vervolg op pagina's 21, 24 en 25)

---

De tikfouten zijn niet die van mij! :thumbup:

 

Op pagina 21 is vervolgens een wat langer stuk te lezen waarin weer flink word uitgehaald naar ons. Vervolgens komt Geoman aan het woord die alle beschuldigingen weerlegt met onze huisregels waar de cache aan moet voldoen. Ook word aangekondigd dat U.L. zelf routes gaat uitzetten en dat je bij Staatsbosbeheer wel van de paden afmag. :D

 

Op pagina's 24 en 25 is het klapstuk. Hier word over twee pagina's verteld dat de schuldige van het padverlaten niet de GPS-ers zijn maar het gewone volk. Deze verlaten massaal het pad om eikels, paddo's, kastanjes en herfstbladeren te zoeken. Verder nog twee top vijfs met de drukste en rustigste bossen van het Utrechts Landschap. :crybaby:

 

Nu was het niveau van het Algemeen Dagblad sinds de fusie afgelopen maand al bedenkelijk (en dat formaat is ook niks). Dit doet ons daadwerkelijk overwegen het abonnement op te zeggen.

 

Als niemand ander er mee komt, zal ik morgen het stuk van Geoman inscannen.

 

tot cache,

team Wij Drie :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon niks van aantrekken:

 

De kranten of de overige media's vullen op hun manier de informatie enof berichten aan, om de bladen of de uitzending vol te maken.

Daarbij komt de objectiviteit soms ver te zoeken.

Bij hun draait alleen maar om ping ping ($$$$) in plaats van objectief werken etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk artikel :thumbup: heb het net ff aandachtig gelezen

 

ook grappig dat veel van de gebieden in het beheer zijn van staatsbosbeheer, en dat die er niet zoveel problemen mee hebben :D

 

Het Utrechts Landschap ziet het liefst overal prikkeldraad en regels en moet je een kaartje kopen om een eend of een zwaan te zien.

 

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Als ik kijk op geocaching en een aantal caches in de buurt bekijk dan zie ik wat vreemde dingen:

 

bv mensen die in het donker opzoek gaan naar een cache om goud te scoren. Begrijpelijk maar in natuurgebieden mag je naar zonsondergang niet komen wanneer het een natuurgebied betreft natuurlijk....

 

of mensen die 20 caches op een dag proberen te doen en zo dicht mogelijk met de auto bij een cache willen komen.

 

Dit zijn natuurlijk wel mensen die opvallen en een mogelijke negatieve smaak veroorzaken....

ik ben het niet eens met het artikel maar ik denk wel dat we met de aandacht die we krijgen kritisch naar onszelf moeten kijken :crybaby:

 

track_leader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het verontrustend dat dit soort berichten steeds vaker lijken te verschijnen. Doet onze hobby zeker geen goed.

Van de andere kant: Alhoewel we weten dat je niet van paden af dient (hoeft) te wijken, is het soms in de hitte van de strijd (zoeken) wel aanlokkelijk om dwars door het ongebaande stuk te lopen.

Dat is wel een hand in eigen boezem misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vette onzin weer :eek::blink::eek:

Ik weet het niet heel zeker maar ik heb zo'n vermoeden dat ik getuige ben geweest van het interview met de medewerker van het UL. Staan er namen in het stuk? En was dat toevallig de contactpersoon voor het UL die hier op het forum staat?

Afgelopen vrijdag was ik namelijk daar op kantoor om het archief door te spitten voor een flora-atlas waar ik mee bezig ben en toen kwam er net een telefoontje van het Utrechts Nieuwsblad binnen. Heel verhaal volgde en toen heb ik per ongeluk meegeluisterd :beerchug:

Het verhaal van Biemans was ABSOLUUT niet negatief. Sterker nog, hij was zeer tevreden met de afspraken en prees de stichting en de cachers dat ze netjes toestemming vragen.

Vast niet letterlijk citaat, maar de strekking klopt wel degelijk:

"Het blijkt in de praktijk dat ze helemaal niet van de paden gaan, als ze een pad zien nemen ze het pad en lopen niet overal doorheen..."

Die 'ze', dat zijn wij dan :D .

Het was overduidelijk dat de persoon aan de andere kant van de lijn zat te vissen naar negativiteit, maar ik heb Biemans er niet op kunnen betrappen.

Ik heb wel iets opgevangen van eigen routes maar daarna ging het al snel over cachen.

Graag het artikel posten, ik ben zeer benieuwd.....

 

ps.

Ze weten daar niet dat ik ook aan cachen doe, maar ze moeten wel erg blind zijn als ze die wallpaper op mijn laptop niet zien...

bewerkt door KarelKraak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

er staan geen namen vermeld niet anders dan de boswachter hoogewerf en Rene Tuijtel van Geocaching Nederland

 

Vast verder gevist in het adressenbestand van het UL tot ze wel iemand troffen die dingen zei die in hun straatje pasten...

Tsja, AD en Telegrof, DE Nederlandse kwaliteitskranten :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stukjes uit de krant...

 

<knip plaatjes>

 

Pagina 24 en 25 gaan niet meer over geocachen.

Bedankt! :beerchug:

Ik vind dit erg meevallen, niet echt negatief ofzo. Alleen dat eerste stukje :eek: Eigenlijk geeft het tweede stuk wel goed de strekking weer van het verhaal dat ik bij het UL ook gehoord heb: voornamelijk informatief.

Ik neem aan dat het in het andere stuk van pag. 24-25 over het verlaten van de paden gaat. Maar als dat niet over geocachen gaat en er zelfs niet naar verwezen wordt, wat is dan het punt? Zelfs het niveau van ons lokale huis-aan-huis krantje ligt nog hoger.... :blink:

'Schatzoekers bedreigen natuurgebieden' verkoopt ongetwijfeld een stuk beter dan 'Zondagse wandelaars bedreigen natuurgebieden'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...