Nahal Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Ik kan mij soms kwaad maken over de inhoud van een cache. Mensen stoppen er allerlei prulletjes (lees: troep) in, waardoor de cache - zeker voor kinderen - een grote teleurstelling wordt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: "Houd een cache aantrekkelijk"! - Geen etenswaren - Geen aanstekers, lucifers - Geen versleten of kapotte prulletjes En gouden regel: "Probeer iets in de cache achter te laten dat meer waard is dan wat je eruit hebt gehaald"! Gezien het merendeel van de geocachers deze site regelmatig zal bezoeken is het misschien een idee voor de webmaster om deze "ongeschreven regels" op de site te propaganderen!
team simpson Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 (bewerkt) je kan er allerlij regels over maken, maar wie controleerd of ze worden nageleefd? en wat als dat niet word gedaan? Er zijn volgens mij al heel wat topics over dit onderwerp geweest, maar ik ben bang dat het weinig uit haalt... 2 oktober 2005 bewerkt door team simpson
Nahal Geplaatst 2 oktober 2005 Auteur Geplaatst 2 oktober 2005 je kan er allerlij regels over maken, maar wie controleerd of ze worden nageleefd? en wat als dat niet word gedaan? Er zijn volgens mij al heel wat topics over dit onderwerp geweest, maar ik ben bang dat het weinig uit haalt... <{POST_SNAPBACK}> We kunnen helaas niet controleren of de regels worden nageleefd. En een "straf" opleggen lijkt me ook veel te ver gaan. We kunnen alleen maar de ongeschreven cache-regels op de site propaganderen en mensen er bewust van maken. Iedereen wijzen op zijn eigen verantwoordelijkheid etc. etc. (jee, ik lijk wel een dominee )
Team Professor X Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Tja, geschiedenis herhaalt zich, zowel buiten als op dit forum Zie bijvoorbeeld hetzelfde verhaal twee jaar terug
rhgs Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 (bewerkt) Als een vinder een "rommelcache" vindt is het toch makkelijk hier even melding van te doen bij de cachelegger? Ook in de log vermelden lijkt me. Een beetje serieuze cachelegger zal dan onderhoud gaan plegen, toch? Of is dat 'wishfull thinking'... ( hee: dit is mijn posting nr. 2 tot-de-macht-8 ) 2 oktober 2005 bewerkt door rhgs
debendevanvier Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Als een vinder een "rommelcache" vindt is het toch makkelijk hier even melding van te doen bij de cachelegger? Ook in de log vermelden lijkt me. Een beetje serieuze cachelegger zal dan onderhoud gaan plegen, toch? Of is dat 'wishfull thinking'... ( hee: dit is mijn posting nr. 2 tot-de-macht-8 ) <{POST_SNAPBACK}> Nou volgens mij hebben wij*Jij dus en ik dus* gisteren zo'n log geschreven bij een cache's!!*oke dat is nog maar 1 dag,maar ik zie nog geen reaktie* Jolanda
Wilxlii Carrotte Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Zelf heb ik geen interesse in het ruilen van goodies bij een cache. Alleen TB's neem ik mee en stop ze later weer ergens in een andere cache. Ik kom weinig caches tegen, waarbij ik denk dat kinderen de inhoud interessant genoeg vinden om iets te ruilen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en hulde voor de cache-leggers die zoveel moeite doen om prachtig gevulde caches te onderhouden. Zelf ga ik steeds meer over op de glazen soeppotten waarin ik een canister stop. Voordelen: je ziet onmiddellijk dat het niet gevaarlijk is, loglijst blijft droog, geen gedoe met goodies, er kan een (niet te grote) TB in. Van mij mag je zoveel reclame maken als je wilt voor een prachtig gevulde cache, de praktijk leert al jaren dat het niet veel uithaalt. Helaas...
Camelion Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Ik kan mij soms kwaad maken over de inhoud van een cache.Mensen stoppen er allerlei prulletjes (lees: troep) in, waardoor de cache - zeker voor kinderen - een grote teleurstelling wordt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: "Houd een cache aantrekkelijk"! - Geen etenswaren - Geen aanstekers, lucifers - Geen versleten of kapotte prulletjes En gouden regel: "Probeer iets in de cache achter te laten dat meer waard is dan wat je eruit hebt gehaald"! Gezien het merendeel van de geocachers deze site regelmatig zal bezoeken is het misschien een idee voor de webmaster om deze "ongeschreven regels" op de site te propaganderen! <{POST_SNAPBACK}> Het lijkt mij niet onhandig om de zoekfunctie even te gebruiken. Dan had je kunnen zien dat dit onderwerp al ettelijke malen de revue heeft gepasseerd. Het was handiger geweest om daar op aan te sluiten. Verder een welgemeend advies: wind je vooral niet op over de inhoud van caches. Je hebt alleen jezelf er mee; het zal alle anderen (die het aangaat) een rotzorg zijn; anders hadden ze wel anders geruild. Ik ben gestopt met ruilen en ook met het fatsoenlijk aanvullen van caches.
Nickx Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Ik kan mij soms kwaad maken over de inhoud van een cache.Mensen stoppen er allerlei prulletjes (lees: troep) in, waardoor de cache - zeker voor kinderen - een grote teleurstelling wordt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: "Houd een cache aantrekkelijk"! - Geen etenswaren - Geen aanstekers, lucifers - Geen versleten of kapotte prulletjes En gouden regel: "Probeer iets in de cache achter te laten dat meer waard is dan wat je eruit hebt gehaald"! Gezien het merendeel van de geocachers deze site regelmatig zal bezoeken is het misschien een idee voor de webmaster om deze "ongeschreven regels" op de site te propaganderen! <{POST_SNAPBACK}> Het lijkt mij niet onhandig om de zoekfunctie even te gebruiken. Dan had je kunnen zien dat dit onderwerp al ettelijke malen de revue heeft gepasseerd. Het was handiger geweest om daar op aan te sluiten. Verder een welgemeend advies: wind je vooral niet op over de inhoud van caches. Je hebt alleen jezelf er mee; het zal alle anderen (die het aangaat) een rotzorg zijn; anders hadden ze wel anders geruild. Ik ben gestopt met ruilen en ook met het fatsoenlijk aanvullen van caches. <{POST_SNAPBACK}> Ook gestopt met ruilen of zoals meestal het aanvullen van een cache...helaas... sinds ik gestopt ben met ruilen en of op waarderen maak ik mij er ook niet meer druk over Nickx
blaauwtjes Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Wij ruilen zelf niet maar stoppen er wel altijd iets in, altijd hetzelfde trouwens met onze naam erop vermeld. Als de kinderen erbij zijn ruilen ze wel af en toe iets en stoppen er iets in van dezelfde waarde. Als ik weer eens wat spulletjes in huis heb gevonden dan wil ik een cache nog wel eens aanvullen. Als ik er zelf iets uithaal dan zijn het dingen die vocht aantrekken, die horen nl ook absoluut niet in een cache, het papier wordt er ook alleen maar nat van. Verder blijven we dit een vreselijk leuke bezigheid vinden.
koedeboe Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Wij ruilen zelf niet maar stoppen er wel altijd iets in, altijd hetzelfde trouwens met onze naam erop vermeld. Als de kinderen erbij zijn ruilen ze wel af en toe iets en stoppen er iets in van dezelfde waarde. Als ik weer eens wat spulletjes in huis heb gevonden dan wil ik een cache nog wel eens aanvullen. Als ik er zelf iets uithaal dan zijn het dingen die vocht aantrekken, die horen nl ook absoluut niet in een cache, het papier wordt er ook alleen maar nat van. Verder blijven we dit een vreselijk leuke bezigheid vinden. <{POST_SNAPBACK}> Heel goed. Jammergenoeg zijn er genoeg die gewoon plunderen. De kids krijgen bij ons altijd de opdracht iets gelijkwaardigs te ruilen, geen troep. Zelf gaat er vaak meer in dan eruit komt. Voor de maker blijft het lastig. Als het plunderen overhand neemt lijkt me het opheffen van de cache de enige oplossing. Het regelmatig controleren (na ieder bezoek?) en de "misbruikers" in een extra log afstraffen lijkt een een andere, maar wel erg radicale methode .... Hetzelfde lijkt me ook voor "lekke" caches een oplossing. Sommige vinders zijn niet al te best in het hersluiten. Je kunt wel bezig blijven! Ik ben noodgedwongen al begonnen met het vervangen van de containers door munitie-kistjes...
debendevanvier Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 Wij ruilen en opleuken gewoon door En soms willen de kids met mij ruilen inplaats uit gevonden kissie en dat mag en als nog doe ik een handje *Goodies* in! Goedkope Goodies Jolanda
gerrit en lenie Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 het is inderdaad soms heel erg al die troep er in. wij hebben zelfs een keer een beker in een cache gezien,zou je denken leuk toch ja zeker, maar als de handgreep er niet meer aan zit en zelfs niet in de cache,vraag ik me toch af of dat wel leuk is. ook oude trein kaartjes en vieze zakdoeken. voor diegene waar de cache van is lijkt het me ook niet leuk om dat te horen. die zal ongetwijfeld zijn best doen,maar als je er iedere week weer nieuwe dingen in moet gaan doen word je het op een gegeven moment wel een keertje zat. dan maar niet ruilen,maar gewoon blijven cachen. veel plezeir. lenie.
debendevanvier Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 voor diegene waar de cache van is lijkt het me ook niet leuk om dat te horen.die zal ongetwijfeld zijn best doen,maar als je er iedere week weer nieuwe dingen in moet gaan doen word je het op een gegeven moment wel een keertje zat. dan maar niet ruilen,maar gewoon blijven cachen. veel plezeir. lenie. <{POST_SNAPBACK}> En dat is NOU zo raar,ik lees eigelijk nooit iets *de meeste loggen gewoon niks* Zo hadden wij laast een super leuke tocht en de mega bak was verwaarloosd! vor ons logt iemand met leuke tocht ,maker bedankt*geen woordt over volle log boek en over de slecht inhoudt* naar mijn eerlijke log over de toestand van de bak is er snel gehandeld en gereageerd! Volgens mij zien vele gewoon niet of een cache leeeg En weten de eigenaren niet*omdat MEN dat niet logt*anders denk ik dat de meeste cache's mooier en voller zouden zitten Jolanda
skippy and company Geplaatst 2 oktober 2005 Geplaatst 2 oktober 2005 (bewerkt) Ik vind ook dat je het gewoon aan moet kunnen geven in je log. Dat is immers de beste manier om de cache-eigenaar op de hoogte te houden. Ik neem tenminste aan dat de meeste cache eigenaren , net als ik , NIET de tijd hebben om elke week de cache te controleren. (alhoewel , met "niet geSCHOTEN altijd mis" is dat ook weer niet zo , die kan ik dagelijks controleren ) De cachers zijn dus op dat moment even mijn ogen en oren . En alles wat zij loggen vertelt mij of ik de cache moet bezoeken of niet (buiten de maandelijkse / twee maandelijkse routine controle) En om eerlijk te zijn , ben ik eerder blij met zo'n opmerking ( zodat ik er wat aan kan doen) dan dat ik me aangesproken voel. En wat betreft het ruilen.... zolang kleine Roe het nog steeds voorzien heeft op kleine balletjes en bellenblaas heb ik met gelijkwaardig ruilen zo wie zo geen probleem 2 oktober 2005 bewerkt door skippy and company
Aanbevolen berichten