Spring naar bijdragen

Ervaring met de aanschaf GPS ontvanger bij Navifuture.de?


Travel

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met aanschaf van een GPS ontvanger bij navifuture.de?

Ik heb mijn oog laten vallen op een Garmin GPSMAP 60CS die daar slechts € 456,- inclusief verzenden kosten. Ook de carkit met City select EU7 is er spotgoedkoop. De site ziet er goed uit maar....??

Wie stelt mij gerust..... of behoed mij voor een misser? :thumbup:

 

Travel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Software en GPS zijn goed als je daar van overtuigd bent met 24 maanden garantie.?

 

Er zijn verder geen belemmeringen lijkt mij zo. 3 euro porto en vrij verkeer van goederen in de EU.

Er zijn er genoeg die zonder angst en beven een Gps in het buitenland gekocht hebben.

 

Je moet vooral jezelf overtuigen.

Ik heb er twee uit de VS; geen problemen; doet ook niet iedereen. 1 jaar garantie

De importeur die vlak bij is kan ook moeilijk doen bij iets wat bij hem gekocht is?

 

Er kan altijd iets fout gaan.

Er kunnen krasjes op komen

Je kunt hem laten vallen

Ergens laten liggen

Hij kan gestolen worden

Daar krijg je geen 24 maanden garantie voor..........

 

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

lijkt me niet moeilijk

 

Ik zou de handleiding vast downloaden en evtueel het functieoverzicht 60cs vast doorlezen, dan kan je genieten van de voorpret.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand ervaring met aanschaf van een GPS ontvanger bij navifuture.de?

Ik heb mijn oog laten vallen op een Garmin GPSMAP 60CS die daar slechts € 456,- inclusief verzenden kosten. Ook de carkit met City select EU7 is er spotgoedkoop. De site ziet er goed uit maar....??

Wie stelt mij gerust..... of behoed mij voor een misser? ;)

Je kunt die Duitse prijs niet vergelijken met de Nederlandse prijzen, daar het een Amerikaanse versie is en niet de Atlantic.
Besitzt eine Basiskarte von Nord- und Südamerika mit Seen, Flüssen, Städten, Küstenlinien, Eisenbahnlinien und Hauptverbindungsstraßen sowie eine Marine-Datenbasis. Außerdem sind dort politische Grenzen und die wichtigsten Städte weltweit verzeichnet
Bedenk wel dat je met het kale aparaat niet klaar bent als je wilt routeren, want daarvoor ben je Cituselect nodig.

Cityselect wordt in NL aangeboden voor een 150 euro meer in kombinatie met de aankoop van een gpsr.

Voor service kun je alleen terug vallen op de handelaar en niet op de importeur.

Als je dat ervoor over hebt om 25% te besparen! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je toch City Select gaat aanschaffen maakt het niets uit of je een amerikaanse of europese versie hebt. Ik gebruik ook met volle tevredenheid een amerikaanse versie. En ik vind een prijsverschil van 25% best veel. :D

 

Bij Futurumshopkost de

GPSMAP 60CS + Autopakket (CitySelect + autosteun + beanbag + 12V kabel (9063088a)

Levering razendsnel in 1 werkdag! Extra voordelig met autopakket en fietssteun

 

Dus echt helemaal compleet 849,--

En alleen de GPSMAP 60CS € 595.00

Dan heb je dus een europese versie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met aanschaf van een GPS ontvanger bij navifuture.de?

Ik heb mijn oog laten vallen op een Garmin GPSMAP 60CS die daar slechts € 456,- inclusief verzenden kosten. Ook de carkit met City select EU7 is er spotgoedkoop. De site ziet er goed uit maar....??

Wie stelt mij gerust..... of behoed mij voor een misser? :cry:

 

Travel

 

Bedankt voor jullie adviezen mensen. Ik denk dat ik er wel uit ben en de 60CS met autokit incl. City Select ga bestellen. Moet helaas wel een paar weken geduld hebben omdat ook een internet winkel wegens vakantie blijkt te sluiten. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe 2x een GPS uit de US besteld 76s en 60 cs (www.gpscity.com) en hele goede ervaringen mee. Ik heb dan ook in 3 jaar geen defecten gehad. Voor het prijsverschil is het best de moeite waard om het hier alom geprezen Notter links te laten liggen (sorry 3 a 400 euro prijsverschil vindt ik erg veel). Ik adviseer je dan ook wat verder te kijken dan dit forum lang is. Misschien dat Notter ook eens een US basemap GPS aan kan gaan bieden met vergelijkbare prijzen. Op dit moment is het prijsverschil (imho) niet reeel.

 

Gr Danny

 

 

edit: $397.95 dit kost ie daar momenteel

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe 2x een GPS uit de US besteld 76s en 60 cs (www.gpscity.com) en hele goede ervaringen mee. Ik heb dan ook in 3 jaar geen defecten gehad. Voor het prijsverschil is het best de moeite waard om het hier alom geprezen Notter links te laten liggen (sorry 3 a 400 euro prijsverschil vindt ik erg veel). Ik adviseer je dan ook wat verder te kijken dan dit forum lang is. Misschien dat Notter ook eens een US basemap GPS aan kan gaan bieden met vergelijkbare prijzen. Op dit moment is het prijsverschil (imho) niet reeel.

 

Gr Danny

 

 

edit:  $397.95  dit kost ie daar momenteel

 

 

Helaas verlangt de douane bij invoer uit de US een bijdrage van 19% BTW. Daarmee komt het apparaat dan op € 473,56. Dat is dus nog ruum € 25 duurder dan navifuture.de, nog afgezien van verzendkosten die uit de US waarschijnlijk ook hoger zijn dan uit Duitsland.

 

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+ 100 euri voor Zalm niet vergeten maar des al niet te min nog steeds een aanzienlijk prijsverschil en met slim inkopen is er nog meer voordeel te halen.

Meenemen ipv bestellen en bij de aankoop van 2 gpssen heb je slechts 1 city select nodig.

 

Ook de mijne zijn van gpscity; de snelheid komt doordat Fedex de belastingafdracht doet. Niks ontlopen dus.

 

Ook 2 jaar geen enkel probleem.

Mochten er Garantieproblemen zijn en de importeur ligt dwars, dan gaat de gps naar Great Britain waar de europese importeur zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb denk ik 5 of 6 GPSen uit Amerika gehaald...1 is nooit aangekomen..helaas..

 

Verder is alles goed gegaan, 1 GPS (RINO120) had technische problemen hiervoor heb ik gemaild met de nederlandse importeur welke uiteraard geen thuis gaf. Het apperaat naar Engeland gestuurd en binnen 2 weken retour incl. gratis draagtas koptelefoon en nogwat snuisterijen.....dit allemaal kosteloos geregeld. Garmin heeft de service blijkbaar goed voor elkaar.....m.a.w. wil je iets in het buitenland kopen laat je dan niet bang maken (of geremd voelen) door mensen die zeggen dat je geen service krijgt bij een apperaat van over zee.

 

Suc6

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Professor X Hoe nu verder?

 

De keuze tussen de 60cs of Sportrack vanwege de kaartfunctie?

 

De verschillen tussen city select (mapsource) en direct route (mapsend) komen dan aan de orde een schets van wat ik zo al tegenkom

 

Het accent hoeft niet zozeer te liggen op geheugen;

Kaartverwisselen kan net zo routinematig als routes en waypoints en duurt met usb niet lang. Garmin. Magellan heeft serieel.

Bovendien is 56mb is bijna geheel Nederland; knappe jongen die regelmatig op 1 dag in Groningen en Zeeland of Zuid Limburg is en alle tussenliggen kaarten nodig heeft. Maar het kan.

 

Tweede punt is de routing kwaliteit

City select is kwalitatief verruit beter; Er vanuit gaande dat de gps ook de weg moet wijzen met het vervoermiddel

Waar Direct Route op 1 manier slechts met de autoweg werkt, kent City Select

instellingen voor auto, fiets ed en plaats op de weg uit, waar Direct Route alleen plaats op de weg kent.

Mocht je (geirriteerd) toch net even een verkeerde afslag pakken moet je bij de Magellan opnieuw op een knopje drukken, waar Garmin automatisch opnieuw berekent.

Ook kan je bij Garmin instellen welk type weg men bij de berekening zou moeten vermijden. Bijvoorbeeld U-bochten.

De navigatieaanwijzingen van City Select zijn helder en tijdig.

Direct Route iets minder duidelijk en soms al bij 80m bent u op bestemming.

Daarnaast heeft Direct Route de neiging bij sommige apparaten te zorgen voor traagheid waardoor een extra verschil ontstaat van 35m.

Hierdoor kan je afslagen op de snelweg missen.

 

Markeren via enter op de kaart verschillen beide niet zo veel.

Detailering wisselen zijn de verschillen ook gering.

 

Datavelden

Ook niet onbelangrijk. Magellan kent er op de kaart slechts 2 datavelden vast of mapinfo uit.

De 60cs heeft alleen kaart, 2,3,4 datavelden.

Ook zijn er momenten dan wil je zicht hebben op de lokatie op de kaart;

dwz welke coordinaat staat ik nu op de kaart; positie/lokatie kan bij 3 datavelden op de 60cs worden ingesteld.

Het voordeel van 4 datavelden is bijvoorbeeld dat je voorliggende koers kunt vergelijken met peiling = bestemmingsrichting

en tegelijk kunt letten afstand tot volgende punt in combinatie met miswijzing

 

Beschikbaarheid van kaarten.

Garmin kent diverse topo's zoals Belgie en Duitsland. En de mogelijk van de zelfmakers kaarten te laden. (wanneer nodig?)

Magellan biedt op dit gebied erg weinig, mede door het feit dat het protocol geheim is.

Hierdoor kan je van Garmin ook schermafdrukken maken en van Magellan weer niet.

 

Eenmaal gewend aan het werken met een gps gaat de 60cs dus veel verder waar Magellan afhaakt in opties.

 

Wat moet je met een kompas en het weer; probeer het eens.

Kompas kan je gebruiken als de ontvangst matig is.

Maar die van Magellan is beter in ontvangst?

Zeker de sportrack niet, maar dan nog is de processor van Magellan trager en daardoor ook onnauwkeuriger. Opmerking over 35m

Het voordeel van het kompas is dan dat voorliggende koers bij de 60cs automatisch wordt aangestuurd door het kompas en de goede richting blijft aangeven.

 

Het zijn zomaar wat verschillen voor als je dat belangrijk vind en die je vaak alleen ervaart als je het apparaat al hebt, door regelmatig gebruik.

Reviews worden meestal gemaakt door journalisten, die testen hoe snel je een apparaat snapt. Gebruiken duurt iets langer en dan ga je op andere zaken letten als verwisselbare basisdkaart, verwisselbaar geheugen en uitertste ontvangst.

Verkoper hebben vaak beide merken en schatten in welk merk tot jou aankoop leidt, wil ok niet altijd zeggen dat je uiteindelijk thuiskomt met iets dat perfect aan je wensen voldoet. Ja, Magellan ontvangt ook satellieten.

Zonder ervaring is het ook lastig doorvragen en met 8 dagen spijtoptant bij een koop kom je er niet mee.

De 60cs van Garmin is een nieuwe generatie vergeleken met Magellan.

Natuurlijk is met de Sportrack best te werken, maar het is een klasse verschil.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...