Spring naar bijdragen

Cache statistieken


gigadl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ben nog niet zo lang met geocachen bezig maar heb onlangs mijn tweede cache, "TOR-9 Alter Flughafen by Fulbrich" in Duitsland, gevonden en er op 15 augustus 2005 een log van gemaakt.

 

Waarom zie ik deze log niet terug in mijn statistieken?

Mijn eerste, en gevonden, cache was de "Jammerdal" cache van de Draakwandelaars deze wordt wel in de statistieken gemeld.

Log gemaakt op 10 juli 2005.

 

Worden alleen de NL gevonden caches weergegeven of heb ik nog iets fout gedaan? :thumbup:

 

Geo greets van GIGADL :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ben nog niet zo lang met geocachen bezig maar heb onlangs mijn tweede cache, "TOR-9 Alter Flughafen by Fulbrich" in Duitsland,  gevonden en er op 15 augustus 2005 een log van gemaakt.

 

Waarom zie ik deze log niet terug in mijn statistieken?

Mijn eerste, en gevonden, cache was de "Jammerdal" cache van de Draakwandelaars deze wordt wel in de statistieken gemeld.

Log gemaakt op 10 juli 2005.

 

Worden alleen de NL gevonden caches weergegeven of heb ik nog iets fout gedaan?  :thumbup:

 

Geo greets van GIGADL  :thumbup:

 

Volgens mij worden inderdaad alleen de in nederland gevonden caches weergegeven. Jammer maar helaas. Zo hebben grens- en vakantiecachers een nadeel. Ik ben het er niet mee eens, maar wie ben ik om er iets van te zeggen? Ik heb zelf ook maar 2 buitenlandse caches en dat zijn beide ook nog eens min of meer virtuele caches.

Maar bekijk het eens zo: al die statistieken op .nl zijn leuk maar er is maar een cijfer dat telt en dat is het aantal founds op geocaching.com

En verder is het CACHEPLEZIER van het vinden van een cache nog oneindig veel belangrijker dan dat.

 

EDIT: even een kleine correctie. Buitenlandse caches worden wel weergegeven maar tellen niet mee voor de ranglijstjes. Er is een kolom 'totaal' waar de buitenlandse caches wel bij staan. Maar volgens mij wordt dit pas na een aantal nederlandse founds bijgehouden.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem wat niet exact overeenkomt met de topic, maar beter dan een nieuw draadje openen.

 

Er is namelijk iets misgegaan met de statistieken van mijn tweede geplaatste cache (WWW 2: de Lange Bleek). In mijn statistieken zie ik dit niet terug, want er staat dat ik maar 1 cache heb geplaatst.

 

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit kan aanpassen met DHZ. Ik zie de optie 'aanpassen geplaatste cache' alleen maar voor de cache kaarten. Dit heb ik gedaan, maar op de kaarten stond de cache al goed aangegeven en wordt mijn probleem waarschijnlijk niet verholpen.

DHZ snapt trouwens WEL dat ik twee caches heb, WWW 1 en WWW 2. Alleen bij de statistieken wil dit maar niet doordringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe caches haal ik een paar keer per week uit de pocketqueries. Het kan dus altijd een paar dagen duren voordat een nieuwe cache bij je geplaatste caches verschijnt. Het gaat, voor Nederlandse caches, wel vanzelf. Je hoeft er dus verder niets voor te doen.

 

DHZ snapt trouwens WEL dat ik twee caches heb, WWW 1 en WWW 2. Alleen bij de statistieken wil dit maar niet doordringen.

 

Dat klinkt alsof het een langdurig probleem is, terwijl de cache pas vanochtend tussen 07.52 en 08.02 is vrijgegeven. Dat valt dus reuze mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe caches haal ik een paar keer per week uit de pocketqueries. Het kan dus altijd een paar dagen duren voordat een nieuwe cache bij je geplaatste caches verschijnt. Het gaat, voor Nederlandse caches, wel vanzelf. Je hoeft er dus verder niets voor te doen.

 

DHZ snapt trouwens WEL dat ik twee caches heb, WWW 1 en WWW 2. Alleen bij de statistieken wil dit maar niet doordringen.

 

Dat klinkt alsof het een langdurig probleem is, terwijl de cache pas vanochtend tussen 07.52 en 08.02 is vrijgegeven. Dat valt dus reuze mee.

 

Geocaching.com had het meteen door, of tenminste vanochtend. Dus daar zit de vertraging niet.

Maar je zult wel gelijk hebben dat ik voor de statistieken een paar dagen moet wachten. Al stonden mijn gevonden caches voor vandaag er binnen 10 minuten bij!

Toch vind ik het vreemd dat als ik ga zoeken de cache wel verschijnt in de statistieken (zoeken via "Logs voor cache") en dat er dan het volgende staat:

 

"WWW 2: de Lange Bleek"

in Nederland

van ?

5 keer gevonden

 

Dus ze hebben wel door dat ie bestaat, dat ie 5 keer is gevonden, maar niet dat ik de cache heb geplaatst. Daar plaatsen ze een vraagteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching.com had het meteen door, of tenminste vanochtend. Dus daar zit de vertraging niet.

Maar je zult wel gelijk hebben dat ik voor de statistieken een paar dagen moet wachten. Al stonden mijn gevonden caches voor vandaag er binnen 10 minuten bij!

Toch vind ik het vreemd dat als ik ga zoeken de cache wel verschijnt in de statistieken (zoeken via "Logs voor cache") en dat er dan het volgende staat:

 

"WWW 2: de Lange Bleek"

in Nederland

van ?

5 keer gevonden

 

Dus ze hebben wel door dat ie bestaat, dat ie 5 keer is gevonden, maar niet dat ik de cache heb geplaatst. Daar plaatsen ze een vraagteken.

 

Heb je gezien welke naam er onder de statistieken staat? Ik heb dus gelijk :blink:

 

De vertraging zit inderdaad niet bij gc.com, maar volledig bij mij. Ik zet geplaatste caches maar een paar keer per week uit de pocketqueries in de statistieken. Het gebruik van de pocketqueries was indertijd de gemakkelijkste manier om de gegevens van een cache goed te krijgen. Met name de echte naam van de plaatser was anders moeilijk vast te stellen. Die staat vaak niet op de cache pagina, want daar vult men nog wel eens iets anders in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gezien welke naam er onder de statistieken staat? Ik heb dus gelijk  :blink:

 

Met name de echte naam van de plaatser was anders moeilijk vast te stellen. Die staat vaak niet op de cache pagina, want daar vult men nog wel eens iets anders in.

Foei Albrt :D.

 

Trouwens, voor wat de echte cachernaam betreft, daar valt wel aan te komen. Dat kan binnen 10 seconden .........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...