Spring naar bijdragen

cache kaarten gc.nl


Team 16

Aanbevolen berichten

Ik had een paar vragen ten aanzien van de cache kaarten op geocaching.nl.

 

Tussen de opties die je te zien krijg als je cache kaarten kiest staan o.a. de volgende 2 opties: "Gevonden" en "Niet gevonden", als ik "Gevonden" kies dan krijg ik een lege kaart van nederland en als ik "Niet gevonden" kies dan krijg ik alle caches van nederland te zien. Wat is het nut van deze opties? :cry:

 

Als ik dan de optie "Mijn kaart" kies en dan alleen een selectie uitvoer "Cache gevonden door Team 16" dan krijg ik maar een paar caches te zien die wij gevonden hebben, terwijl ze in de statistieken van gc.nl wel allemaal staan. Doe ik iets verkeerd? :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Lijkt me aardig om te weten hoeveel caches je in Nederland hebt gevonden en ook gelogt. De kaart gevonden hoort namelijk de gevonden caches weer te geven in Nederland en die natuurlijk gelogd zijn.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Dat idee had ik al dat dit de bedoeling was van die optie. Wij hebben er in Nederland al 11 gelogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er niet een aantal caches die erg dicht bij elkaar liggen zodat je geen losse punten op de kaart ziet?

En verder worden volgens mij caches die "temporarily unavailable" zijn niet weergegeven op de kaart.

bewerkt door Jojogirl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.geocaching.nl/diy en dan naar "corrigeer logs", als je daar de GCxxxx codes invoert wordt de kaart bijgewerkt.

 

Groetjes Quaerens [8D]

 

Bij de optie "Mijn kaart" verschijnt door het corrigeren van de logs inderdaad 1 voor 1 de ontbrekende caches :cry: Bedankt!!

 

Maar dan blijf nog wel mijn vraag staan over de andere 2 opties: "Gevonden en "Niet gevonden" :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan blijf nog wel mijn vraag staan over de andere 2 opties: "Gevonden en "Niet gevonden" :cry:

 

Dat zou ook moeten werken als je alles gecorrigeerd hebt. Als ik op gevonden klik verschijnen alle door ons gevonden caches op het scherm. Niet gevonden geeft dus alles wat je (nog) niet gevonden hebt. Dat zijn bij jullie dus nog bijna alles caches, dus dat is waarschijnlijk de reden waarom je het niet ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt de kaart gevonden/niet gevonden, om de zoveel dagen bijgewerkt.

Dus als je de caches een paar dagen geleden hebt gevonden heb je kans dat je kaart nog niet is bijgewerkt. Dat heb ik tenminste dat ik meestal na een paar dagen pas de caches op de gevonden/nietgevonden kaart krijg te zien.

 

Groetjes Team*Smeigel :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt de kaart gevonden/niet gevonden, om de zoveel dagen bijgewerkt.

Dus als je de caches een paar dagen geleden hebt gevonden heb je kans dat je kaart nog niet is bijgewerkt. Dat heb ik tenminste dat ik meestal na een paar dagen pas de caches op de gevonden/nietgevonden kaart krijg te zien.

 

Groetjes Team*Smeigel :cry:

 

We hebben 29 mei onze eerst cache gedaan, dat lijkt me lang genoeg geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt de kaart gevonden/niet gevonden, om de zoveel dagen bijgewerkt.
Nee, dat klopt niet. De kaarten geven altijd een actueel overzicht. Wel moet er enige tijd (10 minuten) zitten tussen het loggen en het bekijken van de cache.

 

Volgens mij kun je via de "diy" pagina je persoonlijke kaart laten bijwerken voor het geval de auto-synchro niet goed werkt. Dat lijkt me in jou geval van toepassing toch?
Klopt als een bus.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt de kaart gevonden/niet gevonden, om de zoveel dagen bijgewerkt.
Nee, dat klopt niet. De kaarten geven altijd een actueel overzicht. Wel moet er enige tijd (10 minuten) zitten tussen het loggen en het bekijken van de cache.

 

Volgens mij kun je via de "diy" pagina je persoonlijke kaart laten bijwerken voor het geval de auto-synchro niet goed werkt. Dat lijkt me in jou geval van toepassing toch?
Klopt als een bus.

 

In het geval met de optie "Mijn kaart" klopt dit wel. Als ik hier kies voor "Cache gevonden door Team 16" krijg ik netjes al onze gevonden caches. Dit naardat ik vanochtend met "diy"pagina de kaart gecorrigeerd heb.

 

mijn%20kaart.jpg

 

Maar in het geval van de optie "Gevonden" onder cache kaarten krijg ik een leeg nederland.

 

gevonden.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het geval met de optie "Mijn kaart" klopt dit wel. Als ik hier kies voor "Cache gevonden door Team 16" krijg ik netjes al onze gevonden caches. Dit naardat ik vanochtend met "diy"pagina de kaart gecorrigeerd heb.

 

Maar in het geval van de optie "Gevonden" onder cache kaarten krijg ik een leeg nederland.

 

 

Waarschijnlijk is jullie forum id nog gekoppeld aan je oude geocache naam (Marcel en Corien). Dan zoekt de gevonden kaart naar caches gevonden door Marcel en Corien, en die zijn er niet meer.

Een mailtje naar Reintje de Vos kan dan wonderen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even doorgaand op deze vraag heb ik het volgende.

Tijdens de vakantie een 5-tal caches gevonden in het Ned-Duitse grensgebied.

 

De caches (op duitse grond) worden aangegeven op de algemene kaart (alle caches) maar niet op de gevonden kaart. Wel op de niet-gevonden kaart.

 

Bij een zesde cache (rotonde) die 5 meter van de grens af ligt op Ned. grondgebied gaat het allemaal wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...