Spring naar bijdragen

IP-ban


Pieter Walker

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zat te denken aan:

http://securityresponse.symantec.com/avcen...32.zotob.g.html

 

 

Zelfde site heeft ook removal tools beschikbaar.

 

:cry:

 

Wij doen na dit berichtje:

 

http://www.virusalert.nl/?show=archief&id=45

 

het rondje updaten ook maar weer mee :eek: Het is inmiddels een 'high risk kreng' geworden, dus hier eindelijk SP2 erop gezet en de nodige updates gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen na dit berichtje:

http://www.virusalert.nl/?show=archief&id=45

het rondje updaten ook maar weer mee  :cry:  Het is inmiddels een 'high risk kreng' geworden, dus hier eindelijk SP2 erop gezet en de nodige updates gedaan!

 

Tja, je moet wat, he?

Snap alleen de grootte van de infectie niet helemaal, want daarvoor moet UPnP bereikbaar zijn. Dat lijkt me nou niet iets dat je openlaat voor de buitenwereld.

Hebben al die bedrijven geen firewall dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen na dit berichtje:

 

http://www.virusalert.nl/?show=archief&id=45

 

het rondje updaten ook maar weer mee  :D  Het is inmiddels een 'high risk kreng' geworden, dus hier eindelijk SP2 erop gezet en de nodige updates gedaan!

 

 

Wat ben ik blij dat ik een Apple heb met Mac OS X erop :thumbup: . Nog nooit last van een virus, systeem vastlopers of blauwe schermen gehad, terwijl dit op onze oude Windows PC nog wel eens voorkomt, zelfs na een compleet nieuwe install van XP :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dat ik een Apple heb met Mac OS X erop  :thumbup: . Nog nooit last van een virus, systeem vastlopers of blauwe schermen gehad, terwijl dit op onze oude Windows PC nog wel eens voorkomt, zelfs na een compleet nieuwe install van XP :thumbdown:

 

Tsja, wie weet wordt de volgende hier ook wel een Apple, het liefst gooi ik Windhoos er zo snel mogelijk af. Liever vandaag dan morgen, maar noem maar eens een echt handig alternatief, Linux even buiten beschouwing gelaten, of het zou een Live CD moeten zijn. Voorlopig hanteren we maar spijkers en flink wat planken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij dat ik een Apple heb met Mac OS X erop  :thumbup: . Nog nooit last van een virus, systeem vastlopers of blauwe schermen gehad, terwijl dit op onze oude Windows PC nog wel eens voorkomt, zelfs na een compleet nieuwe install van XP :thumbdown:

 

Tsja, wie weet wordt de volgende hier ook wel een Apple, het liefst gooi ik Windhoos er zo snel mogelijk af. Liever vandaag dan morgen, maar noem maar eens een echt handig alternatief, Linux even buiten beschouwing gelaten, of het zou een Live CD moeten zijn. Voorlopig hanteren we maar spijkers en flink wat planken :D

 

Buiten Mac OS X en de verschillende Linux versies weet ik eigenlijk geen alternatief voor Windows. Ik heb ook een tijdje met Linux gewerkt, maar ik vond dat voor op de desktop toch niet zo prettig. Maar ondertussen is dat toch ook best wel vooruit gegaan. De laatste Fedora versie zag er wel goed uit.

 

Als LiveCD heb ik een keer knoppix geprobeerd. Die werkt erg goed. Standaard wordt er een heleboel hardware ondersteund en de Firefox browser staat er volgens mij ook standaard op :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst iedereen bedankt voor de reaktie's :thumbdown:

 

Ben druk bezig om alles uit te proberen.

Het "pingen" werkt gewoon, en bij Hosts alleen voorbeelden??

 

Ad-aware gedraaid maar hij doet het nog steeds niet.

 

Ga verder met uitvoeren van de geleverde suggestie's.

 

Zo gauw hij het doet laat ik van me horen, verdere oplossingen zijn natuurlijk welkom!!!

 

m.vr.gr. Pieter Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst iedereen bedankt voor de reaktie's  :thumbup:

 

Ben druk bezig om alles uit te proberen.

Het "pingen" werkt gewoon, en bij Hosts alleen voorbeelden??

 

Ad-aware gedraaid maar hij doet het nog steeds niet.

 

Ga verder met uitvoeren van de geleverde suggestie's.

 

Zo gauw hij het doet laat ik van me horen, verdere oplossingen zijn natuurlijk welkom!!!

 

m.vr.gr.  Pieter Walker

 

Zou inderdaad spy- of malware kunnen zijn. Probeer eens Hitman Pro, daar zit Ad-Aware en nog een aantal andere progjes in. Is gewoon freeware. Misschien dat je Service Pack 2 voor XP hebt, zet dan de xp firewall standaard maar uit en download even de firewall van sygate (ook al freeware :thumbdown: ). Wel erg raar dat een ping wel lukt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt ook nog eens kijken of er in het verbindingen scherm van internetexplorer items staan ingevuld onder de knop LAN-instellingen.

Te bereiken via menubalk Extra, internet-opties en dan tabblad verbindingen.

Dan onderaan de knop Lan-Instellingen.

 

In dit scherm is normaal gesproken alles uitgevinkt.

 

Mocht er toch iets ingevuld staan, noteer dan eerst de instellingen voordat je iets uitschakeld !!!!!!!!

 

Hopelijk is de fout toch boven water te krijgen.

 

Succes, en zou zeggen hou ons op de hoogte, des te meer info je geeft des te meer hints en tips er gegeven kunnen worden.

 

Groeten Jan-Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen avonden alle hints en tips uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

 

Probleem ook gemeld bij mijn provider (tiscali) ook zij hebben gezocht en melden dat de com site door hun normaal is te openen (adsl tiscali en adsl kpn) en adviseren hetzelfde als op dit forum, cookies-firewall-spyware.

omdat ik dit allemaal getest heb ten einde raad maar weer een mail naar Groundspeak.

 

afwachten groeten Pieter Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij doet het weer, eindelijk!!!!!! ;)

 

Na alle goede suggestie's en andere pogingen opnieuw een mail naar Groundspeak (op 19 aug.) en vandaag werkt alles weer normaal.

Ook een antwoord mail uit Amerika met de melding dat de IP-ban is opgeheven!

Beetje vreemd want ik heb steeds gemaild met dezelfde persoon van Groundspeak en in een mail van 15 aug. wordt medegedeeld dat er absoluut geen sprake is van een IP-ban??

 

Rare jongens daar in Amerika. :eek:

 

Iedereen die suggestie's heeft aangegeven op het forum bedankt, met de groeten van Pieter Walker. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...