Spring naar bijdragen

IP-ban


Pieter Walker

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen, ik heb waarschijnlijk een IP-ban op de com. site. :crybaby:

 

Na wat leeswerk op het forum er achter gekomen wat waarschijnlijk de reden is. Voor de vacantie wat domme dingen heb gedaan (enige duitse cache-gegevens gedownload). :beerchug:

Na de vacantie wil ik de gevonden caches loggen maar heb geen toegang meer op de com.site (op de zaak wel).

 

Hoe nu verder, alvast bedankt

 

pieter walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, wie werd er ook al weer stiekem uitgelachen toen hij er al voor waarschuwde? :crybaby:

 

Gewoon mailen naar het mailadres van geocaching.com Staat wel een linkje op de site van gc.com

 

En dan heel nederig vragen wat er aan de hand is..... en dat je graag weer toegang wilt hebben. De kans is groot dat je binnen een paar dagen weer online kunt. Of niet :beerchug:

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

We zijn inmiddels een weekje verder, maar ik kan nog steeds niet op de com site.

Heb uitvoerig gemaild met met Groundspeak.com en volgens hun moet mijn account gewoon werken. Heb contact gehad met mijn provider maar die zegt dat zij geen sites blokkeren. M.a.w. ik kom niet verder en kan mijn hobby dus niet meer beoefenen, snik!!!

 

Wie helpt mij verder???

 

Voor alle duidelijkheid als ik kies voor www.geocaching.com krijg ik de volgende melding:u bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken -HTTP fout 403 -verboden- Internet explorer. Deze melding krijg ik ook als ik via geocaching.nl kies voor: mijn cache pagina.

Met internet explorer maar ook met firefox.

 

Hoe nu verder, of is goede raad nu duur??

 

pieter walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor alle duidelijkheid als ik kies voor www.geocaching.com krijg ik de volgende melding:u bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken -HTTP fout 403 -verboden- Internet explorer. Deze melding krijg ik ook als ik via geocaching.nl kies voor: mijn cache pagina.

Met internet explorer maar ook met firefox.

 

Hoe nu verder, of is goede raad nu duur??

 

pieter walker

 

Probeer eens het volgende:

Open een ms-dos venster en geeft het volgende commando:

nslookup www.geocaching.com

 

Hier moet een reply uit komen wat je een IP adres geeft van de website.

Name: www.geocaching.com

Addresses: 66.150.167.148, 66.150.167.149

( er zijn dus 2 IP adressen van de website.)

 

Nu kun je proberen of je een PING kunt doen naar 1 van beide adressen:

ping 66.150.167.148

 

Dit zal als het goed is een reply moeten geven ongeveer zoals hieronder.

Antwoord van 66.150.167.148: bytes=32 tijd=194 ms TTL=109

 

Als het fout is dan krijg je een time-out.

Time-out bij opdracht.

 

In het laatste geval kun je misschien proberen of het wel werkt indien je een andere computer (laptop ?) via je eigen modem laat proberen.

 

Er zijn nog tal van andere mogelijke oorzaken, maar probeer eerst dit maar eens.

suc7.

 

Groetjes Jan-Willem PA3FUS.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm dat klinkt dus alsof je voordat je kan inloggen op je account al vast loopt en de .com site niet eens opkomt....

Misschien een verlopen instelling of aangepast beveiligings nivo in je internet browser?

Of misschien staat er nog heea in de cache van de peezee maar dat heb je vast allemaal al geprobeerd :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwijder cookies misschien helpt dat.

 

En bekijk ook eens de inhoud van je hosts bestand.

(te vinden in je windows directory.)

Dit is een bestand welke je kunt openen met kladblok en waarin verwijzingen staan tussen namen en IP adressen.

 

Gebruik je misschien een firewall? Staat de geocaching.com dan soms in de block list....

 

Zo maar weer een paar gedachten die hier bij me voorbij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je probleem kan inderdaad vele oorzaken hebben.

Eigen NAT-TAN instellingen van ADSL netwerk modem. Een hack op de USB ADSL modem.

Je PC is gehacked en in hosts bestand staat een ander ip-adres voor geocaching.com:

c:\Windows\System32\Drivers\Etc. Deze overuled namelijk de ip-lookup op het internet.

Het kan zijn dat e.o.a. shareware programma op je HTTP poort meekijkt, logt maar ook modificeert. Een test met een viruschecker en een goede spybot checker kan uitsluitsel geven.

 

Firewall settings lokaal ?

Ook settings in explorer m.b.t. dns-lookup kunnen bepalend zijn.

 

Er zal wat geexperimenteerd moeten worden, maar overweeg desnoods eens Windows opnieuw te installeren. Een zwaar middel, dat wel.

Of een kruistest: laat een laptop van een collega op zelfde IP-adres .com benaderen.

 

Er zijn services op het internet welke voor jou een pagina ophalen. Zoek er een op, en experimenteer eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En doet ie ut nou al ?

 

Misschien is na al het getest het IP van het forum wel geblokt. :no:

 

Nog maar even afwachten lijkt me... :)

 

Hier ook een leuke ontdekking: via een opgelapte Pentium I heb ik hier hetzelfde probleem als Pieter Walker. Met de eigen PC gaat alles wel goed. Vreemde is dat ze op dezelfde hub zitten, dus geen router ofzo. Misschien dat je daar dus een probleem mee hebt? En inderdaad, kijk eens naar je firewall en als je een router er tussen hebt hangen, haal die er dan eens tussenuit. Grote kans dat het dan wel werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...