Spring naar bijdragen

Gps/Geocaching promotiedag te Utrecht - Zaterdag 16 november 2002


Geoman

Aanbevolen berichten

[b:post_uid0]GPS/Geocaching promotie dag Bever Zwerfsport Utrecht[/b:post_uid0]

 

Zaterdag 16 november 2002  

 

Naast de mogelijkheid om een gps-route te lopen zijn er ook mensen van Sailtron en Geocaching aanwezig om vragen te beantwoorden. Sailtron is er met demo software en de nieuwste firmware voor alle garmin GPSsen. Geocaching is er met demo software en de mogelijkheid om de gevonden Geocache life op internet te loggen.

 

Iedereen die een ingevulde vragenlijst inlevert krijgt een Beverkortingsbon van € 10,= (bij besteding van € 100,=). Uitslag van de prijsvraag wordt op internet (en via de e-mail) bekendgemaakt. Prijzen kunnen worden afgehaald in Bever Utrecht (op verzoek eventueel ook in een ander Bever filiaal). Het filiaal is open van 09h-17h. Houd er rekening mee dat de laatste vertrektijd van de route om 14:30 is.

 

De kosten:

€ 5,00 als je géén eigen gps meeneemt.

€ 2,50 als je wél een eigen gps meeneemt.

 

Duur:

Ongeveer 2 uur (laatste vertrektijd: 14:30)

 

Lengte:

4 á 5 kilometer

 

Werkwijze:

Inschrijven en legitimeren- bij GPS huur- (vragen en routeboekje)

Uitleg (eventueel meegebrachte gps laden met route)

Route lopen en vragen beantwoorden (invullen)

GeoCache zoeken (optioneel)

Terugkomst (gps uitlezen en vragenlijst inleveren)

 

Zie ook de site van Bever: www.bever.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 90-1015262279

Als ik de posting van Geoman goed interpreteer, zijn het min of meer zelfstandige activiteiten. Bever doet iets met een vragenlijstje en een kortingsbon als je die lijst inlevert, Geocaching.nl verstopt een cache op een locatie die (waarschijnlijk) redelijk in de buurt van de route ligt. Is goed te combineren, Sailtron erbij, dagje van maken. Prima toch?

 

Het zou wat anders zijn als je de dag [b:post_uid0][i:post_uid0]moet[/i:post_uid0][/b:post_uid0] bezoeken (en dus 2,50 euro moet betalen) om de cache te kunnen loggen. Maar daarover lees ik niets: die 2,50 euro is voor die dag en de route. Toch?

 

Ik neem aan dat de cache gewoon wordt aangemeld op de dotcom site, en dus ook gewoon kan worden gelogd door cachers die de GPS-dag niet bezoeken. Net als de halloweencache van vorig jaar: behorend bij een (al dan niet gratis) evenement, maar ook apart te loggen zonder het evenement zelf met je aanwezigheid op te luisteren.

 

Zenz (die de halloween cache dit jaar niet wil missen!  :hehe: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word toch wel erg benieuwd of vermelding volgt op de geocaching.com-site. Volgens mij staat dan de weg open voor een al dan niet gratis Telegraaf-cache, een Restaurant Echoput-cache of een Fortis-cache op landgoed De Utrecht. Tot nu toe waren dergelijke caches niet de bedoeling, dacht ik. Maar misschien is er een beleidswijziging?

Op zichzelf wel een interessante ontwikkeling. Ik denk dat ik de naam van mijn werkgever ga verwerken in die van mijn caches. Levert wellicht (wéér) een bonus op.

 

 

 

Edited By gr1 on okt. 16 2002 at 15:31

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ho, niet te snel conclusies trekken!!

 

De dag is bedoeld om mensen uit de outdoor hoek kennis te laten maken met het verschijnsel GPS en Geocaching. Bever heeft o.a. via hun mailinglist deze dag aangekondigd bij hun vaste klanten.

Het leek ons leuk om een nieuwe groep cachers aan te boren, vandaar de contacten met Bever. Bever heeft voor dat doel huur GPSsen ter beschikking gesteld.

 

Voor Geocaching.nl is het hoofddoel van deze dag nieuwkomers kennis te laten maken met Geocaching, uitleg te geven en ze een route te laten lopen. Dit alles om er achter te komen of Geocaching je aanspreekt... Niets meer niets minder.

Geen dubbele bodems, geen commercie.

Persoonlijk word ik er niets wijzer van. Het kost me een dag van me vrije tijd, 25 euro benzine wat ik uit eigen zak betaal dus waar praten jullie over??

 

De cache zal geen bever cache worden maar een ordinaire tupperware doos die IK óók uit eigen middelen zal bekostigen.

 

Liefde voorde hobby noemen ze dat.

 

Pffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Geen dubbele bodems, geen commercie.

Dat lijkt me een principe waar heel geocachend Nederland achter staat.

 

Het is goed elkaar daarop scherp te houden!

 

:D

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed elkaar daarop scherp te houden!

Jij noemt het scherp houden, ik noem het zeuren.

Koos, ik vind het heel treurig dat je ook in dit draadje weer negatief moet doen. jammer.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat de cache gewoon wordt aangemeld op de dotcom site, en dus ook gewoon kan worden gelogd door cachers die de GPS-dag niet bezoeken. Net als de halloweencache van vorig jaar: behorend bij een (al dan niet gratis) evenement, maar ook apart te loggen zonder het evenement zelf met je aanwezigheid op te luisteren.

Net als de cache bij de kabouterschool (wat ook geld kost). Deze is ook gewoon later te hunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik het jammer dat geocaching.nl zich vereenzelvigt met een marktpartij, door zich in dienst te stellen van een commerciële Bever-dag. Door in het forum de aanbiedingen van Bever met prijzen en al breed uit te venten wordt ook nog eens dit discussieplatform ingezet als advertentiemedium. Natuurlijk moeten Geoman en zijn aan Bever gelieerde helpers zelf weten welke kant zij opgaan met hun site, maar ik betreur het dat geocaching in Nederland op deze manier de commerciële hoek in drijft.

 

 

 

Edited By gr1 on okt. 18 2002 at 12:38

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...