Spring naar bijdragen

Gps/Geocaching promotiedag te Utrecht - Zaterdag 16 november 2002


Geoman

Aanbevolen berichten

Gelukkig zijn mijn te korte ontboezemingen nog in de kwoots terug te vinden

Klopt Gerard. Zo was het ook bedoeld. Ik heb nauwkeurig gekeken wat er opgemerkt is. Ik heb niet de intensie met de botte bijl door dit forum te gaan. Het was mij puur om de duidelijkheid te doen en om niet te verzanden in oneliners. Niets mis mee? toch? Een forum moet geen chatbox worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geheel tegen mijn gewoonte in wil ik me wel iets uitgebreider uiten. Ik besef dat ik hier praatjes zit te verkopen op kosten van Geoman en dat ik mijn cachehobby alleen kan uitoefenen dankzij de inspanningen die Jeremy cs zich getroosten. Dat ooit het moment voor financiële compensatie aanbreekt kan ik me - gezien de groei van het verschijnsel geocaching - goed voorstellen. Wat Geoman betreft denk ik dat openheid over aan te boren inkomstenbronnen het beste is, zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Een begin hiermee is al gemaakt, blijkt nu opeens. Dat toont het nut aan van de hier geopende discussie, want tot voor heel kort koesterden we (althans ik) nog de illuse dat de ieders inspanningen erop waren gericht elke vorm van commercie te weren.

Niet dat ik in de haalbaarheid daarvan geloofde, gezien de kansen die hier liggen voor websitebeheerders en bedrijven. Ik heb ook niet bedoeld het weren van commercie te bepleiten, maar wel mijn spijt betuigd dat het nu toch die kant op gaat. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Dat, en de problemen die uit dit gegeven voortvloeien, zie je bijvoorbeeld in niet-onafhankelijke commerciële media en in de sportwereld. Wat betreft geocaching.nl: Bever wordt het dus niet. Gelukkig maar, want het is eenvoudig voorstelbaar welke druk Bever en zijn partner Staatsbosbeheer zouden kunnen uitoefenen en tot welke beperkingen die druk kan leiden. Hopelijk kan het vrije en blije geocachen nog lang voortbestaan, tegen de commerciële tendensen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Geoman betreft denk ik dat openheid over aan te boren inkomstenbronnen het beste is, zodat iedereen weet waar hij aan toe is. 

 

Een begin hiermee is al gemaakt, blijkt nu opeens. Dat toont het nut aan van de hier geopende discussie, want tot voor heel kort koesterden we (althans ik) nog de illuse dat de ieders inspanningen erop waren gericht elke vorm van commercie te weren.

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Juist, de spijker op zijn kop. Dé reden dat er nog geen sponsor is.

 

Als ik een plaatje van een Magallan op de index page wil zetten

moet ik geen gezeur hebben van een sponsor die toevallig alleen maar Garmin verkoopt. Ik heb in dit forum nooit beweert wars te zijn van elke vorm van commercie op deze site. Never.

Wel geef ik al tijden aan dat áls er reclame op de site komt deze relevant moet zijn én dat we onze onafhankelijkheid moeten behouden. Om een voorbeeld te geven. Deze site had al 10 maal gratis bij een andere provider kunnen draaien. Waarom hier niet op ingegaan ......afhankelijkheid. Ga je met een onbekende in zee dan ben je afhankelijk van snelheid, service, webspace, pingtijden,  continuiteit, kan ik bepaalde scripts draaien en ga zo maar door. XS4ALL is een stabiele factor die we niet graag los laten en een super ondersteuning geeft.

 

Natuurlijk kan het vrije en blije Geocachen nog lang voortbestaan.

Een bannertje op de site, een gesponserd event, thats all. Ik denk niet dat we daar met zijn alle minder van worden.

 

Overigens zou ik niet weten waarom ik openheid van zaken moet geven aangaande de aan te boren inkomstenbronnen. Hoe bedoel je dat "zodat iedereen weet waar hij aan toe is. "

Is dat belangrijk te weten? Kan je daar iets mee? Moet ik de forum members laten stemmen met welke sponsor we in zee moeten gaan? Als ik, laten we zeggen de site van

Feyenoord bezoek, wil ik dan ook weten met welke sponsoren ze rond de tafel hebben zitten. Welnee. Ik wil dat ze hun spelletje kunnen spelen en dat ik dat spelletje in het stadion kan zien. Leuk dat Feyenoord ook nog een site heeft zodat ik met anderen over voetbal kan kletsen, maar om me nu druk te maken over wie er aan tafel zit ...... Geocaching zit toch niet anders in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de noodzaak en het doel om sponsorgeld aan te trekken, waar het vandaan komt speelt voor mij althans geen rol, maar het is prachtig dat het GPS gerelateerd wordt. Wat ik echter wil vragen is het volgende : hou het aub simpel qua reclameboodschappen. Het prachtige van dit forum is dat je niet overspoelt wordt met : schermen die opspringen, balken die 10 sec over je scherm zweven or 87 meldingen die je moet wegklikken. Op andere forums maak je dat dikwijls mee, ik vind het ergelijk en storend. Ook voor de bijde hande jongens, ik weet dat ik popupkillers kan gaan installeren, maar laatst las ik dat dan weer allemaal spyware-spullen zijn. Dus DOEN, maar SIMPEL. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat er een aantal spookbeelden voorbij komen en wil daar toch een reactie op geven:

 

Afhankelijkheid van een sponsor lijkt me, in de gevallen zoals omschreven door Geoman in zijn "Beverdag" en door ons met onze sponsor, niet echt relevant. Zowieso dien je afhankelijkheid altijd te voorkomen.

 

Daarbij speelt intergriteit een grote rol. Ik herinner me een voorval met onze vroegere sponsor van ons BBS ( een computerwinkel). Deze bood me meer geld aan in ruil voor de gebruikers-database. Allereerst zou dat in strijd zijn geweest met de wet persoonsregistratie maar meer nog niet echt netjes. Ik heb dat destijds ook, tot grote verbazing van mijn sponsor, geweigerd.

 

Ook onpartijdigheid kun je veelal afvangen door niet zomaar alle sponsoring te aanvaarden die wordt aangeboden. Ik wil ook geen product aanprijzen waar ik niet achter sta. Het moet een goede wisselwerking en verstandhouding zijn.

 

We kunnen allerlei beren op de weg gaan zien maar dat is vooralsnog helemaal niet nodig. Ik heb ook gezegd, we moeten goed toetsen of sponsoring een positieve input kan zijn voor onze hobby.

 

Overigens vind ik het jammer, Geoman, dat je, ondanks dat het misschien geen relevante berichten zijn voor de discussie, er toch weer voor hebt gekozen om een paar berichten te verwijderen. Ik denk dat je de thread er niet mee helpt maar dat het wel weer voeding kan zijn voor ontevredenheid op een moment dat alles weer redelijk normaliseerd. Temeer omdat het zeker geen storende, kwetsende of vervelende berichten waren. Ik hoop dan ook dat je je beleid t.o.v. niet relevante one-liners kunt herzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit topic te belangrijk om te laten verzanden in het heen en weer sturen van oneliners. Maar al te vaak bloed een mooie discussie hierdoor dood.

Ik heb besloten dit topic in te dikken door enkele postings (met oneliners) te wissen. Enkel en alleen gedaan om het overzicht te behouden en weer 'to the point' te geraken.

 

Ik reken op jullie begrip.

Sorry Geoman, maar mijn begrip krijg je hier niet voor. Iemands mening uitstuffen alleen omdat het een oneliner is lijkt me niet juist. Ik vind dit echt niet kunnen.

Als je vindt dat ze er echt niet passen, zet ze dan als uiterste in een nieuw draadje. Maar dan haal je ook de context weg.

Heel jammer vind ik dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verzanden in oneliners

Voor wie is dit forum eigenlijk? Ik begin het gevoel te krijgen dat een reactie op dit forum aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Als dat zo is, wil ik die graag even weten. Dan kan ik overwegen of ik het hier nog leuk genoeg vind. Want ik houd niet bepaald van het gevoel dat er iemand meekijkt of mijn reacties wel intelligent genoeg zijn, en zo niet deze delete. Ik snap best dat iemand in de gaten moet houden dat er geen schunnige/discrimerende/commerciele/illegale reacties of zo op komen, maar er zijn grenzen volgens mijn bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad balanceren op het randje om de oneliners te gaan verwijderen. De één is het ermee eens, de ander niet, dus kan er flink over gedebatteerd worden. Ik spreek hier dan ook niet mijn mening uit over oneliners of verwijderen ervan.

Waar ik in elk geval wel volledig achtersta is het verzoek van Geoman om niet van het topic af te wijken. Dus wat er dan ook tot het afwijken heeft mogen bijdragen of wat iemand over het verwijderen vindt, laten we dat hier niet meer verder plaatsen maar op een andere locatie of via persoonlijke mail.

De tot hier aan toe gevoerde discussie over al dan niet commercie gebruiken en in welke mate / op welke manier is al delicaat genoeg. Gelukkig wordt er op m.i. correcte manier over geschreven en geventileerd. ;)

 

Zelf ben ik (nog) niet van plan me te mengen in de "on"-topic discussie, daarvoor heb ik me nog niet voldoende een mening gevormd. Dus dit postje is er ook één op het zijspoor, maar ik hoop dat het voor het zijspoor binnen dit topic een vette [b:post_uid0].[/b:post_uid0] is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat ik duidelijk was geweest. Nog maar een keer dan.

Op zich heb ik niks tegen one-liners, wel als deze de draad uit een belangrijk topic halen. Met een gepaste one-liner - zoals kapper aangeeft- is absoluut niets mis. Zoals ik al zei een grap moet zeker kunnen.

Veel mensen ergeren zich aan dit feit dat te pas en te onpas de draad word overgenomen en een draad doodbloed. E.e.a blijkt uit de mail die ik hierover regelmatig ontvang.

 

Laten we de boel niet overdrijven. Er was een goede discussie die af begon te drijven door de vele one-liners. Ik heb twee mogelijk drie one-liners weggehaald om de boel weer op de rails te zetten en de dicussie op gang te helpen.

Let wel! Dit was de eerste keer dat zoiets gebeurde. Omkleed met reden, fundering etc. Niet zomaar, pats boem, reply weg.

Als dit in het algemeen niet op prijs gesteld wordt zal ik dit voortaan achterwege laten.

 

Ik heb alles met de beste intensies gedaan en zeker niet met het doel mensen bewust te dwarsbomen zoals iemand in een PM beweerde.

 

Het slaat nergens op dat berichten aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen, wat een onzin! Staat nergens, gaan we ook niet naar toe. Laten we het hoofd koel houden en elkaar niet opdrijven tot het schrijven van steeds scherpere mailtjes. Het afgelopen weekend heb ik mail ontvangen over dit onderwerp waar ik niet vrolijk van kan worden.

 

Nog één laatste maal. Alles wat wij doen is ter eer en meerdere glorie van de Geocacher in de Benelux. Wij willen niemand dwarsbomen en zien alle cachers als gelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[i:post_uid0] Op verzoek van Joseph de quotes van Koos weggehaald. E.e.a. niet conform de forumregels.[/i:post_uid0] -Geoman -

 

Koos volgens mij heb je het inderdaad mis. Lees de draad er maar eens op na. Een eerste bericht meldt dat geocaching op TV zal komen, achteraf bleek dit een weloverwogen daad te zijn geweest!!

Vanaf het tweede berichtje wordt het een achterna lopen van verwijten en andere woordspelingen..

Hoort dit nog tot de oorspronkelijke draad, ik denk het niet ! Dus Geoman ga je gang en verwijder dit bericht maar, ik heb er geen probleem mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Iedereen,

ff uitleg over cache van die dag.....

Cache kan je doen als extra, het is een heeeeeeeeeeel simpele eentje om een keertje een kans te krijgen om te zien wat GC in elkaar houd.

 

Als een/of meerdere van jullie het leuk vind om hem te doen....by all means kom gerust langs.....coordinaten zijn die dag op internet te vinden.....cache staat los van de winkel en is dus ook niet commercieel opgezet, en je kan hem vinden zonder ooit het beest met de platte staart binnen te lopen......

 

Rest van de dag is in trand van gps intro (zie ook site van beest met dikke platte staart).

 

Er zal iemand van GC aanwezig zijn en ook iemand van Sailtron, deze dag is opgezet om mensen die interesse hebben in GPS een idee te geven over hoe en wat er allemaal mee kan........

 

Hopelijk genoeg uitleg....

groetn remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519
Lieve Iedereen,

.......... groetn remco

;) Duidelijk genoeg.

 

Hartelijke dank en de groetn terugge vanuut Mmmmm

 

Kruimel.  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...