JandeBeHanger Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 ANWB trekt de stekker eruit voor de navigatie programma's Engin en Enginjoy. http://www.enginyoy.nl/index.html Men kwam erachter dat de klant niet tevreden is met alleen de kaarten van de BeNeLux. Ik heb altijd begrepen dat de software van Navignon kwam.
Kruimeldief Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 Klopt En ze konden in de verste verte niet tegen TomTom opboksen. Behalve het kaartmateriaal had het nog een bezwaar. Onder het rijden kon je het software niet bedienen. Eerst parkeren....... Ergens wel begrijpelijk natuurlijk. ANWB zal geen softare verkopen met hun naam erop dat verkeersonveilig is.
JandeBeHanger Geplaatst 24 juli 2005 Auteur Geplaatst 24 juli 2005 (bewerkt) Klopt En ze konden in de verste verte niet tegen TomTom opboksen.<{POST_SNAPBACK}> Ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie.Het is wel jammer dat er weer een speler van de markt verdwijnt. Behalve het kaartmateriaal had het nog een bezwaar. Onder het rijden kon je het software niet bedienen. Eerst parkeren....... Ergens wel begrijpelijk natuurlijk. ANWB zal geen softare verkopen met hun naam erop dat verkeersonveilig is.<{POST_SNAPBACK}> Dan waren ze weer Roomser dan de paus. 24 juli 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Peetee Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 [ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie. Dat vind ik ook. Toch kan ik wel redenen bedenken waarom men er ooit mee begon. Immers: ook de ANWB is ermee geholpen als gestrande reizigers precies aan kunnen geven waar ze gestrand zijn.
JandeBeHanger Geplaatst 24 juli 2005 Auteur Geplaatst 24 juli 2005 (bewerkt) Ik vind als ANWB lid ook dat de ANWB zich met hun kern zaak bezig moet houden en niet moet proberen op een zo specialistisch terrein als auto navigatie.<{POST_SNAPBACK}> Dat vind ik ook. Toch kan ik wel redenen bedenken waarom men er ooit mee begon. Immers: ook de ANWB is ermee geholpen als gestrande reizigers precies aan kunnen geven waar ze gestrand zijn. <{POST_SNAPBACK}> Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. 24 juli 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 Engin was simpel een doorverkoop product van de ANWB. Het is gelijk aan het product geheten Navigon's Mobile Navigator 4 voorzien van een intro-logo ANWB, een Nederlandse damesstem en wat waypoints van zaken als garages, tankstations en wegenwacht. De ANWB had kennelijk de exclusieve distributie rechten voor NL/BE van Navigon 4. Nu kan Navigion zijn versie 5 hier gewoon in het land gaan verkopen.
Peetee Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. Klopt. En dat vind ik dus echt een gebrék bij de wegenwacht.
Twinlife Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 Echter kan de wegenwacht niet eens omgaan met wgs84 koordinaten. <{POST_SNAPBACK}> Klopt. En dat vind ik dus echt een gebrék bij de wegenwacht. <{POST_SNAPBACK}> En waar valt de wegenwacht onder, juist de ANWB. Dus het word nu een gebrek bij de ANWB. Gr Twinlife
mathlener Geplaatst 24 juli 2005 Geplaatst 24 juli 2005 Engin was simpel een doorverkoop product van de ANWB.Het is gelijk aan het product geheten Navigon's Mobile Navigator 4 voorzien van een intro-logo ANWB, een Nederlandse damesstem en wat waypoints van zaken als garages, tankstations en wegenwacht. De ANWB had kennelijk de exclusieve distributie rechten voor NL/BE van Navigon 4. Nu kan Navigion zijn versie 5 hier gewoon in het land gaan verkopen. <{POST_SNAPBACK}> Klopt helemaal. Met de update van Engin 1.5 naar versie 4 zijn ze al een heleboel klanten kwijtgeraakt aan Navigon, omdat de ANWB upgrade veel duurder was dan die van Navigon. Je koen toen al wel Navigon bestellen in Nederland. Ik ben sinds kort ook overgestapt van Engin 4 naar Navigon 5 en dat bevalt me uitstekend. De Nederlandse stem is prima, alhoewel ik die van Engin wel mooier vond. Overigens kon je vanaf Engin 1.5 al nieuwe bestemmingen invoeren onder het rijden, alleen moest je dan de bijrijder-functie activeren. In versie 4 was dat automatisch zo. Het is jammer dat ANWB altijd achter de feiten aan liep. Navigon kwam al met een update en dan moest je bij ANWB nog zo'n 2 maanden of meer wachten. André
joris Geplaatst 2 augustus 2005 Geplaatst 2 augustus 2005 Ik ben sinds kort ook overgestapt van Engin 4 naar Navigon 5 en dat bevalt me uitstekend. Vandaag een brief gehad van de ANWB met de mededeling dat ik als Engin klant gratis Navigon 5 (incl. Benelux kaarten) krijg. Dus ik ben blij dat ik toch nog niet eerder bestelt had.
mathlener Geplaatst 2 augustus 2005 Geplaatst 2 augustus 2005 Vandaag een brief gehad van de ANWB met de mededeling dat ik als Engin klant gratis Navigon 5 (incl. Benelux kaarten) krijg. Dus ik ben blij dat ik toch nog niet eerder bestelt had. <{POST_SNAPBACK}> Ik ben dus duidelijk weer eens te ongeduldig geweest; dit had me wel € 50,00 kunnen schelen En wat ik nou met twee versies van Navigon moet, weet ik ook niet.. Maar er staat ook in de brief dat er een gunstig aanbod komt om de europese kaarten te kopen. Dat is misschien wel aantrekkelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden