Gast cjwpc1 Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Iemand die weet, hoe je de US basemap kan vervangen door Euro basemap? Kees
Nico Bartels Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Iemand die weet, hoe je de US basemap kan vervangen door Euro basemap? Kees <{POST_SNAPBACK}> Ja, dan dien je je hele Legend te vervangen door een exemplaar met de Europese basemap.. Nico
Thistle Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Iemand die weet, hoe je de US basemap kan vervangen door Euro basemap? Kees <{POST_SNAPBACK}> Men zegt dat het niet kan, nu nog een dwaas vinden die zo eigenwijs is als Steven Hawking was, en gewoon een oplossing vindt...
Crow & Éowyn Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Tja als je goed kan solderen en het niet erg vind dat je legend misschien komt te overlijden kan je proberen de memory eprom kort te sluiten. Daarna 2 pootjes door verbinden en ergens een nieuwe basemap zien te vinden. Sluit je de verkeerde eprom kort is je legend dood, verbind je de verkeerde pootjes met elkaar is ie ook overleden. En dan nog een goede basemap vinden ...... suc7
JandeBeHanger Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 (bewerkt) Iemand die weet, hoe je de US basemap kan vervangen door Euro basemap? Kees<{POST_SNAPBACK}> 'T is altijd weer hetzelfde, heeft men voor een 20 euro voordeliger een gps in de VS gekocht, dan komt het verhaal weer terug van die VS basemap.Als een gps uit de VS hebt dan druk je er gewoon MG in en buiten die kaarten heb je gewoon niets. Als je dat niet aan staat dan haal je een gpsr in Nottah, dan heb je een NL handleiding en ook nog NL garantie. Als die gpsen nu de helft goedkoper waren in de VS............. 18 juli 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Team-Eppie Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Tja als je goed kan solderen en het niet erg vind dat je legend misschien komt te overlijden kan je proberen de memory eprom kort te sluiten.Daarna 2 pootjes door verbinden en ergens een nieuwe basemap zien te vinden. Sluit je de verkeerde eprom kort is je legend dood, verbind je de verkeerde pootjes met elkaar is ie ook overleden. En dan nog een goede basemap vinden ...... suc7 <{POST_SNAPBACK}> Ehm.... een EPROM is een Erasable Programmable Read Only Memory. Wat zoveel betekent als een te wissen en daarna te programmeren stukje geheugen. Kwestie van 't stickertje verwijderen. Voldoende UV licht op de chip, en voila! Weg US base map (En de rest van de firmware ) En dan ff wat bedenken om die Euromap en de firmware er op te schrijven........
Crow & Éowyn Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Ehm.... een EPROM is een Erasable Programmable Read Only Memory. Wat zoveel betekent als een te wissen en daarna te programmeren stukje geheugen. Kwestie van 't stickertje verwijderen. Voldoende UV licht op de chip, en voila! Weg US base map (En de rest van de firmware ) En dan ff wat bedenken om die Euromap en de firmware er op te schrijven........ <{POST_SNAPBACK}> Ach ja ik noem ut voor het gemak maar eprom of weet ik hoe die geheugen cel dan heet. Wist ik ook hoor dat je die gewoon met UV licht kunt erasen. Ik kon alleen even niet op het juiste woord voor die chip komen. Het is dus geen eprom, noem het dan maar gewoon een ROM geheugen chippie
Gast cjwpc1 Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 [Heb uv licht erop laten schijnen. Prima. Chip is nu lekker bruin, zonder zonnebrand.
TeamTobi Geplaatst 18 juli 2005 Geplaatst 18 juli 2005 Iemand die weet, hoe je de US basemap kan vervangen door Euro basemap? Kees<{POST_SNAPBACK}> 'T is altijd weer hetzelfde, heeft men voor een 20 euro voordeliger een gps in de VS gekocht, dan komt het verhaal weer terug van die VS basemap.Als een gps uit de VS hebt dan druk je er gewoon MG in en buiten die kaarten heb je gewoon niets. Als je dat niet aan staat dan haal je een gpsr in Nottah, dan heb je een NL handleiding en ook nog NL garantie. Als die gpsen nu de helft goedkoper waren in de VS............. <{POST_SNAPBACK}> Dat is het hem net, ze zijn de helft of meer goedkoper. Als Notter nu ook eens een normale prijs ging voeren dan haalde ik mijn gps'sen graag daar. Ik denk aan een prijsje voor de 60cs van een kleine 390$. Dus voor Notter zou 323,51 euro voor een 60cs een acceptabele prijs zijn. Dan hadden ze gelijk een vaste klant erbij. Tot die tijd accepteer ik wel een US basemap, zo'n basemap gebruik je toch niet als je mapsource detailkaarten erin zet.
Elastigirl Geplaatst 19 juli 2005 Geplaatst 19 juli 2005 Dat is het hem net, ze zijn de helft of meer goedkoper. Als Notter nu ook eens een normale prijs ging voeren dan haalde ik mijn gps'sen graag daar. Ik denk aan een prijsje voor de 60cs van een kleine 390$. Dus voor Notter zou 323,51 euro voor een 60cs een acceptabele prijs zijn. Dan hadden ze gelijk een vaste klant erbij. Tot die tijd accepteer ik wel een US basemap, zo'n basemap gebruik je toch niet als je mapsource detailkaarten erin zet. <{POST_SNAPBACK}> En dat komt, naar ik mij heb laten vertellen, omdat het kaartmateriaal in de US gratis is omdat het door de belastingbetaler al betaald is. Kaartmateriaal in Europa is niet gratis (ook al is ook dat al betaald door de belastingbetaler). Vandaar de prijsverschillen tussen de US en de Atlantic versie. Ligt niet aan Notter/Sailtron etc. Het zou mooi zijn als je in Europa (Notter dus) ook gewoon die US-versie kon kopen tegen een lagere prijs, maar dat zal Garmin wel blokkeren. Blijft ook voor hen een centenkwestie. Aan de andere kant blijft dit toch een deels raar verhaal omdat ook de Geko en de eTrex Euro in NL aanzienlijk duurder zijn dan in de US terwijl die geen maps hebben.
Team-Eppie Geplaatst 19 juli 2005 Geplaatst 19 juli 2005 En dat komt, naar ik mij heb laten vertellen, omdat het kaartmateriaal in de US gratis is omdat het door de belastingbetaler al betaald is. Kaartmateriaal in Europa is niet gratis (ook al is ook dat al betaald door de belastingbetaler). Vandaar de prijsverschillen tussen de US en de Atlantic versie. Ligt niet aan Notter/Sailtron etc.Het zou mooi zijn als je in Europa (Notter dus) ook gewoon die US-versie kon kopen tegen een lagere prijs, maar dat zal Garmin wel blokkeren. Blijft ook voor hen een centenkwestie. Daar praat je jezelf tegen lijkt mij. ALs het prijsverschil komt door de kaartkosten die Garmin moet maken zal het het ze bij Garmin weinig uitmaken of je US of andere basemaps gebruikt. Het gaat daar tenslotte toch om het nettoresultaat. En ze sturen zonder morren dozen met US-Gps'en naar deze kant van het water.
rhgs Geplaatst 21 juni 2006 Geplaatst 21 juni 2006 Als ik GARMIN was zou ik een PROM kiezen. In de fabriek eenmalig programmeren en daarna is het over en sluiten. Flexibele produktiestraat en niet bang hoeven zijn voor slimmeriken die proberen het spul te overschrijven... rh Ehm.... een EPROM is een Erasable Programmable Read Only Memory. Wat zoveel betekent als een te wissen en daarna te programmeren stukje geheugen. Kwestie van 't stickertje verwijderen. Voldoende UV licht op de chip, en voila! Weg US base map (En de rest van de firmware ) En dan ff wat bedenken om die Euromap en de firmware er op te schrijven........ <{POST_SNAPBACK}> Ach ja ik noem ut voor het gemak maar eprom of weet ik hoe die geheugen cel dan heet. Wist ik ook hoor dat je die gewoon met UV licht kunt erasen. Ik kon alleen even niet op het juiste woord voor die chip komen. Het is dus geen eprom, noem het dan maar gewoon een ROM geheugen chippie <{POST_SNAPBACK}>
Aanbevolen berichten