Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In een park een cache verstoppen geeft bij mij altijd een nare bijsmaak.

Afgelopen week samen met nog een aantal kinderen een cache gezocht in franeker ('t Park).

't Zal je maar gebeuren dat je na het loggen het bosje weer uitkomt met die kinderen.

Is die Roode Lantaarn voorlopig wel even uit ge-cached. :D

Maar goed. ik heb in het verleden ook de gemeente Zwolle gebeld voor toestemming om een cache te plaatsen in een stuk gemeentebos.

Men wist helemaal niet dat dit bos van hun was. ;) Van wie het anders moest zijn wisten ze ook niet.

Ik bedoel maar....

• 10 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Kan iemand mij vertellen bij welke persoon van de gemeente het beste toestemming gevraagd kan worden? Welke functie heeft die persoon meestal?

Perke

bewerkt door Team Krabbegat
Geplaatst

Meestal moet je de dienst Beheer Onroerende Zaken oid. hebben. En daar kun je op een gegeven moment uitkomen bij de persoon die diw wijk/stadsdeel beheert.

En die weet er ook niets vanaf.

En dat allemaal voor een gele zone ! :eek::P

Succes,

Geopatra.

Kan iemand mij vertellen bij welke persoon van de gemeente het beste toestemming gevraagd kan worden? Welke functie heeft die persoon meestal?

Perke

Geplaatst

Soms de dienst recreatie. Soms de afdeling verkeer en toerisme.

Ik heb in Rijswijk gewoon gevraagd aan iemand die er al een cache had liggen bij wie ze geweest was. Dan hoefde ik niet de tweede keer het wiel uit te vinden. Man gewoon een mail gestuurd met korte uitleg. Hij had net iets over geocaching op TV gezien en vond het prima, zolang ik de cache goed bereikbaar hield en niet het hele park gemold werd.Ga lekker je gang was het en dat heb ik goed in mijn oren geknoopt :eek:

Geplaatst

Ik heb vorig jaar toestemming gevraagd bij de afdeling evenementen/vergunningen. Na uitleggen dat het geen evenement op een bepaalde datum was, hoefde ik enkel een schriftelijke melding te maken zodat ze de politie konden verwittigen. Stel dat de politie langs de cache komt en er staan een groepje mensen omheen ...

Geplaatst

het ligt er heel erg aan waar je hem neer wilt leggen. Leg je hem midden in bewoond gebied, dan is het wat lastiger om hem zomaar neer te leggen en lijkt me de plaatselijke wijkagent misschien nog een beter idee dan de gemeente.

Leg je hem neer in het buitengebied in een bosje waarvan de gemeente niet eens weet dat zij eigenaar zijn en komen er vaker wandelaars... zorg dan dat je je gezond verstand gebruiken en hem niet begraven onder 25 cm grond zou ik zeggen... Probeer evt nog de beheerder van de wijk te vinden.

Ik heb ook geprobeerd om de juiste persoon bij de gemeente te pakken te krijgen. Ben begonnen bij vergunningen omdat je daar kon opvragen van wie dat stukje land was. (bleek dus van de gemeente te zijn)

Ook bij ons was het zo dat de gemeente er eigenlijk geen werk van wilde maken (want zo'n vergunning bestond nog niet)... 'leg hem toch gewoon neer' aldus de ambtenaar.

de afdelingen die ik wel nog heb geprobeerd zijn grondzaken en de afd evenementen.. .maar beiden hadden liever dat de ander dat ging oplossen.

Mocht je richting vergunningen moeten gaan: laat duidelijk blijken dat het tijdelijk is en laat je vooral niet verleiden tot het betalen van leges > het blijft allemaal op vrijwillige basis.

Als ik nog een leg, probeer ik eerder de beheerder van het stuk te pakken te krijgen (de wijkagent of boswachter) dan dat ik de malle molen van het gemeentehuis ga uit proberen.

er is overigens al een draadje over de toestemming in de gem Den Haag geweest... kijk daar ook eens tussen: http://forum.geocaching.nl/index.php?s...ic=5369&hl=

Geplaatst

Het verschilt bijna per gemeente hoe al die afdelingen heten. Soms heet het gewoon afdeling Groen :D

Je moet natuurlijk wel bij de juiste man op de juiste plek zijn. Een telefoontje naar de Gemeente en van iemand telefonisch toestemming hebben gekregen, geldt natuurlijk niet. Voor hetzelfde geld was het de koffiejuffrouw of de toiletjuffrouw die je toevallig aan de telefoon kreeg.

ALs de reviewer vraagt van wie je toestemming hebt, wil hij wel een naam, telefoonnummer, afdeling, emailadres, functie. Of hij wil een ingescande copie van de vergunning/overeenkomst.

Er wordt bijvoorbeeld te vaak gedacht dat toestemming voor openbaar terrein niet nodig is. ("grond" dat niet van jou is, is van een ander.)

@jojonl:

ls ik nog een leg, probeer ik eerder de beheerder van het stuk te pakken te krijgen (de wijkagent of boswachter) dan dat ik de malle molen van het gemeentehuis ga uit proberen.

Je haalt hier wat zaken door elkaar. Allereerst heb je aan een (wijk)agent niets voor wat toestemming betreft om een cache te plaatsen. Dat is geen beheerder van welk stuk grond ook.

Is het gemeentegrond dan heb je niets aan een boswachter, ook niet als het gemeentelijk bos is.

Gebieden waar een boswachter het beheer over heeft, daar heeft de gemeente niets over te zeggen.

Het gebeurd wel eens dat men zegt toestemming te hebben van de gemeente als de cache op een gebied ligt dat beheerd wordt door SBB, UL, GL, Waterschap en noem maar op. Helaas, de gemeente kan wel meer zeggen. Als zij het niet beheren dan hebben ze net zoveel recht om toestemming te geven dan jij of ik.

• 3 weeks later...
Geplaatst
Het verschilt bijna per gemeente hoe al die afdelingen heten. Soms heet het gewoon afdeling Groen ;)

Je moet natuurlijk wel bij de juiste man op de juiste plek zijn. Een telefoontje naar de Gemeente en van iemand telefonisch toestemming hebben gekregen, geldt natuurlijk niet. Voor hetzelfde geld was het de koffiejuffrouw of de toiletjuffrouw die je toevallig aan de telefoon kreeg.

ALs de reviewer vraagt van wie je toestemming hebt, wil hij wel een naam, telefoonnummer, afdeling, emailadres, functie. Of hij wil een ingescande copie van de vergunning/overeenkomst.

Er wordt bijvoorbeeld te vaak gedacht dat toestemming voor openbaar terrein niet nodig is. ("grond" dat niet van jou is, is van een ander.)

@jojonl:

Hmm ik heb geen naam genoteerd :cry:

maar heel gemeentehuis emmen weet van cache en plas nieuwe amsterdam af ;)

ach anders bel ik gewoon nog eens voor naam ;)

Jolanda

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...