Spring naar bijdragen

tomtom5 zegt nieuwe kaarten te hebben nou ech niet


loek

Aanbevolen berichten

Vandaag de route gereden die in tomtom 3 altijd aangaf dat er een rontonde lag die er al 3 jaar niet meer is.

Heb tomtom 5 met de map benelux, rijd ik vandaag dezelfde route en wat geeft die nieuwe kaart aan, presies, dezelfde rontonde die er duszzzzzz niet meer ligt sinds 3 jaar. dus wat is er dan zo nieuw aan ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag de route gereden die in tomtom 3 altijd aangaf dat er een rontonde lag die er al 3 jaar niet meer is.

Heb tomtom 5 met de map benelux, rijd ik vandaag dezelfde route en wat geeft die nieuwe kaart aan, presies, dezelfde rontonde die er duszzzzzz niet meer ligt sinds 3 jaar. dus wat is er dan zo nieuw aan ???

 

Ik heb al een aantal verbeteringen gezien hoor dus het is her en der wel vernieuwd.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de route gereden die in tomtom 3 altijd aangaf dat er een rontonde lag die er al 3 jaar niet meer is.

Heb tomtom 5 met de map benelux, rijd ik vandaag dezelfde route en wat geeft die nieuwe kaart aan, presies, dezelfde rontonde die er duszzzzzz niet meer ligt sinds 3 jaar. dus wat is er dan zo nieuw aan ???

 

Hij is wel beter, hoor! Maar vlak bij mijn werk zou er een rotonde moeten liggen, volgens TT3 en nu ook volgens TT5. Alleen daar heeft nog nooit een rotonde gelegen, wel sinds een paar jaar een kruising met stoplichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de route gereden die in tomtom 3 altijd aangaf dat er een rontonde lag die er al 3 jaar niet meer is.

Heb tomtom 5 met de map benelux, rijd ik vandaag dezelfde route en wat geeft die nieuwe kaart aan, presies, dezelfde rontonde die er duszzzzzz niet meer ligt sinds 3 jaar. dus wat is er dan zo nieuw aan ???

 

Hij is wel beter, hoor! Maar vlak bij mijn werk zou er een rotonde moeten liggen, volgens TT3 en nu ook volgens TT5. Alleen daar heeft nog nooit een rotonde gelegen, wel sinds een paar jaar een kruising met stoplichten.

 

dus zijn we erover eens dat tomtom het niet bij het rechte eind heeft als ze zeggen, dat de kaarten van tomtom 5 totaal geheel ge-update zijn en dat dit dus een nieuw begin is met vernieuwd kaarten van tele atlas.

wat ik inderdaad heb gezien is dat de nieuwbouw wijk bij ons die eerst niet aanwezig was in tomtom 3 nu wel aanwezig is, dus zijn het geen nieuwe maar inderdaad alleen geupdate kaarten dat vindt ik raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hoeven het wiel ook niet nog een keer uit te vinden. Kaarten TT3 dateren uit 2002 en TT5 uit 2004. Voor ons is TomTom nu wat minder DomDom geworden :beerchug:

 

Daar heb je gelijk in . nu heb ik een andere vraag hopelijk heb je hier antwoord op. deze vraag heb ik al eerder in dit forum gezet maar geen mens geeft een reaktie dus , waarschijnlijk is dit een onduidelijke materie.

 

de vraag is heel simpel..... is er bekend of er ook alleen een map nederland bestaat omdat mijn tomtom 5 namelijk niet met de postcode werkt met de map benelux..... het schijnt zo te zijn dat postcode navigeren alleen met nederlandse map kan...... de map benelux is geen map die bestaat uit alleen nederland, belgie,luxenburg,, maar 1 complete map benelux...????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hoeven het wiel ook niet nog een keer uit te vinden. Kaarten TT3 dateren uit 2002 en TT5 uit 2004. Voor ons is TomTom nu wat minder DomDom geworden :)

 

Daar heb je gelijk in . nu heb ik een andere vraag hopelijk heb je hier antwoord op. deze vraag heb ik al eerder in dit forum gezet maar geen mens geeft een reaktie dus , waarschijnlijk is dit een onduidelijke materie.

 

de vraag is heel simpel..... is er bekend of er ook alleen een map nederland bestaat omdat mijn tomtom 5 namelijk niet met de postcode werkt met de map benelux..... het schijnt zo te zijn dat postcode navigeren alleen met nederlandse map kan...... de map benelux is geen map die bestaat uit alleen nederland, belgie,luxenburg,, maar 1 complete map benelux...????

 

Zo te zien heb je daar gelijk in! Bij TT3 waren de mappen Nederland, Belgie en Luxemburg nog apart te installeren. Bij TT5 kom ik alleen de Benelux map tegen en daar is het dus niet mogelijk of ik moet iets over het hoofd zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan ook nergens de Nederlandse kaart afzonderlijk vinden. Wordt dus toch de BeNeLux kaart. En aangezien TT beweert dat postcode navigatie in NL en UK mogelijk is zou dat dus in de bnl versie moeten werken (lijkt mij)

 

Deze voor de postcode declaratie

 

en deze voor de kaarten en de dekking.

 

Ik ben overigens weer terug naar Route66.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de route gereden die in tomtom 3 altijd aangaf dat er een rontonde lag die er al 3 jaar niet meer is.

Heb tomtom 5 met de map benelux, rijd ik vandaag dezelfde route en wat geeft die nieuwe kaart aan, presies, dezelfde rontonde die er duszzzzzz niet meer ligt sinds 3 jaar. dus wat is er dan zo nieuw aan ???

Het is wel zo dat de updates vallen of staan bij de meldingen die men doorgeeft aan TomTom als er iets niet aan de kaart of de route klopt.

 

Je klaagt hier op het forum dat de nieuwe kaarten nog steeds oud zijn. Ik mag er dus vanuit gaan dat men niet "geluisterd" heeft naar jou toen je dezelfde foute rotonde in versie 3 ooit aan hun hebt doorgegeven?

 

 

Vraag

Hoe komt het dat er soms fouten zitten in de kaartdata van TomTom?

 

  Antwoord

Om de juiste kaartdata te verkrijgen zijn TomTom en onze kaartleverancier TeleAtlas afhankelijk van locale overheden en andere organisaties in heel Europa. Deze instellingen voorzien TomTom en TeleAtlas van de meest recente informatie voor miljoenen wegen en straten.

 

Gemiddeld verandert 5 % van het Europese wegennet. Onze kaartleverancier heeft honderden mensen in dienst die door Europa rijden en de satellietbeelden analyseren om deze veranderingen te registreren en door te voeren. Dit proces is tijdrovend en is een logistieke uitdaging. Dit geldt ook voor alle kaartfouten die door klanten van TomTom worden aangegeven via onze website. Deze fouten/veranderingen worden doorgegeven aan onze kaartleverancier, TeleAtlas, die in veel gevallen de desbetreffende locatie dient te bezoeken om zo de juiste situatie te registreren. Er zijn maar een paar kaartleveranciers in de wereld die over goede en kwalitatieve digitale kaartinformatie beschikken; TeleAtlas is daar één van.

 

De markt van digitale kaartdata groeit snel. Duizenden kilometers wegen worden elk jaar toegevoegd, naast het percentage van 5 % van de wegen die veranderen. Toch is de dekking van de kaartdata in de meeste landen van west europa meer dan 99 %. Er zijn natuurlijk uitzonderingen mogelijk, maar de digitale kaartinformatie die TomTom gebruikt zijn de beste gegevens die in de markt beschikbaar zijn.

 

Vervuld leven is mogelijk ondanks vele onvervulde wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik ben dan ook zelf voor een abbo-systeem waar men stukjes kaart kan binnenhalen die wel up-to-date zijn.

 

Gezien verschillende andere systemen (zoals Microsofts TerraServer, of de reeds bekende google-maps, of nog bekender, zoals Mapsource) ook op die manier kunnen werken, zie ik niet in waarom de meeste "stand-alone" routeplanners op een andere manier met hun data omgaan. In ieder geval heeft de omvang daar weinig mee te maken, dat scheelt in de meeste systemen niet veel van elkaar

 

Vroeger was dat redelijk ondoenbaar, maar tegenwoordig met ADSL en kabel die er ligt voor internet, is het ophalen van recente kaartdata geen onmogelijkheid meer.

Natuurlijk heb je wel wat problemen, zoals wanneer men een weg verlegd die op de grens van een kaart overlapt, maar dan wacht je met uitgeven totdat beide kaarten weer kloppen. Een controle-systeem dat deze aansluiting nakijkt moet niet al te moeilijk zijn.

 

En als je op die kaarten dan meteen ook de wegwerkzaamheden (die allemaal ook digitaal te verkrijgen zijn) op die kaarten zet, scheelt dat meteen weer filedrukte van onwetende mensen.

 

Best of both worlds, denk ik dan. :blush:

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast cOoLeR1974

hoi hoi

 

tomtom kaarten zijn niet van tomtom.

die kaarten worden gemaakt door teleatlas, die deze kaarten ook update.

Dus tomtom kan er niet veel aan doen moest er niet veel veranderd zijn.

 

groeten

sacha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

 

tomtom kaarten zijn niet van tomtom.

die kaarten worden gemaakt door teleatlas, die deze kaarten ook update.

Dus tomtom kan er niet veel aan doen moest er niet veel veranderd zijn.

 

groeten

sacha

 

Dat is bekend. Maar mensen kopen TomTom, geen Teleatlas. (vergelijk het met je buurman die problemen krijgt met zijn Seat, die moet ook bij de seat-dealer zijn. Niet bij Volkswagen)

 

Tomtom pretendeerd echter nieuwe (up-to-date) kaartdata te gebruiken in TT5, en in veel gevallen blijkt dat tegen te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast cOoLeR1974

Ja...ik ben van Belgie.

Ik ben vaak in Nederland.

Opvallend is dat er enorm veel werken zijn waar hele nieuwe autosnelwegen worden aangelegd. En die trajecten kloppen nog steeds niet in tomtom 5.

De periode tussen tt3 en tt5 is nog te klein om grote veranderingen te zien.

Thans ik merk bijna geen verschil.

Kan ook niet als de snelweg nog niet af is he! lol

 

groeten

cOoLeR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja...ik ben van Belgie.

Ik ben vaak in Nederland.

Opvallend is dat er enorm veel werken zijn waar hele nieuwe autosnelwegen worden aangelegd. En die trajecten kloppen nog steeds niet in tomtom 5.

De periode tussen tt3 en tt5 is nog te klein om grote veranderingen te zien.

Thans ik merk bijna geen verschil.

Kan ook niet als de snelweg nog niet af is he!  lol

 

groeten

cOoLeR

 

Grappig. Hiermee vat je de grieven van de meeste tt gebruikers aardig samen. Ondanks dat er geringe (wat is gering) tijd tussen 3 en 5 zit is er niet echt veel aan de kaarten veranderd. ALs ik onderweg zie wat er in een jaar aan de infrastructuur kan wijzigen (verkeerssituatie gewijzigd, ik kan het bord dromen.....) en hoe weinig Teleatlas daar mee doet...... Het is momenteel makkelijk geld verdienen in die business. Maar oh wee als er een paar belangrijke spelers bijkomen.... :beerchug:

bewerkt door Team-Eppie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...