Spring naar bijdragen

TomTom 5 Evaluatie


8BG

Aanbevolen berichten

 

En...... je bent nummer 4 die deze link hier op het forum plaats. Schijn populair te zijn.

In ieder draadje over Tomtom of over navigeren kom je hem nu bijna tegen.

 

In een van de draadjes werd al vermeld dat het al voor TTN5 zou zijn.

 

Maar ja, het is weer een addon. Werkt het ook als TomTom al draait?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan je nagaan, want ik vind het dus dus ook gewoon een erg goed stukje software ! en ben daar dus niet de enige in. Als ik alle draadjes moet bijhouden, dan heb ik er een dagtaak aan :angry: en die tijd besteed ik liever aan iets anders..........

Als antwoord op je vraag kan ik melden dat dit programma ook werkt als TomTom al draait. Ik heb de opstart onder een van mijn "buttons" gezet, zoals ook uitgelegd wordt op de pagina van de genoemde link. ! druk op de knop en klaar is Kees ( Geo-Hopper.) :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Toch even terug komen op het eerste bericht, je kan in TT5 wel

degelijk GPS-coördinaten invoeren, via

 

Navigeer naar .....  -> 2de pagina -> GPS Positie

 

Het vreemde is dat bij zowel Navigator 5 op mijn PPC als bij Mobile 5 op mijn Smartphone het symbooltje van GPS positie grijs is ;)

 

En ja, ik heb verbinding met mijn bluetooth GPS en deze heeft ook een fix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een paar weken gewoon de functie "GPS Position" kunnen gebruiken, al doet ie volgens mij alleen de huidige positie... (ik laat me heel graag verrassen op dit punt). Sinds gisteren zijn Navigat to "Home", "Favorites" en "GPS Position" grijs. Geen idee hoe het komt ;)

 

overigens kwam een collega op het werk (ook geocacher) erachter dat je tomotm5 kan minimaliseren, net als alle overige apps, door het Task knopje ingedrukt te houden. Kort indrukken geeft je het iTask-menu en lang indrukken minimaliseert ;)

bewerkt door PaLPiTaTioN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een paar weken gewoon de functie "GPS Position" kunnen gebruiken, al doet ie volgens mij alleen de huidige positie... (ik laat me heel graag verrassen op dit punt). Sinds gisteren zijn Navigat to "Home", "Favorites" en "GPS Position" grijs. Geen idee hoe het komt :(

 

overigens kwam een collega op het werk (ook geocacher) erachter dat je tomotm5 kan minimaliseren, net als alle overige apps, door het Task knopje ingedrukt te houden. Kort indrukken geeft je het iTask-menu en lang indrukken minimaliseert :)

 

Taskknopje zeg je... ben nieuw hier en ben pas een ppc gebruiker. kan je wat specifieker zijn, wat en waar het taskknopje is / zit? voor de 1 gesneden koek voor een ander soms abracadabra...hahahahahha iedereen moet altijd de kans krijgen iets te leren

groetjes loek.

ik baal er inderdaad van dat als ik de poi van een ziekenhuis opend je alleen een klein stukje tekst ziet en niet de volledigge naam, er zit geen scrollbar onder om die tekst te voorschijn te toveren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal als 8BG al zei is het toch noodzakelijk om zo af en toe TomTom of te sluiten.

Nu vind ik dit niet zo erg maar waarom zit de knop verlaat applicatie zo ver weg verstopt ?

Kon je bij Navigator 3 de indeling van de menu’s nog naar je eigenhand zetten bij versie 5 is deze optie niet meer aanwezig.

 

Even op mijn eigen woorden terug komen :) nou ja een beetje dan.

Er is een mogenlijkheid om het hoofdmenu naar je eigen hand te zetten.

 

http://www.skux.net/tomtom/menubuilder/index.php

 

Hier kan je zelf een nieuwe indeling maken voor je menu.

Er wordt dan een TomTom.mnu bestandje gemaakt.

Deze moet je plaatsen in de map \TomTom\SDKRegistry

Als deze map nog niet bestaat dan moet je hem gewoon even zelf aanmaken.

 

Screen005.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een paar weken gewoon de functie "GPS Position" kunnen gebruiken, al doet ie volgens mij alleen de huidige positie... (ik laat me heel graag verrassen op dit punt). Sinds gisteren zijn Navigat to "Home", "Favorites" en "GPS Position" grijs. Geen idee hoe het komt :)

 

Volgens mij weet ik wat de functie inhoudt:

Hij komt terug op twee plaatsen:

1) <Navigeer naar...><GPS-positie>

2) <Voeg favoriet toe><GPS-positie>

 

Met GPS-positie bedoelt Tomtom de huidige GPS-positie zoals de GPS doorgeeft. Methode 2) biedt de mogelijkheid om de huidige GPS-positie op te slaan als favoriet. Methode 1) is altijd disabled omdat navigeren naar de huidige positie onzinnig is. Een gemiste kans wat mij betreft want die functie zou prima geschikt zijn om een coordinaat in te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...