Spring naar bijdragen

GPS meenemen op reis naar USA


erka

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ga binnenkort naar de USA en ik will mijn Magellan Explorist 200 meenemen. nu lees ik hier op verschillende plaatsen dat de Douane moeilijk kan doen als je een GPS in de USA koopt en meeneemt naar NL. Hoe gaat dat dan met mijn eigen GPS, die ik hier in NL gekocht heb?

Moet ik dat dan kunnen aantonen?

Ik wil hem wel graag meenemen.

 

Wie weet er meer of heeft tips?

 

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik ga binnenkort naar de USA en ik will mijn Magellan Explorist 200 meenemen. nu lees ik hier op verschillende plaatsen dat de Douane moeilijk kan doen als je een GPS in de USA koopt en meeneemt naar NL. Hoe gaat dat dan met mijn eigen GPS, die ik hier in NL gekocht heb?

Moet ik dat dan kunnen aantonen?

Ik wil hem wel graag meenemen.

 

Wie weet er meer of heeft tips?

 

Rob

 

Gewoon het aankoopbewijs meenemen, dan heb je geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Douaneverklaring of aankoopbewijs:

 

http://www.belastingdienst.nl/9229237/dl/d910033.htm

 

 

Let op: Heeft jouw GPS een basemap? Dan werkt die niet in de USA.

 

 

Wat ook zou moeten gelden als bewijs (vind ik), is een track in je GPS (bv. naar het vliegveld) met timestamps daarbij. Zo bewijst je GPS zelf dat-ie al in jouw bezit was.

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op: Heeft jouw GPS een basemap? Dan werkt die niet in de USA.

 

???? Why not? Iets magellan specifieks? Garmin heeft daar in ieder geval geen last van, en ik zou ook niet weten waarom dat bij Magellan anders zou zijn?

Nou weer on-topic:

 

Ik snap de vraagstelling niet helemaal. Wil je nou je eigen GPS meenemen naar de USA? Waarom zou je dan een aankoopbewijs nodig hebben? Ken zat mensen die daar gewoon heen zijn gegaan, en nooit problemen hebben gehad.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
???? Why not? Iets magellan specifieks? Garmin heeft daar in ieder geval geen last van, en ik zou ook niet weten waarom dat bij Magellan anders zou zijn?

 

Ik bedoel dat een GPS, tenminste die van Garmin, vaak of de USA basemap of de EU basemap heeft. Als je een Europees model hebt, heb je waarschijnlijk de EU basemap, en alleen een heel grof kaartje van de USA (eigenlijk alleen de contouren van het continent en enkele grote steden).

 

 

Wil je nou je eigen GPS meenemen naar de USA? Waarom zou je dan een aankoopbewijs nodig hebben? Ken zat mensen die daar gewoon heen zijn gegaan, en nooit problemen hebben gehad.

 

De douane kan, als ze vermoeden dat je de GPS in de USA hebt gekocht, vragen om bewijs dat-ie al in je bezit was toen je naar de USA ging. Zo zijn helaas de regels.

Vaak gebeurt het niet en dus hebben mensen er weinig problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak gebeurt het niet en dus hebben mensen er weinig problemen mee.

 

Ehh, welke mensen? Douane? Jij of ik? De FBI? Nee, neem maar gewoon een

aankoopbewijs mee als hij er echt (!!) nieuw uitziet.

 

Gebruikssporen zijn voor de douane altijd doorslaggevend.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruikssporen zijn NIET altijd een bewiijs voor de douane. Die is al zo oud als de weg naar Rome. Een nieuwe camera op Cran Canaria gekocht, krasje op de zijkant gemaakt: "Ja eh, 't is al een oudje meneer"... en ondertussen de verpakking met papieren in de koffers...

 

Als je artikelen meeneemt naar landen waar diezelfde artikelen (veel) goedkoper zijn is het verstandig om altijd bewijsmateriaal van bezit mee te nemen.

Kopies van rekeningen, verzamelfoto's whatever. Scheelt een hoop gez**k aan de grens.

 

Fijne vakantie !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...