Spring naar bijdragen

Nationale geocaching dag - Goed idee ?


Aanbevolen berichten

Beste mede-geoachers,

 

Laten wij ons eerst even voorstellen: wij zijn leden van Scouting Erica, een Scoutinggroep uit Naarden/Bussum. Een maand of 8 geleden zijn wij begonnen met geocaching. Het virus heeft bij ons - zoals bij velen - snel toegeslagen en inmiddels hebben we er al weer meer dan 120 caches op ons naam staan. Begonnen als probeersel kunnen we nu dus echt spreken van een serieuze hobby.

 

De reden van dit topic is, dat wij jullie allemaal iets willen voorleggen.

 

Wij spelen met het idee om een [b:post_uid0]Nationale Geocaching Dag[/b:post_uid0] te organiseren. Een groot event, 1 maal per jaar, waarbij heel geocachend Nederland van de partij is om elkaar te ontmoeten, te geocachen, informatie uit te wisselen en nog veel meer dingen te doen die bij geocaching horen.

 

Eigenlijk dus gewoon een event, maar dan één in het kwadraat. We zien het een beetje als de opening van het seizoen. Probleem is alleen dat geocacging niet echt een seizoen kent. Onze voorkeur gaat echter uit naar eind maart. Dat lijkt ons toch een moment waarop de grootste kou voorbij is, er zelfs al weer een beetje gekampeerd kan worden en we schatten zo in dat dat ook wel zo'n beetje het moment is waarop vele geocachers weer starten om bijna ieder weekend een paar kilometer achter zo'n apparaatje aan te lopen.

 

Wij zijn als Scoutinggroep gelegen in het midden van het land en hebben vrij veel mogelijkheden qua locaties, faciliteiten en mensen om een dergelijke dag goed te verzorgen.

 

We hebben inmiddels al allemaal spannende plannen hoe we zo'n dag tot een zo groot mogelijk succes kunnen maken, maar het is nog te vroeg om die plannen te openbaren.

 

Eerst is het namelijk belangrijk om te weten hoe iedere geocacher hier tegenover staat. Want als jullie het niet zien zitten, dan houdt het natuurlijk gauw op.

 

Daarom hoop ik dat zoveel mogelijk mensen willen reageren op dit topic, om zo hun mening te geven.

 

Ik hoop op vele positieve reacties, want wij staan te popelen om aan de slag te gaan.

 

Groeten,

Stephan

Scouting Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het Cairntem is wel enthousiast over dit initiatief en zal alle zeilen bijzetten om tzt aanwezig te zijn, als het doorgaat. Onlangs mochten wij de accommodatie van ScoutingErica in ogenschouw nemen. Die plek lijkt ons uitermate geschikt voor een event.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een goed Event zijn wij altijd te vinden, vooral een meerdaags met overnachting ( BBQ, drankje, etc :-) Ik heb het idee dat elk event de geocachers kwadrateert dus ook daar hoef je niet over in te zitten. Gewoon doen en vooral optijd aankondigen zodat we het weekend kunnen reserveren. Ook als we ergens mee kunnen helpen, laat maar weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel het in de winter op een mooie dag ook best lekker moet zijn om een cache te zoeken lijkt me dit een prima start van het seizoen. Geef de datum op tijd door zodat we er rekening mee kunnen houden. Dan zijn wij van de partij.

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[b:post_uid14]Kan ik me al inschrijven?[/b:post_uid14] :)

 

Leuk idee! En als jullie scouters zijn, komt er dan ook een apart jeugdprogramma? Lijkt mij niet slecht om ook wat meer jeugd bij de hobby te betrekken. Heb nog wel wat leerlingen (pubers) die er in geinteresseerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee om dit te organiseren.

Ook een goed idee is het om dit pas in het voorjaar te doen, er zijn er dit jaar nog drie:

 

- 20/10/02 "Geocaching herfst event 2002" by Louis, Mieke, Rob, Anke

- 02/11/02 "kabouterschool" by zwerver

- 01/11/02 "Halloween Horror Event 2002" by IJskimo en Lara, feat. Ixie

 

Denk dat ik wel ga komen.

Werk het eerst even goed uit en zet je plannen op een site !

 

 

 

Edited By gerardsmit on okt. 07 2002 at 11:11

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top........ mits het dadelijk niet elk weekeinde raak is natuurlijk!

Waarom niet ? :-)

Omdat we dan uiteindelijk maar 1 cache op een dag in het weekeinde doen. Gezien het feit dat wij niet in de rijkeluispositie verkeren om ook doordeweeks het land af te stropen naar (maagdelijke) caches en er graag de vaart in willen blijven houden, moet je dan wel concessies doen  :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevaar van het voor de eerste keer organiseren van een jaarlijks terugkerend event is, dat je je een verplichting op de hals haalt, waar je misschien later spijt van krijgt. Aangezien er toch al regelmatig events zijn, is het misschien een beter idee om een tweede versie van een vorig event te houden (bijvoorbeeld de BBQ van MegaHeks). Als dat bevalt doe je het voor een derde keer, waarna het automatisch gaat lopen.

 

Uiteraard wordt het organiseren van events op zich altijd gewaardeerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee wat we nu hebben is om er in ieder geval voor te zorgen dat er op de Nationale Geocaching Dag 10 nieuwe caches in de direct omgeving zijn, die pas de avond ervoor online komen. Het argument dat je op een event dus maar 1 cache kan doen is daarmee van de baan. Sterker nog, wil je eens een keer echt lekker veel verschillende caches doen, dan moet je zeker komen.

 

Voor het moeten organiseren zijn we niet bang. Ten eerste omdat we het leuk vinden (hebben ervaring op vergelijkbare gebieden) en ten tweede omdat ik zeker weet dat er mensen zijn die het over willen nemen c.q. mee willen organiseren in het geval het organisatie-team versterking nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...