Spring naar bijdragen

Cachen in Tjechie


inkesa

Aanbevolen berichten

Hallo wij gaan van de zomer met Datts uit Belgie naar Tjechie en zitten daar in de buurt van het Lipnomeer.

 

Onze vraag is of er iemand is die daar ook heeft gecached en ons wat advies kan geven. :crybaby:

 

Ook willen we vragen of iemand een vertaalsite weet waar je ook vanuit het tjechies naar het nederlands kan vertalen. :blush:

 

We wachten op jullie reactie !

 

Alvast bedankt! :crybaby:

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij gaan in de zomervakantie ook naar Tsjechie. Dus wij zijn ook benieuwd naar de ervaringen van andere cachers.

We denken zelf dat het cachen ongeveer hetzelfde zal zijn als in Hongarije. Ze zijn daar wel moeilijker dan hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook willen we vragen of iemand een vertaalsite weet waar je ook vanuit het tjechies naar het nederlands kan vertalen. :crybaby:

 

Hmm, denk dat dat moeilijk wordt. Maar waarom geen mailtje in je beste Duits evt. Engels naar de Tsjechische owner van de cache? Misschien willen ze hem vertalen voor geinteresseerde toeristen?

 

En anders een Tsjech zien te vinden op het net, die wat wil vertalen. Misschien op www.tsjechie.net?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn afgelopen winter naar Tsjechie geweest en hebben daar ook wat caches gedaan. Een stuk of wat in het noorden en een stuk of 4 in Praag.

Veel beschrijvingen staan al in het Engels en van diegenen die niet in het Engels waren heb ik de owner een mailtje gestuurd met de vraag of ik iets toegestuurd kon krijgen.

Dat lukte heel vaak.

Komende zomer gaan we ook weer naar Tsjechie en ik ga het weer zo aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sjooo Tsjechië is een popi landje :) , leest het errug vaak. Maar gaan jullie daar nu heen voor de caches? Zijn ze er mooier of waarom nu net Tsjechië? :huh: Lijkt me te gek om in Amerika te cachen. Ben er nooit geweest hoorrr. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sjooo Tsjechië is een popi landje :) , leest het errug vaak. Maar gaan jullie daar nu heen voor de caches? Zijn ze er mooier of waarom nu net Tsjechië? :no:  Lijkt me te gek om in Amerika te cachen. Ben er nooit geweest hoorrr. :)

Nee, niet voor de Caches alleen. Er zijn overal ter wereld wel mooie Caches denk ik, maar Tsjechie op zich is gewoon een schitterend land.

Heel erg veel natuur, 's winters in het noorden ontzettend veel sneeuw, je kunt er fantastich en lekker eten, de mensen zijn erg vriendelijk het is er nog steeds, redelijk te betalen en als laatste je hebt er nog geen massa-tourisme.

Vooral dat laatste spreekt ons erg aan. Gewoon met 20 tenten of caravans op een camping en 's avonds een kampvuurtje voor je tent met het hout wat de kinderen overdag gesprokkeld hebben in het bos. :huh:

En de Caches die ik van de winter gedaan heb waren schitterend, natuurlijk ook door die natuur, je hebt er gewoon gebieden waar je in uren tijd, niemand tegen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij gaan naar Tjechie omdat het ons een schitterend land lijkt ,we hebben nu al 3 seizoenen in de Ardennen op een camping gestaan en wilde nu eens wat anders. :no:

 

We gaan samen met een andere cachers uit Belgie (Datts)die we via de camping hebben leren kennen. :huh:

 

De mannen zullen idd wel wat caches gaan doen en we zullen voor die tijd idd dan wel ff een mail sturen naar de owner.

 

bedankt voor jullie advies!

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rondom het lipnomeer hebben we vorig jaar een paar caches gedaan. Deze hadden naast een Tsjechische ook een Engelse beschrijving. Bovendien ligt het Lipnomeer vlak biij de Oosterijkse grens, waar je caches in het duits kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft Tjechie ook een eigen site :no:

net als nl en be en wat is dat dan daar kan ik misschien ook iets makelijker kijken voor de cache in de buurt :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache bij het drielandenpunt Oostenrijk, Duistalnd, Tesjechië schijnt erg mooi te zijn. Wij hebben de wandeling vanuit tsjechië gedaan (een dorpje bij Nova Peca), maar kwamen ruim een uur tekort in deze wandeling naar boven. Vanaf de duitse kant is de route veel korter, mar moet je meer dan 100 km met de auto.

Zeker in een Landal-appartement aan het Lipnomeer? Niets mis mee hoor. Erg mooie omgeving.

 

WenM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt idd van Landal aan het Lipnomeer ,dus daar vandaan zijn er wel wat caches te doen! :D

 

Heb je naast die ene nog voorkeur voor andere! :blush:

 

bedankt voor de informatie !

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...