Spring naar bijdragen

Cachemaps - Snel kaartjes van internet plukken


Aanbevolen berichten

Vanmorgen de laatste versie gedownload en getest.

Werkt perfect.

Ik vind  alleen nergens een knopje om die mooie Terra-foto's tevoorschijn te toveren.

 

Nog wat, kan iemand me vertellen hoe ik de caches op naam kan sorteren? (20 jaar met Lotus gewerkt, maar Excel gaat kennelijk net iets anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank voor al jullie positieve reakties! Dit moedigd me aan om het steeds mooier te maken.

Een dezer dagen zal ik versie 1.3, zoals ik op de kabouterdag gedemonstreerd heb, op mijn site zetten. Er moeten nog een paar kleine bugs uit en de documentatie moet nog up-to-date gemaakt worden.

En ideeen voor de volgende versie (1.4, 2.0?) zijn alweer aangereikt:

- buitenlandse caches

- sorteren / filteren

- andere kaarten en/of foto's

- eigen foto's

- inlezen csv bestanden

 

Roep maar als je er nog meer weet.

 

ik meld me weer als versie 1.3 beschikbaar is.

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat, kan iemand me vertellen hoe ik de caches op naam kan sorteren? (20 jaar met Lotus gewerkt, maar Excel gaat kennelijk net iets anders)

Kan in CacheMaps alleen als je de protectie verwijderd.

Volg de volgende stappen:

- Selecteer de laatste cache in je lijst (bijv regel 32)

- Selecteer het te sorteren gebied vanaf regel 23 tot laatste regel, van kolom B tot P (dus bijv B23: P32)

- controleer of goede gebied geselecteerd is!

- Schakel protectie uit: Tools-Protection-Unprotect Sheet

- Gebruik menu Data-Sort... De optie No Header Row moet aan staan!

- Geef aan op welke kolom je wil sorteren.

Klaar.

 

Als je een andere cache selecteert, zal CacheMaps zelf de protectie weer aanzetten!

 

Suc6

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind  alleen nergens een knopje om die mooie Terra-foto's tevoorschijn te toveren.

De link zit in versie 1.3, die binnenkort beschikbaar is.

 

De TerraDesk plugin kan je downloaden op:

http://www.skylinesoft.com/interactive/ter...stall/TEv40.exe.

 

De foto van Nederland vind je op http://www.vanuitdelucht.nl/flyfiles/fly_o...e/Nederland.fly.

 

Kan je alvast vliegen...

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Versie 1.3 van CacheMaps is beschikbaar!

Je kan hem downloaden van mijn homepage.

Dit is de versie zoals ik ook op de Kabouterschool heb laten zien.

 

Nieuw ten opzichte van versie 1.2:

- TerraExplorer koppeling (zie vorige posting voor links)

- Coordinaat conversie WGS84 <> RD

- Klikkaart functies uitgebreid.

 

Voor vragen en/of opmerkingen hou ik mij aanbevolen!

 

Deze site kan er ook aan gekoppeld worden.

[url=http://satfoto.dhp.nl/

Deze koppeling heb ik niet ingebouwd. Zou wel kunnen, maar de mate van detaillering van de kaarten is volgens mij niet voldoende voor GeoCaching en voegt dus weinig toe.

 

Ik hoop dat jullie, net als ik, veel gemak hebben van CacheMaps!

 

BigBird ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg steeds de melding "Link werkt niet. Geen Internet verbinding?", terwijl ik toch echt verbonden ben met het web.  :0

 

Heeft iemand een idee waar dat van kan komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg steeds de melding "Link werkt niet. Geen Internet verbinding?", terwijl ik toch echt verbonden ben met het web.  

Deze melding krijg je als CacheMaps een hyperlink (naar internet) niet kan volgen. Dit treed op als de server waar naar verwezen wordt niet of veel te traag reageert. Maar ook als je Explorer op offline werken staat.

Deze laatste herken je doordat de melding dan snel komt. Het detecteren van een fout op internet duurt veel langer.

 

Als het op blijft treden hoor ik het graag!

 

Suc6

 

BigBird ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan de inbelverbinding de oorzaak zijn ? (te traag?). (

Nee, lijkt me niet. Als je een cache geselecteerd hebt, zie je in cel C6 een hyperlink staan. Werkt die wel als je hem aanklikt?

Ook zegt-ie nu dat de loc-file geen geldige xml-file is.

Deze melding krijg je als je .loc file niet van de .com site is gedownload. Mogelijk is het een save van een EasyGPS file. Die gebruikt een ander output formaat.

 

BigBird ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan e.e.a. niet aan de praat krijgen. Kan de inbelverbinding de oorzaak zijn ? (te traag?).

Misschien ten overvloede, maar heb je wel eerst de plugin gedownload van DEZE SITE?

 

Bij mij werkt het prima. Versie 1.3 van Cachemaps is weer mooier dan de vorige. Dank je, BigBird

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eerste mijn complimenten voor het mooie stukje werk, echt klasse!

 

Ik ondervind alleen hetzelfde probleem als Peetee. Als ik op de knop Terraserver druk krijg ik dezelfde foutmeldingen. Mijn oplossing voor dit verhaal is om eerst Terraserver te starten, dan Cachemaps en handmatig in Terraserver de coordinaten in te voeren. Is iets omslachtiger maar werkt wel.

 

Waar het probleem zit? Ik kan het niet achterhalen.

 

Dan nog een andere vraag: Ik woon in de Achterhoek, dus heel dicht bij Duitsland. Is er een kans dat er in de toekomst nog een uitbreiding komt naar Duitsland?

 

Nogmaals, ondanks dat kleine probleempje heb je echt een puik stukje werk afgeleverd  :exclamation:

 

Mijn complimenten,

 

ByTheWay

 

ps. Bandbreedte is hier 2.048Kbps + 1.024 Kbps back-up. Het kan dus niet aan de bandbreedte liggen. De doorvoer met de Terraserver is gemiddeld 800Kbps. Firewall instellingen zijn ook goed.

 

 

 

Edited By Bytheway on nov. 06 2002 at 10:43

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog een klein probleempje met het openen van Ozi. Ik krijg de volgende foutmelding: Fout 1004 tijdens uitvoering. Door toepassing of object gedefinieerde fout.

Als ik vervolgens foutopsporing start, blijkt de fout te zitten in de modeule OziSupport. In Algemeen / Load Ozimap in de regel ml.Range(cMapPathAddress).copy

 

Mijn kaarten staan op de harde schijf (D:\) en de .map files staan in C:\OziExplorer\Maps

 

Kweet ut effe nie

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op de knop Terraserver druk krijg ik dezelfde foutmeldingen. Mijn oplossing voor dit verhaal is om eerst Terraserver te starten, dan Cachemaps en handmatig in Terraserver de coordinaten in te voeren.

TerraExplorer wordt vanuit CacheMaps opgestart door het commando 'Explorer.exe http://www.vanuitdelucht.nl/flyfiles/fly_o...erland.fly'

Als hier iets fout gaat kan of explorer niet gevonden worden, of het lezen van het flybestand geeft fouten. Het laatste kan aan de plugin in explorer liggen.

Ik heb de Terradesk demo versie gebruikt om de plugin te laden. Je vind deze op http://www.skylinesoft.com/interactive/ter...stall/TEv40.exe.

Verdere fouten bij het niet laden van TerraExplorer liggen buiten mijn mogelijkheden.

 

Is er een kans dat er in de toekomst nog een uitbreiding komt naar Duitsland?

Ja. Naar aanleiding van de kaboutervragen ben ik aan het kijken hoe dat het beste gedaan kan worden. Versie 2 zal dat in zich hebben.

 

Succes,

BigBird ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Naar aanleiding van de kaboutervragen ben ik aan het kijken hoe dat het beste gedaan kan worden. Versie 2 zal dat in zich hebben.

 

Perfect, dat is goed nieuws. Ik vind Cachemaps echt een perfecte aanvulling op de bestaande softwarepakketten.

 

Bedankt,

 

ByTheWay

 

 

 

Edited By Bytheway on nov. 06 2002 at 20:04

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg de volgende foutmelding: Fout 1004 tijdens uitvoering. Door toepassing of object gedefinieerde fout.

Als ik vervolgens foutopsporing start, blijkt de fout te zitten in de modeule OziSupport. In Algemeen / Load Ozimap in de regel ml.Range(cMapPathAddress).copy

Oorzaak is het (door CacheMaps) niet netjes melden dat ie geen enkele kaart kan vinden. Wordt in de volgende versie opgelost.

Waarom hij deze fout geeft is nog niet duidelijk. Ben ik nu met Erics aan het onderzoeken.

 

De fout treedt op als er geen W2K / O2K gebruikt wordt (in dit geval XP, maar ook bij Office 97). Als je bij opstarten de melding krijgt dat er geen Office 2000 aangetroffen is, dan heb je te maken met deze bug!

In de volgende versie is het probleem verholpen.

 

BigBird ;)

 

 

 

Edited By BigBird on nov. 12 2002 at 12:57

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...