Spring naar bijdragen

Cachemaps - Snel kaartjes van internet plukken


Aanbevolen berichten

CacheMaps v1.1 is beschikbaar!

 

Op mijn site kan je deze jongste versie downloaden.

Klik hier voor een overzicht van de functionaliteit.

 

Verbeteringen:

- Ondersteuning van OziExplorer

- Meerdere cache-waypoints tegelijk uploaden naar EasyGPS of Ozi

- Office97 foutmeldingen verholpen

- Verwijderen van caches mogelijk gemaakt

- Paden naar externe bestanden in te stellen

 

Ik hoor graag jullie reakties!

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb eens onder water naar het .loc bestandsformaat gekeken. Ik kom er zo snel niet uit. Is dit ergens beschreven? Ik wil namelijk met PHP iets in elkaar worstelen...

Op mijn site kan je een beschrijving van de .loc-file downloaden...

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BigBird,

Nieuwe versie Cachemaps geïnstalleerd. Krijg echter bij het inlezen van de Geocaching.loc de melding "Gevonden file is GEEN XML-file!". De file wordt vervolgens niet ingelezen.

Is dit een Excel97 bug? Of gaat er iets anders bij mij (of door mij) fout?

 

Groeten,

Skries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...de melding "Gevonden file is GEEN XML-file!". De file wordt vervolgens niet ingelezen.

Hoi Skries,

CacheMaps checkt of hij (zij?) het bestandje in kan lezen. Als de header niet klopt, zal de rest ook niet kloppen en wordt inlezen afgebroken.

Het is geen Excel97 probleem.

Hoe heb je het bestandje aangemaakt?

Alleen als geocaching.loc aangemaakt is door te downloaden van de cachesite die je wil bezoeken, kan het door CacheMaps worden ingelezen.

Als je vanuit EasyGPS een waypoint saved als .loc file, dan maakt ie er een TopoGrafix loc-file van. En daar kan CacheMaps niet mee overweg.

 

Dus:

- Download to EasyGPS for Groundspeak (cachesite optie)

- Lees geocaching.loc file (CacheMaps button)

- Start EasyGPS (CacheMaps button)

 

Als dit niet werkt hoor ik het graag, want dan ontvang ik graag het loc bestandje dat de fout geeft.

 

Succes,

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DelBianco

BigBird,

 

Zeer onder de indruk! Zie steeds twijfel over excel versies. Als je doet wat jij net beschrijft, werkt het inderdaad. Ik draai excel 97 service release2.

 

Hoe kan ik bij de macro's om ze een beetje aan te passen?

 

Gr. Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BigBird,

Hoe kan ik bij de macro's om ze een beetje aan te passen?

Hoi Peter,

 

Als je Excel2000 gebruikt kan je bij de macro's via de macro editor.

 

Als je wijzigingen aan wil brengen die ook voor anderen interessant kunnen zijn, doe ik dat liever zelf. Anders krijgen we straks mischien een hoop locale varianten.

Laat maar weten wat je wilt, dan kijk ik of ik het in kan bouwen.

 

Eén van de verbeteringen waar ik op gewezen ben is ondersteuning van Geobuddy loc-files.

 

Groet,

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat BigBird er zelf geen reclame voor heeft gemaakt, zal ik dat nu even doen.

Op zaterdag 2 november a.s. zal BigBird een demonstratie en uitleg geven over CacheMaps op de kabouterschool. Uiteraard zal hij daar ook alle vragen beantwoorden die je hebt over zijn prima programma. Dus tot dan....

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Druk op de EasyGPS-knop. Om EasyGPS te openen moet deze op gelijk nivo met CacheMaps staan in de directory struktuur. Dus bij C:\Geocaching\CacheMaps\cachemaps.xls, wordt EasyGPS in C:\Geocaching\EasyGPS\easygps.exe gezocht. Staat het daar niet dan krijg je een foutmelding.

vraagje :

Geldt hetzelfde voor OZI ?

(rest werkt perfect, alleen OZI nog ....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geldt hetzelfde voor OZI ?

Inmiddels is versie 1.1 beschikbaar waar je de paden zelf in kunt stellen. Dus mijn ge-quote antwoord is niet meer van toepassing.

 

In het werkblad 'instellingen' kan je aangeven waar programma's staan en waar de bijbehorende waypoint bestandje moeten staan.

Je vult hier óf een absoluut pad in (met driveletter enz.) óf een relatief pad (beginnend met .\ of ..\)

 

Dit weekend komt er alweer een update (naar versie 1.2). Hierin wordt ook GeoBuddy ondersteund en kunnen luchtfoto's van MapQuest getoond worden.  

:hehe:

En, zoals Erics al heeft geroepen, ik zal op 2 november bij de kabouterschool zijn om CacheMaps te laten zien.

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de bedoeling dat Ozi gelijk naar de bijbehorende kaart gaat ?

Nee, in versie 1.1 gaat dat niet automatisch. Je moet eerst een (lege) kaart openen, daaRna via het Garmin menu het Txt-waypoint bestand openen en vervolgens de juiste kaart erbij laten zoeken. Zie Handleiding voor uitgebreidere beschrijving.

 

In versie 1.2 (komt een dezer dagen) is het openen van de juiste kaart met waypoint(s) wel ge-automatiseerd. Heeft even moeite gekost om de techniek te doorgronden, maar het lijkt gelukt. ik moet alleen nog wat zaken testen.

:cool:

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt steeds mooier!

Versie 1.2 van CacheMaps is beschikbaar op mijn homepage.

 

CacheMaps heeft ten opzichte van v1.1 de volgende wijzigingen ondergaan:

- GeoBuddy ondersteuning

- MapQuest luchtfoto's als optie

- OziExplorer automatisch openen van de juiste kaart

- Aantal instellings-mogelijkheden vergroot

Daarnaast zijn een paar kleine onvolkomenheden opgelost.

 

Lees met name voor Ozi gebruik de handleiding goed. De werking is niet geheel intuitief!

 

Als je tegen problemen aanloopt, hoor ik dat graag. Met name de automatisering van OziExplorer is technisch complex en heeft wat haken en ogen. Maar als je door hebt hoe het werkt, dan zal je er prima mee uit de voeten kunnen.

 

:hehe: BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...