Spring naar bijdragen

Cachemaps - Snel kaartjes van internet plukken


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Kijk, ik hoef niet eens zelf meer antwoord te geven.

Dank professor, ik had het niet beter kunnen zeggen.

 

Ik heb inmiddels een verse versie van ozi gedownload en geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil. Mijn vorige versie was een upgrade van een upgrade van een upgrade met nog wat kabouter versies er tussendoor. Ik dacht misschien is dat het probleem maar nee dus. Ook als ik eerst Ozi opstart met een goede kaart en dan pas CM opstart wordt Ozi subiet afgesloten zodra ik op de 'Ozi' knop in CM klik, met dezelfde foutmeldingen.

 

Ik bedacht me net dat ik nog een versie 1.2 van CM had: Helaas, zelfde probleem. :)

 

Als ik de tijd kan vinden zal ik Des een mail gaan sturen.

 

Bert, vind je het goed als ik hem attendeer op het bestaan van CacheMaps? Met een link naar jouw homepage bijvoorbeeld? Ehh,... je hebt toch niet toevallig al een Bèta versie van de engelstalige CacheMaps beschikbaar hè? :P

 

Ik ga nu gauw slapen. Morgenochtend sta ik om half vijf op. Kijken of ik nog wat van de Leoniden kan zien. Wie weet lukt het hier aan de kust om door de wolken heen te breken.

 

Jaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bezig met functie's in excel ipv macro's (die niet herberekenen).

Een functie is een prima idee. Is waarschijnlijk sneller dat de methode die ik gebruik.

Het opnemen van die functie als schermfunctie, zodat altijd automatisch wordt herberekend, niet echt. De functie wordt dan bij elke Recalc aangeroepen op elke plek waar hij opgenomen is. Dat zijn, bij alle 300 caches van NL, 600 aanroepen. In jouw voorbeeldbestandje zelfs 6 berekeningen per cache = 1800 berekeningen bij elke verversing van het scherm.En dit terwijl het statische gegevens zijn als ze eenmaal uitgerekend zijn. Dus denk er goed over na of het nodig is om de functie als schermfunctie te implementeren.

 

Ik vind overigens de notatie die je gebruikt voor de coords heel mooi en zal dat ook in CacheMaps op die manier gaan doen.

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en dan pas CM opstart wordt Ozi subiet afgesloten zodra ik op de 'Ozi' knop in CM klik, met dezelfde foutmeldingen.
Jaap,

stuur me even je email adres, dan krijg je een excel met een 'kale' aanroep van Ozi. Kijken of dat ook fout gaat.

Vanuit CacheMaps stuur ik Ozi aan mbv Windows Messaging, zoals beschreven op de Ozi site. Kan zijn dat daar iets fout gaat.

Als de kale methode wel werkt, kan ik dat als optie inbouwen. Je kan dan via de handmatige methode het waypoint en de kaart laden.

 

je hebt toch niet toevallig al een Bèta versie van de engelstalige CacheMaps beschikbaar hè?
Nee helaas nog niet. Eerst versie 2.0 NL, daarna vertalen en buitenlandse coordstelsels uitzoeken en inbouwen.

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap,

 

Kijk even of je de Windows Messenger Service wel draait:

 

1. Klik op Start, Instellingen, Configuratiescherm.

2. Kies Systeembeheer, Services

3. Scroll naar Messenger en kijkt of de service gestart is.

4. Als de service niet draait, dubbelklikken en kies starten

5. Kies in het veld opstarten voor automatisch.

 

Als de service al wel draait, ligt het daar dus niet aan  :P

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...