Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Het valt me tegenwoordig op dat bij heel veel logs spoilerfotos zitten.

<knip>

Ik vind dit een beedje jammer en hoop dat de mensen de fotos anders nemen dus zonder de exacte vind plaats

In principe lees ik alle logs en bekijk alle foto's pas als ik de cache heb gevonden. Dan is het vaak des te leuker kijk- en leesvoer, want herkenbaar. Als ik een cache echt niet kan vinden, dan wil ik nog wel eens de door de maker toegevoegde hint bekijken.

Verder staat er natuurlijk niet voor niets de tekst "Warning. Spoilers may be included in the descriptions or links." voordat je bij logs en bijbehorende foto's komt. Je bekijkt het zelf op eigen risico.

Waar je je eigenlijk druk om maakt is wellicht het feit dat jij en ik moeite doen om e.e.a. gewoon ongespoild (zoals de maker het heeft bedoeld i.i.g.) te vinden en dat een ander het wellicht dankzij die spoilers het een stuk makkelijker heeft. Het devalueert in jouw ogen jouw eigen prestatie. Maar jij weet toch zelf hoe jij de cache hebt gevonden? Ik doe het voor mezelf en als anderen het op een simpelere manier leuker vinden, dat moeten ze helemaal zelf weten. Het is geen wedstrijd..

Overigens zet ik zelf nooit spoilers in m'n log en ook spoilerfoto's zet ik er niet bij.

Nico.

bewerkt door Nico Bartels
Geplaatst
Tevens heb ik op een website van een aantal geocachers fotos zien staan van de diverse caches met hun ligplaats.

Mijn site is/was zo'n site. En staat/stond daar ook om bekend.

Ondanks dat er veelvuldig gebruik van word/werd gemaakt ( de stats en trafic loggen er niet om) word de site niet meer bijgewerkt.

Ik was van mening dat ik op mijn site mocht doen wat ik zelf wilde, mits het geen misleidend, aanstootgevend, schokkend, vulgair, bewust kwetsend, obsceen, hard seksueel georiënteerd, bedreigend, racistisch, inbreuk makend op iemands privacy is, of anderzijds enige wettelijke regel breekt.

Nou ik heb me dus vergist.

Toen er een plaatser van een cache (ik ga geen namen noemen) lucht kreeg dat ik zijn cache ging doen stuurde hij op voorhand een mailtje dat ik geen foto's mocht plaatsen. Ik heb toen die cache niet gedaan.

Een half jaar later kreeg ik een mailtje van een cache plaatser of ik de foto's van mijn site wilde verwijderen van zijn cache, ik heb toen de eindlokatie weggehaald maar voelde me daar zeer ongemakkelijk bij.

Weer 3 maanden later kreeg ik een wel heel boos mailtje van een cache plaatser dat ik G!@#$#%&$E die F$%@k foto's van mijn site moest verwijderen. Heb ik niet gedaan. En ook niet gereageerd op mailtje.

Na 2 maanden kreeg ik weer een mailtje van een nog bozere plaatser. Als ik niet heel vlug die foto's van mijn site zou halen de log zou worden verwijderd. Wederom heb ik de eindlokatie verwijderd maar dat was niet genoeg. Mijn log werd verwijderd.

Vervolgens heb ik opnieuw gelogd maar weer werd die verwijderd. De foto staan nog op mijn site maar mijn log is 3x verwijderd.

En toen kwam de druppel, na opnieuw een hele leuke tocht te hebben gelogd werd er een plaatser zo kwaad over de foto's dat ik de meest afgrijselijke verwensingen naar mijn hoofd kreeg per email. Mijn log werd wederom verwijderd en als ik de foto's niet weghaalde zou hij mijn cache's "slopen/jatten" en meer van die taal.

Ik weigerde op dat verzoek in te gaan en mijn log werd indd verwijderd tot aan 3x toe.

Vervolgens verdwenen er bij mijn cache's wp/aanwijzingen. De emmer was vol......

Ik log niet meer op .com (wel in het logboekje) en plaats geen foto's meer. Ik heb er geen zin meer in.

Bij mijn logjes stonden nooit echte spoiler foto's. Onder mijn logjes stond wel standaard voor spoilers zie mijn site

Mijn hulplijntje werkt ook nog wel want ik heb natuurlijk nog wel allerlei foto's in eigen archiefje :D

Geplaatst (bewerkt)
Tevens heb ik op een website van een aantal geocachers fotos zien staan van de diverse caches met hun ligplaats.

Ondanks dat er veelvuldig gebruik van word/werd gemaakt ( de stats en trafic loggen er niet om) word de site niet meer bijgewerkt.

Ik was van mening dat ik op mijn site mocht doen wat ik zelf wilde, mits het geen misleidend, aanstootgevend, schokkend, vulgair, bewust kwetsend, obsceen, hard seksueel georiënteerd, bedreigend, racistisch, inbreuk makend op iemands privacy is, of anderzijds enige wettelijke regel breekt.

< knip>

Mijn hulplijntje werkt ook nog wel want ik heb natuurlijk nog wel allerlei foto's in eigen archiefje :P

Ik vind heel sneu om te lezen.

Ik heb voor mijn NL caches altijd een hulplijntje beschikbaar gesteld, ik heb zelfs weleens een cacher ter plaatse helpen mijn cache te zoeken.

Voor mijn cache Snel - sneller - snelst hoef je maar te bellen en je krijgt een duidelijke anwijzing! :D

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
Lang verhaal

...Ik log niet meer op .com (wel in het logboekje) en plaats geen foto's meer. Ik heb er geen zin meer in...

Beste Mega,

Mocht je ooit nog eens in de Betuwe komen, zou je dan een uitzondering willen maken en toch je logjes op het internet willen plaatsen. Wij genieten namelijk van mooie verhalen en spannende logjes. De logjes zijn voor ons de reden om de caches te plaatsen. Foto's zijn bij ons ook welkom. Die vinden wij ook altijd leuk om te zien.

tot cache,

team Wij Drie [8D]

Geplaatst

Ik snap het probleem eigenlijk niet hoor Wolfje. Men mag toch zelf weten wat voor foto's men op hun eigen site plaatst? Net als Mega zegt, als ze maar aan de wet voldoen.

Ik ben wel een van de weinigen die, voordat onze online gaan, alle spoilers eruit ga filteren, maar, dat is MIJN ding. Het wordt anders ook teveel. De kralenFee schiet per cache al snel 50 tot 100 foto's :D

Ook al wil ik 100den spoilers op mijn eigen site zetten, degene die ze niet wil zien moet mooi van mijn site weg blijven. Laten we eerlijk zijn, je komt er niet per ongeluk.

Wel vind ik dat als een cache-eigenaar in zijn cachebeschrijving specifiek laat weten dat hij liever geen spoilerfoto's in de logs ziet, dan moeten die ook niet in de logs komen. Ook niet met de opschrift SPOILER...

De cache-eigenaar verdient wel zoveel respect dat zijn verzoek ingewilligd mag worden. Als het wel gebeurd mag van mij die cache-eigenaar dat logje net zo vaak deleten totdat de logger de bedoeling snapt :P

Als het niet specifiek omschreven staat in de cachebeschrijving en men wil spoileren dan maar met de aanduiding spoiler.

Maar ja, ik ben iemand die andere logs leest, vooral als er foto's bijzitten. Als er dan een a twee bij zijn waarop staat dat het spoilers zijn, hoe filter je die dan weg? Als je namelijk een foto aanklikt, komen ze allemaal in beeld in een redelijk herkenbare pictogram.

Verder, en dat is een andere vorm van spoileren, hier rinkelt iedere weekend wel de Feefoon met een cacher aan de andere kant die een cache niet kan vinden, met de vraag of wij die cache wel hebben en of we een tip kunnen geven.

Niets is erger dan een complete route van een cache gelopen te hebben, alle waypoints gevonden hebben en dan nog de cache niet kunnen vinden. Je hebt hem dan eigenlijk al lang verdiend te vinden toch?

Roode Lantaarn? Je bedoelt deze foto's?

Route%20naar%20kokertje.jpg

Boom%20vanaf%20weiland.jpg

Gast Vredesduif.nl
Geplaatst

Ook hier vliegt de vredesduif even uit. MegaHeks jammer! Laat niet de mensen met een uitgesproken (vaak negatieve) mening de boventoon voeren boven een vaak (goekeurende) meerderheid! :beerchug:

Dergelijke dreigende mails zou de vredesduif persoonlijk (duifje he) retour afzender sturen. :ph34r:

Kruimel helemaal mee eens. Je omschrijft helder de standpunten. Vraagt iemand om geen spoilers in de logs, respecteer zijn of haar standpunt.

Wil je wel spoilers op je eigen website dan heeft een cachebouwer dit evenzeer te respecteren. Het is inderdaad ieders eigen (misschien wel bewuste) keuze om deze (spoiler)site te gaan bezoeken. :D

Het zou wat wezen als je niet meer zelf mag beslissen wat op je eigen website komt te staan (alle geldende regels in acht nemend natuurlijk)

Kortom: RESPECT MAN!!!! OF VROUW!!! natuurlijk.

Geplaatst

Toen er een plaatser van een cache (ik ga geen namen noemen) lucht kreeg dat ik zijn cache ging doen stuurde hij op voorhand een mailtje dat ik geen foto's mocht plaatsen. Ik heb toen die cache niet gedaan.

Een half jaar later kreeg ik een mailtje van een cache plaatser of ik de foto's van mijn site wilde verwijderen van zijn cache, ik heb toen de eindlokatie weggehaald maar voelde me daar zeer ongemakkelijk bij.

Weer 3 maanden later kreeg ik een wel heel boos mailtje van een cache plaatser dat ik G!@#$#%&$E die F$%@k foto's van mijn site moest verwijderen. Heb ik niet gedaan. En ook niet gereageerd op mailtje.

Na 2 maanden kreeg ik weer een mailtje van een nog bozere plaatser. Als ik niet heel vlug die foto's van mijn site zou halen de log zou worden verwijderd. Wederom heb ik de eindlokatie verwijderd maar dat was niet genoeg. Mijn log werd verwijderd.

Vervolgens heb ik opnieuw gelogd maar weer werd die verwijderd. De foto staan nog op mijn site maar mijn log is 3x verwijderd.

En toen kwam de druppel, na opnieuw een hele leuke tocht te hebben gelogd werd er een plaatser zo kwaad over de foto's dat ik de meest afgrijselijke verwensingen naar mijn hoofd kreeg per email. Mijn log werd wederom verwijderd en als ik de foto's niet weghaalde zou hij mijn cache's "slopen/jatten" en meer van die taal.

Ik weigerde op dat verzoek in te gaan en mijn log werd indd verwijderd tot aan 3x toe.

Vervolgens verdwenen er bij mijn cache's wp/aanwijzingen. De emmer was vol......

Ik log niet meer op .com (wel in het logboekje) en plaats geen foto's meer. Ik heb er geen zin meer in.

Bij mijn logjes stonden nooit echte spoiler foto's. Onder mijn logjes stond wel standaard voor spoilers zie mijn site

Mijn hulplijntje werkt ook nog wel want ik heb natuurlijk nog wel allerlei foto's in eigen archiefje :ph34r:

Onvoorstelbaar!!! Echt unbelivable! Ik kan er zelf niet bij dat zulke geocachers bestaan!!

Kijk als je het vriendelijk vraagt dan kan er altijd over gepraat worden en Megaheks kennende zullen de echte spoiler foto's wel verdwijnen, maar op deze manier is er de lol toch vanaf :beerchug:

Ik zou zeggen Marielle, gewoon loggen op .com en de spoiler foto's van de mensen die daar moeite mee hebben weghalen uit je site, want ik vind dat je dan ook geen reclame voor zulke caches hoeft te maken :D

Als je nou eens een keer richting Utrecht komt mag je van mijn caches spoilerfoto's maken!!

Geplaatst

Geef in je cacheomschrijving aan dat er geen spoiler geplaatst mogen worden in de logjes.

Wil ik spoilers zien dan kan ik die toch wel vinden op sites van cachers. En ook foto's die bij de logjes zitten geven soms informatie al is dit niet direct de plaats van de cache maar wel dingen die je onderweg tegen komt. In mijn ogen zijn dat mini spoilers.

Verder als je spoilers op je eigen site zet dan is het de keuze van de andere of deze daar naar toe gaat de ja dan wel nee. Als je al geen eigen foto's op je eigen site mag zetten van cachers die zich er aan storen dat je daar foto's van hun cache neer zet. Waar gaan we dan heen in deze ######### wereld of in dit geval nederland.

Maar het hele punt is gewoon respecteer een ieder en laat een ieder in zijn waarde.

Megaheks, je laat je kisten door een paar cachers die het spelletje willen spelen op hun manier en niet op de manier hoe andere het spelen. Kom op ga weer loggen en speel het spelletje op jou manier!!

Greetz Masterchef

Geplaatst

Wat een belevenis op dit forum, het ene gezeur is nog niet afgelopen en het andere begint weer.

Kunnen we hier geen soap over maken? zoals Onderweg naar cachen of goede cache slechte cache.

Bel firma de Mol want hier zit geld in.

Gr Harrie

Geplaatst
Wat een belevenis op dit forum, het ene gezeur is nog niet afgelopen en het andere begint weer.

Kunnen we hier geen soap over maken? zoals Onderweg naar cachen of goede cache slechte cache.

Gr Harrie

HaHaHaHa.. dude goeie titels hahahaha.. :ph34r: Is wel errug hier op 't board met al die zeurtypes zeg :beerchug: oF mag ik dat niet schrijven ben hier nog maar errug kort.. maar wat ik van me kennis kreeg te horen was leuker dan dat ik tot nu toe allemaal ziet :D dudes ga lekker schatzoeken.

Geplaatst

Gr Harrie

En dan heb je nog geen idee van wat voor PB's en mails er gestuurd worden :ph34r:

The Bold and the Beautifull zouden er jalours van worden

Ruud :beerchug:

Geplaatst
harrie Geplaatst op Gisteren, 22:03

Gr Harrie

DoS Geplaatst op Gisteren, 22:27

HaHaHaHa.. dude goeie titels hahahaha..  Is wel errug hier op 't board met al die zeurtypes zeg  oF mag ik dat niet schrijven ben hier nog maar errug kort.. maar wat ik van me kennis kreeg te horen was leuker dan dat ik tot nu toe allemaal ziet  dudes ga lekker schatzoeken.

Dus wanneer ik jullie goed onderbouwde en oprechte logjes lees, noemen jullie het verbaal wegpesten van twee respectabele geocachers: Camelion en Megaheks (want die twee items zijn onlangs uitvoerig besproken)

allemaal GEZEUR :ph34r:

Volgens mij ligt hier dan de basis voor het ontstaan van dit "wegpesten"...... :beerchug:

Ja.....kom maar op....laat de discussie maar eens verder gaan met al die zeurders.....en tegenzeurders.....

Forum = weerspiegeling geocache community = het echte leven = inderdaad een soap :D

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...