blazez Geplaatst 16 mei 2005 Geplaatst 16 mei 2005 Vandaag waren we dus lekker onderweg met een stapel caches om te gaan lopen. Aangezien het mooi weer zou worden hadden we besloten in het zuiden te gaan wandelen. We waren al een tijdje onderweg en bijna bij de eerste parkeerplaats aangekomen (+-85km) toen de 60cs vastliep. We hebben hem toen uitgezet en weer geprobeerd aan te zetten. sindsdien is het toestel compleet dood. Hij reageert nergens meer op, en gaat dus ook niet meer aan. Geen reset, geen diagnostics. We hebben andere batterijen geprobeerd, dit hielp ook niet. De 60cs (die nog maar een half jaar oud is) blijft zo dood als een pier. Is iemand dit al vaker overkomen?? Edwin
thex Geplaatst 16 mei 2005 Geplaatst 16 mei 2005 Ja, na wisselen batterijen (als je de batterijen er een tijd uit laat) kan'ie ook niet goed tegen. Wat hielp was een hard-reset: “Page” en “enter” tegelijk vasthouden; zet de gps aan. Enige malen herhalen kan nodig zijn (haal de batterijen er eerst eens uit). Hierna alle instellingen (meters, noorden) opnieuw aanbrengen. Kaart laat hij staan. Er wordt nu naar de satellieten gezocht. Wat ook wel eens hielp: Indien schermen het nog doen: opnieuw zoeken naar satteliten (nieuwe locatie). Succes
blazez Geplaatst 16 mei 2005 Auteur Geplaatst 16 mei 2005 Nope, een hard reset werkt ook niet. Het lijkt er op alsof de aan/uit knop gewoon niets meer doet. Je voelt hem overigens wel klikken als je hem indrukt. Edwin
Zero CooL Geplaatst 16 mei 2005 Geplaatst 16 mei 2005 Paar (misschien rare opmerkingen): * Aan-knop ingedrukt houden? * Batterijen er goed in gestopt? * Batterij komt goed tegen de metalen veertjes in compartiment? * Anders deze veertjes beetje uitbuigen? * Door vocht misschien even van slag? Goed laten drogen, andere dag proberen? * Zijn het oplaadbare batterijen die gebruikt zijn? Misschien een paar alkaline duracel gebruiken? Zoals ik zei paar gekke dingen maar is toch even het bekijken waard? Anders morgen naar hetbedrijf bellen waar deze GPS is gekocht het probleem uitleggen. En vragen of deze gemaakt kan worden. Moet na een half jaar geen probleem opleveren. SUC6!!!!! ZC
Mars Express Geplaatst 16 mei 2005 Geplaatst 16 mei 2005 Kijk eens wat er gebeurd als je hem een nachtje *zonder* batterijen laat liggen. Misschien dat ie daarna weer tot leven komt... gr, Marcel.
blazez Geplaatst 17 mei 2005 Auteur Geplaatst 17 mei 2005 Nou, vandaag naar naar notter gegaan met de 60cs. Helaas is het voor hem een enkele reis geworden. Hij doet niets meer. ook niet aan extern stroom. Er zit ook niets los oid. Hij is uit en hij blijft uit. <snif> Hij zal nu naar de importeur opgestuurd gaan worden en verder is het nu wachten. Dat wordt effies niet cachen. Ik heb nog wel twee TB's hier, maar die zullen ook ff moeten wachten om weer op stap te gaan. Edwin
schatzoeker Geplaatst 26 mei 2005 Geplaatst 26 mei 2005 (bewerkt) <snif> Ik heb hetzelfde probleem. Ik was deze week 2 locationless aan het bezoeken bij ons in de buurt. Bij de eerste geen probleem. Doe de GPSr (60cs) aan en weer uit om naar de 2e te rijden. Aangekomen bij de 2e locationless. Ging hij perfect aan. Wat heen en weer gewandeld en op verschillende punten een mark gedaan om de coordinaten bij de locationless te zetten. Toen ik klaar was wilde ik de 60CS uiteraard uitzetten maar dat lukte niet. Ben toen met GPSr aan naar huis gereden. De coord's opgeschreven en maar weer geprobeerd. Toen nog geprobeerd om hem via de USB en via shutdown via mapsource uit te krijgen maar dat ging ook niet. Op het moment dat de PC de GPSr wou uitzetten crashte XP met een blauw scherm. Helaas om het uit te krijgen hielp alleen een batterij verwijdering. Daarna geprobeerd hem op diverse manieren aan te krijgen maar dat lukte niet meer. Hard reset, lang ingedrukt houden, externe voeding, batterij wissel enz. Dus Waypoint gebeld en vanmiddag per post richting Notter gestuurd. Hoop dat het wel weer allemaal op zijn pootjes terecht komt, want Geocaching is wel een erg leuke hobby geworden. 26 mei 2005 bewerkt door schatzoeker
DoS Geplaatst 26 mei 2005 Geplaatst 26 mei 2005 sjoooooo in welke maand/week/dag hebben jullie deze gekocht? Wil ook zo'n gps kopen en zou zijn als dat bekend zou zijn. misschien een serie die verkeerd is. Offe kan het aan de software liggen
schatzoeker Geplaatst 27 mei 2005 Geplaatst 27 mei 2005 IK denk niet dat dat met een bepaalde serie te maken heeft. Er kan altijd wel eens iets met een toestel gebeuren. Maar om je gerust te stellen. Ik was een van de eersten bij Notter. Aankoop was op 17 maart 2004.
blazez Geplaatst 27 mei 2005 Auteur Geplaatst 27 mei 2005 (bewerkt) Die van mij is in december 2004 bij waypoint gekocht. ik had firmware 3.80 er opstaan (al een tijdje voordat hij overleed). Overigens nog geen nieuws/status van de unit. Zal ze vandaag eens bellen. Edwin update: Zojuist ff gebeld, maar het toestel ligt nog bij de importeur. Er is nog niets bekend. 27 mei 2005 bewerkt door blazez
pa3fus Geplaatst 27 mei 2005 Geplaatst 27 mei 2005 Helaas om het uit te krijgen hielp alleen een batterij verwijdering.Daarna geprobeerd hem op diverse manieren aan te krijgen maar dat lukte niet meer. Hard reset, lang ingedrukt houden, externe voeding, batterij wissel enz. Vreemd verhaal, aan de ene kant ga je denken dat er een probleem is met de spanningsregeling in de GPS, aan de andere kant dat er een probleem is met het aan/uit schakelciruit. Aangezien dit laatste ook electronisch gedaan wordt lijkt het erop alsof de micro controller zelf is vastgelopen. De tip om de batterijen er langer uit te houden zou dit mogelijk moeten oplossen, maar ja hoe lang duurt zoiets ? Om dit probleem uit te zoeken lijkt me kennis nodig over de electronische opbouw van het apparaat, en die heeft men jammergenoeg waarschijnlijk enkel bij de al eerder aangegeven adressen. Ik hoop dat alles weer in orde komt, want ja, om als geocacher zonder GPS de dagen door te moeten brengen is ook zo wat. Groetjes Jan-Willem.
GPSiegurd Geplaatst 27 mei 2005 Geplaatst 27 mei 2005 Als ik mij goed herinner hebben de Bruine Beren ook een probleem gehad met de 60CS bij het installeren van de nieuwe firmware. Ik weet niet of dat hetzelfde probleem is. Wij hebben ook een 60CS en ik heb er sinds kort problemen mee. De GPS gaat uit als je een bruske beweging doet. Dat gebeurd overigens alleen met batterijen. In de auto met kabel gebeurd het niet. Ik denk dat de 60CS toch wat gevoeliger is dan andere GPS-en als het gaat om de voeding...
schatzoeker Geplaatst 27 mei 2005 Geplaatst 27 mei 2005 Nu dat je het vermeld. Een paar dagen voordat het euvel van niet meer aan of uit zich voordeed heb ik inderdaad op 1 dag 2 x een spontane uitgaan van de GPSr gehad tijdens 1 cache. Ik had er geen aandacht aan besteed tot dat je het hier vermeld. Misschien dat dit een voorbode is geweest. De GPSr ging toen wel zonder probleem direct aan en de navigatie ging ook gewoon verder.
blazez Geplaatst 8 juni 2005 Auteur Geplaatst 8 juni 2005 Hoi schatzoeker, Heb je nog wat gehoord van jouw gps? ik nog niets Eind vorige week nog gebeld, maar toen lag hij nog steeds bij de importeur. 2 tot 3 weken is dus niet gelukt E.
Aanbevolen berichten