Spring naar bijdragen

Caches op PDA


andemo

Aanbevolen berichten

Ik las net in de topic van Kapitein Haak (trouwens nog gefeliciteerd, weet het, verkeerd draadje) hoe hij de caches naar de PDA brengt. Hij maakt er html files van met behulp van GSAK en die kopieert hij naar zijn SD kaart. Ziet er mooi en doeltreffend uit.

Op dit moment gebruik ik sonargpx, ik kopieer een gpx file naar de SD kaart. Echter als ik gpxsonar vraag het gpx bestand te openen, dan moet ik wel even een paar minuten wachten. Ik heb zelf één file met alle traditionele caches en dan twee files met de multi caches van heel Nederland. Als ik moet switchen van file, dan moet je ook even geduld hebben, soms behoorlijk geduld.

 

Voor GPXsonar gebruikte ik mobi pocket reader en dat ging ook eigenlijk best goed. Alleen was het iets ingewikkelder als je de hint wou lezen.

 

Wat ik me afvroeg is of ik misschien een manier over het hoofd zie, die nog handiger is, zoniet, welke vinden jullie het handigst?

 

Bedankt Andemo

bewerkt door andemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik las net in de topic van Kapitein Haak (trouwens nog gefeliciteerd, weet het, verkeerd draadje) hoe hij de caches naar de PDA brengt. Hij maakt er html files van met behulp van GSAK en die kopieert hij naar zijn SD kaart. Ziet er mooi en doeltreffend uit.

Op dit moment gebruik ik sonargpx, ik kopieer een gpx file naar de SD kaart. Echter als ik gpxsonar vraag het gpx bestand te openen, dan moet ik wel even een paar minuten wachten. Ik heb zelf één file met alle traditionele caches en dan twee files met de multi caches van heel Nederland. Als ik moet switchen van file, dan moet je ook even geduld hebben, soms behoorlijk geduld.

 

Voor GPXsonar gebruikte ik mobi pocket reader en dat ging ook eigenlijk best goed. Alleen was het iets ingewikkelder als je de hint wou lezen.

 

Wat ik me afvroeg is of ik misschien een manier over het hoofd zie, die nog handiger is, zoniet, welke vinden jullie het handigst?

 

Bedankt Andemo

Dat was waarom Html zo handig was, er worden dan heel veel files aangemaakt die allemaal kleiner zijn en links bevatten. Je kunt natuurlijk ook gewoon premium member worden en de queries dan als mobipocketreadables laten toezenden als ebook files dus. Lastig daaraan vind ik dat het zoeken naar een cache niet erg eenvoudig is. De html biedt mooie verschillende mogelijkheden van zoeken, op afstand, bearing, naam enz.

 

Bedankt voor de felicitaties trouwens.

 

Groeten de ouwe Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een handigheidje aan de HTML-export van GSAK, is dat bij iedere cache de 5 dichtstbijzijnde caches onderaan de pagina staan.

Nadeeltje (maar misschien ligt dat aan een instelling) is dat je niet de fotos/plaatjes van de cachepagina te zien krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een handigheidje aan de HTML-export van GSAK, is dat bij iedere cache de 5 dichtstbijzijnde caches onderaan de pagina staan.

Nadeeltje (maar misschien ligt dat aan een instelling) is dat je niet de fotos/plaatjes van de cachepagina te zien krijgt

Tja, en dat is nu net weer een voordeel van Mobipocket. Alle foto's worden meegeleverd en de hint is al direct vertaald.

Het kost een paar cent, maar je hebt ook wat. En natuurlijk worden bij Mobipocket ook de logjes meegeleverd. En met mobipocket ben je gelijk klaar. Of je het nu op je PC gebruikt, op je PPC of op je smartphone, het werkt overal. Ook op smartphones met Symbian en op PDA's met met Palm.

Als je dan ook nog alle gegevens via Word laat gaan en dan er een mobipocketfile (prc) van maakt dan is het zoals je het zelf wilt hebben. Moeten de foto's die in de logjes staan er ook bij? Ok dan doe je dat, hoeveel logs moeten er bij? Allemaal? wat je maar wilt.

 

Mijn mening?

HTML van GSAK? prima,

Mobipocket? The best there is,

GPXSonar? Nog geen duppie waard.

 

Nogmaals, mij mening, voor dat ik daar weer gezeur over krijg ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb net een blik geworpen op Mobipocket, maar hoe krijg ik foto's?

eb inmiddels een HTML bestand van een cache, maar ik zie geen foto.

Kan iemand mij misschien een handleiding sturen over het opslaan van caches op een PDA van begin tot eind? Dus vanaf de GPx file tot leesbaar met foto's op PDA?

 

Met vriendelijke cache groeten, GPSannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij maakt er html files van met behulp van GSAK en die kopieert hij naar zijn SD kaart.

 

Voor de volgende major release van GSAK zouden ook de foto's meekomen met de html.

Dat wil zeggen, de foto's die JIJ in een GSAK-note van een cache hebt vermeld en die op JOU PC staan, zouden dan mee gecopieerd worden naar de PDA. [spidering naar geocaching.com wil en zal Clyde niet doen]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij maakt er html files van met behulp van GSAK en die kopieert hij naar zijn SD kaart.

 

Voor de volgende major release van GSAK zouden ook de foto's meekomen met de html.

Dat wil zeggen, de foto's die JIJ in een GSAK-note van een cache hebt vermeld en die op JOU PC staan, zouden dan mee gecopieerd worden naar de PDA. [spidering naar geocaching.com wil en zal Clyde niet doen]

 

Lijkt me ook een behoorlijke aanslag op je netwerkverbinding. FF 1000 caches binnenhalen. Dan zit die Ban van GC.com wel goed :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook een behoorlijke aanslag op je netwerkverbinding. FF 1000 caches binnenhalen. Dan zit die Ban van GC.com wel goed

 

Totaal verkeerd begrepen.

Bij de HTML-export (+ dus eventueel de beelden) bepaal JIJ welke caches naar de PDA overgeveld wordeb.

GSAK heeft namelijk uitgebreide filtermogelijkheden.

Er is helemaal geen aanslag op een netwerkverbinding naar de buitenwereld.

Zoals ik al schreef : het gaan om beelden die jij op je computer reeds gesaved hebt bv. met een klik op de rechtermuisknop [sAVE AS..]

Je maakt enkel een beetje (en in de mate daar beslis je zelf over) gebruik van de verbinding PC - PDA.

Gisteren heb ik de html van 15 caches overgehaald naar de PDA, meer dan genoeg of veel te veel vor een namiddag cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...