GRtracker Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Wie heeft ervaringen met het uitzetten van caches in het buitenland? Ik heb een letterlijk langlopend projekt van het lopen van de GR5 van Bergen op Zoom naar Nice. Ik probeer ook altijd een cache mee te pakken op de route maar mijn ervaring is dat het erg tegenvalt met het aantal caches op de route. Ze mogen niet teveel tijd in beslag nemen om te vinden. Het lijkt me dan ook wel wat om zelf een paar caches uit te zetten onderweg. Ik loop wel tegen het probleem aan te hikken dat de cache niet makkelijk te onderhouden is. Toch kom ik wel caches tegen die door Nederlanders zijn uitgezet, in de Ardennen bijvoorbeeld. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Heeft men een local die regelmatig even een controle uitvoert?
Kruimeldief Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Wie heeft ervaringen met het uitzetten van caches in het buitenland? <{POST_SNAPBACK}> Die caches die er zijn, zijn dus al bestaande caches. Caches die je nu wilt gaan leggen in een ander land worden niet goedgekeurd. Juist omdat je ze niet kunt onderhouden. Menig cacher heeft dat al geprobeerd en aangevraagd en een sneue neus gekregen. Zelfs virtuelen schijnen niet goedgekeurd te worden. Hawkeyes, de aprover van caches in de BeNeLux kan je er meer over vertellen. Geldt ook voor caches buiten de BeNeLux. hawkeyes@geocaching.nl is een van de emailadressen waarvan hij zich bediend.
GRtracker Geplaatst 12 maart 2005 Auteur Geplaatst 12 maart 2005 OK, dat is duidelijk . Ik realiseer me ook dat het een probleem is en dat juist doordat een cache niet goed onderhouden wordt er een vervuiling kan optreden. Ik ga denk ik de zuiderburen maar eens aansporen om op de langeafstandspaden wat caches uit te zetten. Ze zouden mij en vele andere wandelaars er een plezier mee doen. Enkele andere plannen voor het uitzetten van caches uit de buurt kunnen daarmee ook in de ijskast .
Kruimeldief Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Informeer voor alle zekerheid nog maar even bij het genoemde emailadres. Suc6
GRtracker Geplaatst 12 maart 2005 Auteur Geplaatst 12 maart 2005 Een mail is verstuurd, ik wacht op antwoord. Ik hou het forum op de hoogte.
Happy Rabbit Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Het kan volgens mij wel. Heeft men een local die regelmatig even een controle uitvoert? Daar zit 'm nou net de kneep . Ik heb onlangs een cache in Denemarken gelegd. ...zie Fosdalen Daar was een maintainer voor nodig...dus wat medecachers mailen die met je samen willen werken. Ik heb dat ook gedaan en al de eerste cacher die ik mailde had interesse. Tijdens mijn vakantie een aantal waypoints bepaald en thuis een route in elkaar geknutseld. Een kistje gemaakt ( zoals die van mijn "bonte dierenbende"caches alhier) en die volgestouwd met goodies, logboek,pennen,potloden en begeleidende brieven in engels en deens. Die opgestuurd en door de maintainer laten verstoppen. Alles goed verzorgd en naar de approver gestuurd. Geen problemen ondervonden Dus dat is de weg die je zou moeten proberen te volgen. Het zou natuurlijk kunnen dat er per land een aantal variaties van regeltjes en toleranties in bepalingen gevolgd worden.....dus....succes.
Kruimeldief Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Een mail is verstuurd, ik wacht op antwoord. Ik hou het forum op de hoogte. <{POST_SNAPBACK}> Ben benieuwd, dus wachten we maar gewoon even op antwoord van Hawkeyes
MegaHeks Geplaatst 12 maart 2005 Geplaatst 12 maart 2005 Een cache in het buitenland plaatsen is op zich geen probleem als je aan de approver maar mededeelt dat een lokaal hem onderhoud. Want dat kan jij niet vanuit nl. Dus als jij ff op forum van .be vraagt of iemand hem voor jou kan onderhouden zie ik geen enkel probleem.
hh1 Geplaatst 13 maart 2005 Geplaatst 13 maart 2005 Ik heb enkele weken geleden een cache geplaatst langs een GR-pad in Frankrijk [ Gr 224 - La Risle / GCMYD7 http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...d8-a2635941896b ] en ik heb geen moeilijkheden ondervonden om deze goedgekeurd te krijgen. Misschien dat de approver voor Frankrijk ook wel beseft dat er daar al zo weinig caches zijn terwijl het land zoveel mooie streken heeft met duizenden potentiële prachtige cachelokaties en daarom niet te moeilijk doet. Overigens zou het me niet verbazen als Frankrijk het [enige?] land is waar meer caches lliggen die geplaatst zijn door niet-Fransen dan door de Fransen zelf.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 maart 2005 Geplaatst 13 maart 2005 ...Overigens zou het me niet verbazen als Frankrijk het [enige?] land is waar meer caches lliggen die geplaatst zijn door niet-Fransen dan door de Fransen zelf. <{POST_SNAPBACK}> In Frankrijk liggen duizenden caches, maar die doen niet mee met geocaching.com. Ze hebben hun eigen systeem.
De Wolvjes Geplaatst 13 maart 2005 Geplaatst 13 maart 2005 ...Overigens zou het me niet verbazen als Frankrijk het [enige?] land is waar meer caches lliggen die geplaatst zijn door niet-Fransen dan door de Fransen zelf. <{POST_SNAPBACK}> In Frankrijk liggen duizenden caches, maar die doen niet mee met geocaching.com. Ze hebben hun eigen systeem. <{POST_SNAPBACK}> Als je de Cistes van www.cistes.net bedoeld heb je daar gelijk in. Dat systeem berust niet op GPScoordinaten maar op beschrijvingen van de omgeving of op raadsels. Ik heb een paar van die beschrijvingen ooit gemaild gekregen. Mijn frans is niet voldoende om de betekenis helemaal te doorgronden. Hieronder staat de inhoud van een Emailtje wat je krijgt na aamelding: ------------------------------------------------------------------------------------ Bonjour De Wolvjes ! Ce petit mot confirme votre inscription pour la recherche de la ciste N° 5206 (localisation : 56 Morbihan : entre l'Ouest et la frontière) appelée : La ciste de la fricassée. boîte plastique 12 x 9 x 6 cm. Attention : ce message a été expédié automatiquement par un ordinateur. Ne renvoyez donc pas de message à l'adresse ci-dessus, car il ne pourra pas être lu. Si vous rencontrez un problème quelconque dont vous voulez nous faire part, rendez-vous sur la page d'accueil "cistes", et cliquez sur "Écrire au webmestre". Merci. Dernière minute ! Si vous prévoyez de rechercher des cistes pendant vos vacances, n'attendez pas votre retour pour enregistrer vos trouvailles, car cela perturberait gravement le fonctionnement du site. Prévoyez une base arrière (famille, amis) susceptible d'enregistrer vos trouvailles dans la journée. Sinon, voici un lien vers un site qui vous indiquera les points de connexion internet proches de votre lieu! de vacances : Cliquez ici Voici le texte que nous a laissé le Cacheur de la ciste qui vous intéresse : *************************************************** Pour trouver la commune tu devras traduire en 3 syllabes la phrase suivante: "le petit cours d'eau ne tint pas compte du domaine" - pour trouver l'endroit, tu chercheras un lieu-dit de recueillement placé sous l'autorité du supérieur de la communauté. - pour trouver la ciste, tu chercheras un monument daté de 1934 et tu additionneras le nombre de croix situées sur le toit et le nombre de projecteurs et tu te déplaceras d'autant de pas dans le prolongement du coin nord-est, puis tu compteras le nombre de barreaux de fer côté nord et tu te déplaceras d'autant de pas parallèllement au mur du monument. Inutile de t'agenouiller. Si tu es un boucher en retraite, tu pourras demander de l'aide au boucher communal qui est le chef d'orchestre de la manifestation qui s'y déroule le dernier dimanche du mois d'août. Jour à éviter de cister dans ce secteur. Bonne ballade Les 4 druides (pour cette ciste) alias DRASIA *************************************************** Vous pouvez peut-être consulter la carte de cette région sur www.mappy.fr Nous vous rappelons que vous pouvez prendre connaissance de toutes les informations concernant la recherche de cistes sur http://www.cistes.net. Pour dialoguer avec d'autres Chercheurs et contacter les Cacheurs : http://newforez.phpnet.org. Nous vous souhaitons beaucoup de plaisir et beaucoup de succès dans vos recherches. Bien cordialement ! -------------------------------------------------------------------------------------- Mvg, De Wolvjes
koedeboe Geplaatst 13 maart 2005 Geplaatst 13 maart 2005 Ik heb zelf een aantal caches in Oostenrijk liggen. Daar heb ik wel afspraken over gemaakt met de mensen van de plaatselijke VVV (ken ik erg goed als "trouwe" winter- en zomergast van het gebied. Zij hebben er zelf ook belang bij dat het gebied ook op deze (geocache) manier op de kaart wordt gezet. Daarvoor heb ik het nodige vervangingsmateriaal achtergelaten (extra containers, pennen, kladblokken, goodies, blablabla). Deze zomer starten ze zelfs met de verhuur van de gps-sen als nieuw "vermaak" voor het publiek.... Aan de approver van het gebied (Erik88) heb ik netjes aangegeven dat ik welliswaar ergens anders vandaan kom maar het beheer door een derde laat doen (met naam en toenaam). Daarnaast kom ik zelf met enige regelmaat in het gebied terug en kan dus minimaal jaarlijks een "onderhoudsbeurt" geven. Dat was kennelijk genoeg om 6 caches goed te keuren..... Met andere woorden, als je je onderhoud maar goed regelt (en dat kunt onderbouwen) is het goed. Ik zou trouwens niet weten waarom sommige caches in Nerdeland/ België beter zouden worden onderhouden omdat de eigenaar "slechts" op 10 km ipv 900 km woont. Sommige Nederlanders gaan relatief slordig met hun caches om als ze er naast wonen... De approver maakt zich natuurlijk wel terecht zorgen om de "dode" caches in zijn gebied. Vandaar dat ze nogal letten op "ver-van-je-bed-caches". Ik kan me overigens wel vinden in het afwijzen van caches van mensen die alleen op doorreis zijn en een spoor van op-termijn-dode-caches achterlaten. Daar zou ik ook niets van willen goedkeuren!
GRtracker Geplaatst 13 maart 2005 Auteur Geplaatst 13 maart 2005 Ik heb nog geen bericht ontvangen van Hawkeyes. De berichten lezende lijkt het op zich geen probleem om in het buitenland caches uit te zetten met een lokale verzorger. Ik ga toch eens een visje uitgooien bij onze zuiderburen. Komend weekend lopen we weer 60 kilometer tussen Stavelot en de Luxemburgse grens. Op de route welgeteld één cache op minder dan twee kilometer van de route. Wordt dus een magere oogst . Ik geef mijn ogen alvast de kost om ideeën op te doen voor een verse cache.
PeKa Geplaatst 14 maart 2005 Geplaatst 14 maart 2005 België heeft sinds enkele weken een eigen approver...Belgian Waffle. Eigenlijk is het Rovertje. Je kan hem altijd eens contacteren...
De Roode Loper Geplaatst 14 maart 2005 Geplaatst 14 maart 2005 (bewerkt) ...Overigens zou het me niet verbazen als Frankrijk het [enige?] land is waar meer caches lliggen die geplaatst zijn door niet-Fransen dan door de Fransen zelf. <{POST_SNAPBACK}> In Frankrijk liggen duizenden caches, maar die doen niet mee met geocaching.com. Ze hebben hun eigen systeem. <{POST_SNAPBACK}> In de Elzas liggen genoeg caches van .com. Ik heb een pocketquery met een straal van 75 km rond Freiburg (Zwarte Woud-Duitsland) en krijg dan ook franse caches. 14 maart 2005 bewerkt door De Roode Loper
Aanbevolen berichten