dolphinleap Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 (bewerkt) Afgelopen week i.v.m. onherstelbare schade door een verkeersongelukje (gps stak de weg over toen er een landrover voorbij kwam ) restanten met bijbetaling omgeruild voor een nieuwe Etrex Summit en wie schetst mijn verbazing, software versie 3.20 Software is totaal overhauld en functies verbeterd ook ander scherm en betere verlichting en nu ook WAAS aan boord trouwens. Al het nodige werkt uitstekend daar heb ik geen duurdere gps voor nodig, een echte aanrader dus Kees 23 maart 2005 bewerkt door dolphinleap
Peetee Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 een echte aanrader dus Is dit een advies om ook onze gps alleen de straat te laten oversteken?
Kruimeldief Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 een echte aanrader dus <{POST_SNAPBACK}> Is dit een advies om ook onze gps alleen de straat te laten oversteken? <{POST_SNAPBACK}> hahaha PeeTee Trouwens, wat een gedoe om even een softwareupdate van 2 minuten werk te doen
Merel Geplaatst 25 maart 2005 Geplaatst 25 maart 2005 (bewerkt) Ben sedert gisteren ook in bezit van nieuwe Etrex Euro ( de gele ). De vorige was niet te repareren ( is een heel apart (Belgisch) verhaal ). De vorige had versie 2.14, de nieuwe 3.10. Natuurlijk even gaan kijken naar de verschillen. Hier alvast deze : - een extra scherm met een overzicht van allerlei waarden die je zelf kan kiezen uit een hele lijst : bvb. kan je nu je huidige snelheid, het uur, de afstand tot volgend waypoint, het aantal uren bewogen of het aantal uren stilgestaan (!) op een enkel overzicht scherm krijgen. Dit is vergelijkbaar met wat op de meer geavanceerde Etrexen. - een aantal vertalingen zijn anders ( bvb. toon peillijn is geworden TOON KOERSLIJN - noot : de veranderde waarden zijn inderdaad in hoofdletters terwijl de rest in kleine letters is gebleven, wat estetisch wel niet zo mooi overkomt ) Het leuke is nu dat ik geen handleiding heb gekregen en dat deze niet online staat . Ik zal na het weekend eens een schermafdruk opladen van dat extra scherm. 25 maart 2005 bewerkt door Merel
dolphinleap Geplaatst 25 maart 2005 Geplaatst 25 maart 2005 Ik wilde maar net aangeven dat de Etrex Summit een beetje ondergewaardeerd apparaat is, zeker voor dat geld. Er zit echt alles op en aan wat er voor navigatie in de "outback" nodig is (liefst wel met een goede kaart op zak maar die is mijns inziens altijd noodzakelijk). Alle overige zaken zijn heel leuk en soms zelfs uitermate handig maar niet noodzakelijk. Voor aanstaande kopers is het mogelijk belangrijk te weten dat de nieuwe Summit andere hardware heeft waarop software 3.xx enz op draait i.p.v. een oude over te nemen met software 2.xx voor relatief teveel centjes. Kees
Peetee Geplaatst 25 maart 2005 Geplaatst 25 maart 2005 Ik wilde maar net aangeven dat de Etrex Summit een beetje ondergewaardeerd apparaat is, zeker voor dat geld. Er zit echt alles op en aan wat er voor navigatie in de "outback" nodig is (liefst wel met een goede kaart op zak maar die is mijns inziens altijd noodzakelijk). Alle overige zaken zijn heel leuk en soms zelfs uitermate handig maar niet noodzakelijk. Ik ben het helemaal met je eens hoor! Mijn vorige reactie was een "grappetje", zoals Malle Pietje het zou noemen. Ik ben ook van het idee afgestapt dat je het beste een "ideaal" apparaat kunt kopen, dat alle mogelijke features in zich heeft. Voor mijn gevoel moet je een gps kopen die het beste past bij de toepassing die je er voor in gedachten hebt. En dan is een gps als de Etrex Summit voor het gebruik in het veld een prima apparaat.
dolphinleap Geplaatst 25 maart 2005 Geplaatst 25 maart 2005 toch een laatste advies Peetee, als je hem alleen de weg laat oversteken zou ik hem volgende keer toch eerst eens naar links en rechts leren kijken, en die functie ontbreekt helaas nog steeds. Kees
team de zwarte kat Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 Hallo, Ik heb gisteren de firmware van mijn eTrex Vista C opgewaardeerd van versie 2.10 naar 2.20. Vandaag een paar caches gedaan rond Hoofddorp, en ergens halverwege Floriade2002 kreeg ik een totale software crash; hij ging spontaan weer 'Acquiring satellites', en in de Tracking (het kruimelspoor) zat een rare uitschieter van zo'n 25 kilometer (tot voorbij Bloemendaal). Zoiets had-ie nog nooit eerder gedaan. Heeft iemand ook zo'n ervaring? Groetjes, Team De Zwarte Kat.
Camelion Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 Hallo,Ik heb gisteren de firmware van mijn eTrex Vista C opgewaardeerd van versie 2.10 naar 2.20. Vandaag een paar caches gedaan rond Hoofddorp, en ergens halverwege Floriade2002 kreeg ik een totale software crash; hij ging spontaan weer 'Acquiring satellites', en in de Tracking (het kruimelspoor) zat een rare uitschieter van zo'n 25 kilometer (tot voorbij Bloemendaal). Zoiets had-ie nog nooit eerder gedaan. Heeft iemand ook zo'n ervaring? Groetjes, Team De Zwarte Kat. <{POST_SNAPBACK}> Ja, met mijn Legend. Een uitschieter van zo'n 16000 kilometer en een hoogte van 9990 meter. Was helemaal in het begin dat ik hem had. Als ik toen wist dat het uitzonderlijk is, had ik mijn tracklog bewaard. Softwarecrashes heb ik ook wel eens, maar dan in de vorm van een compete hangup waarbij ik de batterijen moet verwijderen. Gelukkig allemaal heeeeel incidenteel.
JandeBeHanger Geplaatst 29 maart 2005 Geplaatst 29 maart 2005 kreeg ik een totale software crash;<{POST_SNAPBACK}> Heb je de ma. snelheid al bekeken?Dat is echt kicken!
Aanbevolen berichten