Spring naar bijdragen

Aanpassen DHZ wachtwoord


Aanbevolen berichten

Gebruikers van de DHZ kaart zullen wellicht verbaast zijn dat ze opeens op dit forum uitkomen.

Dat is xpesso. Om even onder de aandacht te brengen dat je wachtwoord binnenkort verloopt. Als je het koppelt, is het probleem over.

 

Voor de 88 DHZ gebruikers die niet begrijpen waar dit over gaat: Ik heb een aanpassing gemaakt waar jullie geen last van hebben. De gebruikers van de DHZ kaart die hun wachtwoorden nog niet gekoppeld hebben worden nu, als ze de eerste keer een DHZ kaart willen maken naar dit topic gestuurd. Dat gaat mij veel werk schelen als de oude wachtwoorden dicht gaan. Immers: Hoe bereik ik de gebruikers van DHZ? Juist: tijdens het gebruik. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

misschien heeft het niet niet direct mee te maken... maar klopt het dat ik op de index-pagina een linkje naar DIY mis? Is die bewust weggelaten of is die gewoon per ongeluk vergeten? Ik zou het zelf wel handig vinden...

 

Groetjes, Marij

Pallas Athene

 

EDIT: gewoon scheel gekeken: als je bent ingelogd kom je er automatisch via 'kaarten' :beerchug:

:(

bewerkt door Pallas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het gaat de komende dagen lekker weer worden.

 

Daarom ga ik lekker cachen.

Daarom gaan ook anderen lekker cachen. Als je bij het uitzoeken van je caches gebruik wilt maken van de DHZ kaarten, zorg dan dat je een wachtwoord hebt. Dat is met name van belang voor de "early adopters" die sinds deze week "er opeen" niet meer in kunnen.

 

Donderdag avond kan ik ze nog versturen. Alles wat daarna wordt aangevraagd moet mogelijk tot zondag avond wachten.

 

Tip: probeer ook eens het knopje "extra" bij het samenstellen van je kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Als je bent ingelogt bij het forum dan duurt het gewoon effie voordat je op mijn kaarten kunt kijken. Dus gewoon ff geduld hebben en anders je browser afsluiten en opnieuw opstarten.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gesodemieter had ik van de week ook. Ik heb mijn oude wachtwoord nog eens opgezocht, dat opgegeven en via een linkje in dit draadje weer gelijk laten lopen met het wachtwoord van dit forum. Probleem opgelost. Oorzaak onbekend.

 

Het kan natuurlijk een heel andere oorzaak hebben als bij jullie, maar het klonk wel bekend.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gesodemieter had ik van de week ook.

Ik heb op mijn kamer een whiteboard hangen. Daar schrijf ik zaken op die met de site ontwikkelingen te maken hebben.

Een van de zaken die daar nu op staat is "Password mechanisme DHZ". Dus over niet al te lange tijd: "Nieuw, nieuw, nieuw. Nu nog handiger".

 

Ik zal een poging doen om het uit te leggen. Het heeft alles te maken met verschillende sites en verschillende forums en dat maakt het niet eenvoudiger.

 

Er zijn er wachtwoorden voor: 1) de gc.com site. (voor als je een cache logt) 2) het gc.com forum (maar dat heb je niet nodig) 3) Het gc.nl forum. (Heb je wel nodig: de DHZ functies zijn alleen beschikbaar voor leden van het .nl forum) 4) Het DHZ wachtwoord (Dat is een mal wachtwoord met wat cijfers en letters).

 

Voor veel DHZ functies is het noodzakelijk om op gc.nl te weten met welk lid van gc.com we te maken hebben. (Voor Pentagram is dat gemakkelijk, omdat jullie op forum.nl en gc.com dezelfde naam gebruiken, maar jullie hadden ook voor EWFAS kunnen kiezen op gc.com. 8BG en Achtbaangek is een niet verzonnen combinatie).

 

Op gc.nl is er al een identificatie in gebruik: Het forum lidmaatschap. Dus het leek me (bij nader inzien) handig om je forum-id te gebruiken als identificatie voor DHZ. Dan hoef je maar een wachtwoord te onthouden. Maar, dan is het nodig om op een of andere manier vast te stellen om welk gc.com account de gebruiker bezit. Om dat mogelijk te maken verstuur ik aan het gc.com account een tijdelijk DHZ wachtwoord aan de eigenaar van een nickname.

Mijn bedoeling was om dan als ontvanger van die gegevens eerst in te loggen op het gc.nl forum en vervolgens naar de DHZ pagina te gaan om je forum-id te koppelen aan je gc.com account.

Immers, ik het een mal wachtwoord aan Pentagram op gc.com gestuurd en als gc.nl forum-id Pentagram dan het goede wachtwoord ingeeft bij Pentagram, dan zijn Pentagram op gc.com en Pentagram op forum.nl blijkbaar dezelfde.

 

Vanaf het moment dat je je ontvangen wachtwoord hebt gekoppeld aan je forum-id, kun je je wachtwoord dat ik gestuurd heb vergeten. Heb je niet meer nodig.

Daarna zou het voldoende moeten zijn om eerst op het forum in te loggen. Je kunt dat controleren door te kijken of je naam onderaan de pagina zichtbaar is op de forum index. Is dat het geval, dan kun je verder zonder extra activiteiten van de DHZ functies gebruik maken.

 

Let wel, dat is dus anders dan het vroeger was. Ik heb de koppeling met het forum later bedacht en moet de DHZ pagina's nog zo veranderen dat het koppelen van de accounts wat helderder wordt afgedwongen en dat je niet meer op een onbedoelde manier kan inloggen. Maar, ik was nog even druk met andere zaken.

 

Dus: Inloggen op het forum.nl en cookies toestaan en alles zou vanzelf moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Reintje,

 

Verwacht je werkelijk dat ik dit allemaal kan volgen als simpele huismoeder en blond nog bovendien? :yes:

 

Ik heb het geprobeerd, echt waar, tot drie keer toe, maar ergens halverwege het verhaal raak ik de weg kwijt. De laatste regels zijn dan weer wel duidelijk. Gewoon zorgen dat ik op het forum ingelogd ben, dan krijg ik geen problemen.

 

Zo bedoelde je het toch, hoop ik?

 

Mijn respect is hiermee weer eens minstens tien centimeter gegroeid, nog even en je groeit, wat mij betreft, al boven het dak uit ;) .

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...