Spring naar bijdragen

Begrippenlijst


Aanbevolen berichten

Travel Tag First Experience

 

Willii,

 

Deze Tag bijvoorbeeld; onze 1e ervaring met een Tag. We hebben er inmiddels vijf in omloop :beerchug: . En het werkt; alleen het loggen dient wel een beetje nauwkeurig te gebeuren met coordinaten en het GCnummer van de cache. Het is alleen nog niet helemaal gelinkt aan geocaching.com d.w.z. het wordt niet meegeteld net zoals een TB. Maar dat geldt ook voor een Geolutin en overige reizigers die je op een persoonlijke site kunt loggen. Maar het blijft voor met name de organisator wel leuk om op deze wijze zijn attribuut rond te zien reizen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...

 

Sorry Williii even over heen gelezen dan.

 

 

Een Traveltag is een Amerikaanse tegenhanger van een Travelbug, de Traveltag moet je op een apparte site loggen(www.travelertags.com)

 

 

Gr Twinlife  :beerchug:

 

Eigenlijk moet ik sorry zeggen, want hoewel Geolutin er wel stond, was de definitie niet goed, dus nu veranderd. Dank. :blink:

 

Ook traveler tag toegevoegd.

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel Tag First Experience

 

Willii,

 

Deze Tag bijvoorbeeld; onze 1e ervaring met een Tag. We hebben er inmiddels vijf in omloop  :blink: . En het werkt; alleen het loggen dient wel een beetje nauwkeurig te gebeuren met coordinaten en het GCnummer van de cache. Het is alleen nog niet helemaal gelinkt aan geocaching.com d.w.z. het wordt niet meegeteld net zoals een TB. Maar dat geldt ook voor een Geolutin en overige reizigers die je op een persoonlijke site kunt loggen. Maar het blijft voor met name de organisator wel leuk om op deze wijze zijn attribuut rond te zien reizen  :huh:

 

Toegevoegd. Dank. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Williii

 

Ik kwam een voor mij bekende serie cache tegen, bedankt :beerchug:

 

Maar zou je de beschrijving kunnen aanpassen in:

 

8 Zaligheden: acht dorpjes in De Kempen (Onder Eindhoven) waarvan de naam eindigt op ‘sel. De “sel-ligheden” kregen in 1830 hun bijnaam "Zaligheden" van de Hollandse soldaten, omdat men op de schrale zandgronden in zeer grote armoede leefde.

 

of is dit te lang?? zo ja, maak dan van "rond Eindhoven" --> Onder Eindhoven en ik ben ook tevreden

 

Groet,

Vinnie1

 

p.s. ik hoop niet dat de lijst te lang wordt, ik heb nu al overspannen lachspieren :blink:

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Williii

 

Ik kwam een voor mij bekende serie cache tegen, bedankt  :beerchug:

 

Maar zou je de beschrijving kunnen aanpassen in:

 

8 Zaligheden: acht dorpjes in De Kempen (Onder Eindhoven) waarvan de naam eindigt op ‘sel. De “sel-ligheden” kregen in 1830 hun bijnaam "Zaligheden" van de Hollandse soldaten, omdat men op de schrale zandgronden in zeer grote armoede leefde.

 

of is dit te lang?? zo ja, maak dan van "rond Eindhoven" --> Onder Eindhoven en ik ben ook tevreden

 

Groet,

Vinnie1

 

p.s. ik hoop niet dat de lijst te lang wordt, ik heb nu al overspannen lachspieren  :huh:

 

Heb er 'onder Eindhoven' van gemaakt.

Blij dat je daar tevreden mee bent, want door de series bij elkaar te zetten is er niet meer plek eigenlijk.

 

Om de 8 zaligheden te leren kennen, moeten we de serie doen natuurlijk.

Kempen, we komen eraan! (maar eerst moet het wat warmer worden...) :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel Dollar, nog een bijzondere "TB": Where's George?. Je maakt van een Amerikaans 1dollar biljet een Travel Dollar. Het serienummer van de dollar wordt gebruikt om te loggen. Ja, wij hebben net de 1e gescoord, vandaar!

Ook nog een canadese variant: Where's Willy...

Volgens ons wordt zo door de FBI :beerchug: of CIA :blink: gekeken waar hun dollars blijven en of er geen valse biljetten worden gelogd :huh: . Big Brother :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een:

Cache-paadje: de laatste meters naar de cache, platgelopen door groot aantal geocachers. Erg handig bij slechte ontvangst.

 

Is er een begrip voor het opzettelijk verbergen van aanwijzingen als er een ander team vlak na je komt? Is me al een paar keer overkomen, handenvol bladeren over dat ene kleine bordje en zo (als 'slachtoffer' dan :beerchug: ). Gebeurt vooral bij teams die eigenlijk bij elkaar horen, maar vanwege groepsgrootte zich hebben opgesplitst. Waypoint-klooien of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb je nog de gebruikers van het Forum:

 

Donateur, Verse gebruiker, Gebruiker, Intense gebruiker, Maniakale gebruiker en zo zijn er vast nog wel meer op te noemen :blink:

 

Groetjes Marja :beerchug:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is er altijd nog de geo-muggle, in het nederlands ook wel geo-dreuzel genoemd.

Oftewel: een persoon die onwetend is van het geocaching wereldje binnen zijn/haar gangbare wereld, zodoende de geocacher ziet rondlopen en soms de meest onverklaarbare handelingen ziet uitvoeren. Belangrijk is dat het niet toegestaan is geocaching handelingen op lokatie uit te voeren onder het oog van de geo-muggle/-dreuzel, teneinde zijn/haar onwetendheid over die lokatie in stand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...