Spring naar bijdragen

uitdaging en ranglijsten


Gast diamant

Aanbevolen berichten

n.a.v. een bericht van GeoWolf @ February 08 2005, 20:03:17

 

Wat is er op tegen dat sommigen weinig tot minimale uitdaging zoeken op geocache gebied? Een snelle makkelijk te vinden cache kan technisch goed zijn en hoeft geen rommel te zijn. De meesten willen alleen juist grenzen verleggen en steeds meer, die zoeken juist expres steeds een andere uitdaging en zijn snel ontevreden met b.v. alleen maar een filmkokerrolletje in een telefooncel. We zouden een aparte ranglijst kunnen maken waar je in terecht kunt komen met een minimale inspanning. B.v. een ranglijst waar je een punt scoort iedere keer dat je deze bekijkt. Eerst een naam/wacht woord aanvragen. Vervolgens log je in, om de ranglijst te bekijken, na 1 minuut word je vanzelf uitgelogd en pas tien minuten later kun je opnieuw inloggen. Inloggen is beschermd tegen geautomatiseerde aanvallen net als b.v. bij hotmail / yahoo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

n.a.v. een bericht van GeoWolf @ February 08 2005, 20:03:17

 

 

Waarom zo moeilijk.

Ik wist niet dat het een wedstrijd was (is er wat te winnen dan en wat is de prijs)

Laat iedereen maar caches zoeken die hij of zij willen en daarmee basta.

De hele maand kaviaar eten gaat ook vervelen de hele maand patat ook maar door de variatie in de caches blijft het leuk wil iemand de hele dag rondrijden om 32 fotorolletjes op te halen goed ik doe er wel drie dagen over.

Of 2600 km rijden goed, ik wilde al een week eerder, iemand 30 km fietsen ook goed 25 km lopen ga je gang, 12 km peddelen goed idee en daarmee wil ik zeggen laat alles toch laat iedereen doen wat hij of zij leuk vind.

Die puzzeltjes van jou gaan mij ver over de pet maar ik heb ze wel op 1 na ( sorry voor die gene dachten dat ik echt zo geniaal was en nu verbouwereed achterlaat ) maar ik vond ze wel leuk. Een cinaster 2 minuten eerder dan een bijna streekgenoot ontmaagden langs de snelweg prachtig genoten heb ik van zijn gezicht.

Uiteindelijk de loggies schrijven gaat mij de ene x beter af dan de andere, maar vooral de rivaliteit en het gene wat er tussen de zinnen staat daar leef ik van op.

Uiteindelijk ook nog de meest vreemde plaatsen en mooie omgevingen waar je anders waarschijnlijk toch niet zou komen, dat is voor mij het hele spel ik vind het dus gewoon leuk nou en.

Laten we het zo houden als het is doe alleen wat jij leuk vind en laat de rest de rest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flash! is alive!! :ph34r:

 

Ik zeg: Barny slaat de spijker op zijn kop! Een punt voor hem en daar mee staat hij gelijk bovenaan B)

 

Ik begrijp die discussies op het forum echt niet. De een haalt zijn plezier uit ontmaagdingen, de ander uit zijn positie op de rankinglist, weer een ander doet beslist geen microotjes en alleen maar lange afstand caches, etc. Laat iedereen doen waar hij plezier aan beleeft, zolang hij dat maar doet binnen de regels van het spel.

 

Geniet er lekker van allemaal :angry:

 

Flash!

 

P.S. waar hij staat kan ook zij staan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zo moeilijk.

Ik wist niet dat het een wedstrijd was (is er wat te winnen dan en wat is de prijs)

 

Ben met je eens dat de rivaliteit het leuker maakt, maar als er rivaliteit is dan zou je ook kunnen zeggen dat het een wedstrijdje is (om de eer). Een wedstrijdje dat ik vaak van jou verlies. Maar ik heb dan ook geen geel (of anders kleurig) bussie,

en ook sta ik niet zo vroeg op als jij. Dat van die ranglijst waar je hoger op komt enkel door er vaak naar te kijken, was zomaar een ideetje dat los staat van geocaching. Dat een geocacher op alle fronten goed is, zowel natuurminnend, lange wandelingen makend, moeilijke raadsels oplost, vroeg op staat, literaire logjes schrijft, ook nog hoog op de ranglijst staat, ontmaagd voordat je het merkt, kortom de perfecte geocacher, ja dat komt niet zo vaak voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit alles weer lees denk ik dat iemand het wiel weer eens probeert uit te vinden. het is allemaal al eens gezegd en uitgemolken en gebekvecht.

Ik denk dat dit draadje maar weer verplaatst moet worden en aan een al bestaand draadje "gemerged" moet worden. De zoveelste keer welles nietes micro en rankingslisten.

Als je een site wilt waar men moet inloggen om wat dan ook te doen. Iedere ISP geeft ruimte voor webspace, knutsel het in elkaar en go ahead.

 

Kruimel

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er op de site geen onderverdeling te maken tussen 'wedstrijdjagers' en 'recreanten'? De eerste categorie is dan bijv. weer onder te verdelen in: micro-hunters, TB-fanaten, ontmaagders, puzzelaars, cache-plaatsers en noem maar op. De recreanten pikken zo af en toe een cache voor de 'echte' ontspanning. Is maar een idee! Je ziet dit bij meerdere sporten. Er even van uitgegaan dat geocaching een sport is, nl. een individuele sport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar waar er in Den Haag wordt geproken over het beperken van regels zie ik hier alleen maar suggesties voor meer regels en daarmee beperkingen van een "bepaalde/andere" groep cachers. Met welk doel ? egoisme ?

 

Ik vindt het prima zoals het is, als je iets niet wil zien bv. de ranglijst dan kijk je er niet naar (kinder logica)

 

Nickx (die niet wil worden ingedeeld/onderverdeeld in een groep)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens ons hebben we zo'n discussie al eerder gezien. maar het moet juist kunnen, zoveel variatie. iedereen kan dan kiezen wat ie wil. bij alleen maar lange tochten van een kilometertje of 10-15 haken er natuurlijk veel mensen af (wij in ieder geval met twee kleintjes van 3 en anderhalf erbij). De keuze tussen, micro of regular, lang of kort moet juist bestaan. Voor ieder wat wils dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens ons hebben we zo'n discussie al eerder gezien.  maar het moet juist kunnen, zoveel variatie.  iedereen kan dan kiezen wat ie wil. bij alleen maar lange tochten van een kilometertje of 10-15 haken er natuurlijk veel mensen af (wij in ieder geval met twee kleintjes van 3 en anderhalf erbij).  De keuze tussen, micro of regular, lang of kort moet juist bestaan.  Voor ieder wat wils dus.

 

Klopt ik heb een soortgelijke discussie ook wel eerder zien langs komen, hoewel mijn invalshoek opzich toch weer net een tikkeltje anders was.

 

#### Bericht aangepast door moderator: Commentaar op moderator of ander teamlid alleen via email of PB aan desbetreffende persoon, niet via het forum. Lees de forumregels nog maar weer eens. ####

 

Maargoed voor elk wat wils, ja dat is zo. Het aanbod aan verschillende caches is ook zo groot dat je haast gaat terug verlangen naar een coordinaatloze schat van een stel piraten ergens in de Cariben.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Of dit een juiste aanvulling op dit draadje is, weet ik niet, maar vandaag tot de ontdekking gekomen dat de persoonlijke statistiekjes behoorlijk uitgebreid zijn. Leuk hoor. Niet voor de competitie, maar gewoon voor de cijfertjes-freaks. Complimenten :D

 

Lijkt een beetje op de belgische statistiekjes, alleen geven ze daar ook nog je persoonlijke gemiddelde van de difficult/terrain sterretjes, misschien nog een ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of dit een juiste aanvulling op dit draadje is, weet ik niet, maar vandaag tot de ontdekking gekomen dat de persoonlijke statistiekjes behoorlijk uitgebreid zijn.  Leuk hoor.  Niet voor de competitie, maar gewoon voor de cijfertjes-freaks.  Complimenten  :D

 

Lijkt een beetje op de belgische statistiekjes, alleen geven ze daar ook nog je persoonlijke gemiddelde van de difficult/terrain sterretjes, misschien nog een ideetje?

 

Het is net als met cachen, ik zal wel weer met mijn neus kijken. Maar welke statistiekjes bedoel je? :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...