Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even nieuwsgierig geworden naar wat geodashing is en dus even op de site gekeken.

Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je naar het opgegeven waypoint rijdt en een foto maakt? Lijkt het op het benchmark Hunting?

Ik heb mij daar nog niet zo in verdiept maar moet zeggen dat het er interessant uitziet.

Nu ligt Rotterdam niet echt naast de deur maar om nou te zeggen dat het zo ver weg ligt. :angry:

Zijn er eigenlijk al dashing-point bezocht in Nederland? De punten die ik aanklikte niet.

Geplaatst

Dan lijkt mij het verzamelen van confluence degree points een interressanter project maar dat schiet al heel hard op.

Maar mocht je nog eens een op verre vakantie gaan check dan:

http://www.confluence.org/

Deze site wordt nog wel eens door mijn zwager (leraar geografie op een middelbare school) gebruikt om bijv. alle klimaatzones langs een bepaalde lengte graad te bekijken.

Wim

Geplaatst (bewerkt)
de vlinders Geplaatst op Vandaag, 08:18

Even nieuwsgierig geworden naar wat geodashing is en dus even op de site gekeken.

Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je naar het opgegeven waypoint rijdt en een foto maakt? Lijkt het op het benchmark Hunting?

Bij Benchmark Hunting ga je op zoek naar bestaande RD punten; ooit aangebracht in, op, aan gebouwen en in de bodem door het Kadaster. Door deze punten te bezoeken en vast te leggen help je mee bij de inventarisatie van al deze punten in Nederland, zo'n 6000. Zo'n punt is ook zichtbaar en tastbaar.

Het geodashing is eigenlijk.....helemaal niets :ph34r: .....je scheurt naar een door de computer willekeurig geselecteerd spot on the map. Je maakt een foto binnen 100 meter van dit punt (hoezo nauwkeurig en uitdagend) en je mag 'm loggen. Maar misschien zijn er mensen die graag een tank benzine erdoor heen jagen om deze lege, loze en nutteloze punten te loggen. Geen route, geen bijzonderheden, geen logboek, geen cache...............de teloorgang van GPS gebruikt :angry: ? Maar natuurlijk uitermate geschikt voor ontmaagders en punten hunters ;) Nederland is nog haast onbezocht. Misschien dat ik toch maar even naar een rood kruisje scheur mmmhhhheu B).

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst (bewerkt)

Het maakt me wel nieuwgierig.

DIT punt ligt naast Soest bij Hilhorst midden in een weiland.

Ik vraag me af wat daar te zien is.

Na wat meer punten bekeken te hebben (ff waypointfile in CompeGPS gemaakt), liggen de meeste dashpoints in het weiland, met uitzondering van die bij Rotterdam (oostgaarde). Die ligt in een woonwijk. Ook ligt er 1 bij pretpark Hellendoorn in het bos.

Hmm. Een foto van een straat, een foto van een boom, en wat foto's van vlak grasland.

Kan het niet echt boeiend vinden. Mensen die graag de wpt-file willen hebben, kunnen me mailen. (werkt ook in OZI)

bewerkt door dmace
Geplaatst

Ach wat een onzin !

Zo kan iedereen wel een spelletje bedenken. Maar als je eraan mee wilt doen vind ik het best.

Ik houdt het liever bij het zoeken naar een cache.

Geplaatst

Ik heb de verschillende punten hier in NL ook eens bekeken, en kom inderdaad tot de conclusie dat dit weinig zal toevoegen aan het geheel.

Als het nu eens coordinaten waren waar "speciale" dingen te vinden zijn om te fotograferen zou ik er nog over nadenken.

Maar nu met deze weilanden foto's kan ik beter op RD punten jacht gaan, zo zie je nog eens wat speciaals onderweg. :wine:

Geplaatst
OK het is een dom spelletje.  :wine:  Naar een weiland rijden. Een foto van een graspol maken en 3 punten scoren. Maar wie rijdt even om en plaatst de eerst foto in Nederland.  :thumbup:

Een update. Momenteel loopt de 44e dash game.

En een bijbehorende .gpx-file met alle dashpoints in een straal van 200 km rond Rotterdam.

Bij rotterdam??

Naja zeg doe eens wat aan je topo kennis ;)

Wij hier in Capelle zijn toch echt geen rotterdammers hoor en dat punt ligt ongeveer 3 straten achter mijn huis.

Ben er met de hond uitlaten denk ik al tig keer overheen gelopen.

Maar ach zal eens een keertje de GPS en de digecam meenemen, kan ik onderweg gelijk al die verdwaalde meetbouten eens loggen :wine:

• 3 weeks later...
Geplaatst

We konden het niet laten: GD45-JOYN :thumbup:

Het heeft inderdaad niets om het lijf, maar vandaag wel (warme jas, sjaal en muts :D ). We hebben lekker gesleed op de VAM bult; ligt er zo'n geodashing punt langs de route!!! Toch maar eens een paar fotootjes gemaakt en gekeken hoe het werkt (komt ook door het weer natuurlijk B) ) Maar we gaan er niet voor omrijden.......... :beerchug: .

Geplaatst
We konden het niet laten: GD45-JOYN :D

Het heeft inderdaad niets om het lijf, maar vandaag wel (warme jas, sjaal en muts B) ). We hebben lekker gesleed op de VAM bult; ligt er zo'n geodashing punt langs de route!!! Toch maar eens een paar fotootjes gemaakt en gekeken hoe het werkt (komt ook door het weer natuurlijk  ;) ) Maar we gaan er niet voor omrijden.......... :beerchug: .

Mooie sfeer foto's. Zeker een verrijking voor de geocaching site. :thumbup:

Geplaatst
The waypoints, or dashpoints, to be reached are randomly selected.

Ja, random, dat is zeker het geval. Momenteel ligt er, vanuit Uden gezien, een punt redelijk bij me in de buurt, GD45-JOOR N 51° 27.498 E 005° 52.818.

Dit is een punt westelijk van het plaatsje Ysselstein in NB.

Dit punt ligt midden in de weilanden, zonder goede toegangsmogelijkheid,

om er te komen zijn lieslaarzen nodig, zo nat is de boel. :blush:

Dichtbij zijn wel andere interessante dingen te tonen, bijv de kazematten langs het defensiekanaal (Peel-Raam stelling) nog even westelijker, of de begraafplaats van de gesneuvelde duitse soldaten op N 51° 28.177 E 005° 53.788.

Maar t.o.v. de foto's in het groene weiland is dit volgens mij niet de bedoeling om foto's te plaatsen afwijkend van het "random" bepaalde coordinaat.

Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

Groeten Jan-Willem.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Hoi Jan-Willem of moet ik captain Zulu zeggen.

Ik zie dat je er een gescored hebt?

DVZ

Je vraag heb je zelf al opgelost zie ik. Er staan tenslotte genoeg voorbeelden.

Player: Captain Zulu

Team: no team

> Date, Points, TeamPoints, Dashpoint, Country, State, Lat, Lon

2005-3-13, 3, 3, GD45-JOOQ, Netherlands, , 52.7196, 5.8744

There is an old saying that says "God created the earth, but the Dutch created Holland". That may be true, or not, but it is a fact that through the ages the Dutch had to fight many a hard struggle to keep the water out.

In the year 1932 another great -and very necessary- waterwork was accomplished when the wild & dangerous Dutch inland sea 'Zuiderzee' (South Sea) was tamed by a new dike, called 'Afsluitdijk' and 32 kilometers long, that connected the provinces of North Holland and Friesland. Instead of an inland sea we now had a lake, called 'IJsselmeer' and along the former Zuiderzee shores everything was much safer now.

But after 1932 big parts of the new lake IJsselmeer were turned into land by reclamation and the first piece of former sea that became dry (in 1942) was the Noordoostpolder (North East Polder) and two islands in the Zuiderzee/IJsselmeer, Urk and Schokland, became part of it and thus were no islands any more.

The Noordoostpolder became an important agricultural area with -then- about 1.500 farms, mainly for potatoes, onions, vegetables, fruit, fruittrees and flowers (tulips). But also 11 villages were founded, a bigger one, called Emmeloord, as capital of the Noordoostpolder and 10 smaller ones in a circle around this capital.

Dashpoint GD54-JOOQ is found a few kilometers north of one of these smaller villages, called Marknesse. On the very spot you are in the middle of a field from where you can see a few farms and glass warehouses, but nothing of the nearby village.

As it had been raining quite a lot the day before my visit there, and also on the day itself, I decided to get as close to the dashpoint without getting boots that, because of the clay, would become at least twice as big as they were when I bought them. And I was lucky to reach the point until 81.4 meters which is enough!

Though I was there around 15.00 hrs pm I unfortunately only got rather dark pictures. As you can see on the first picture I can blame the weather for that: dark skies with a sharp shower now and then. You can also see the ploughed field, ready for spring. In the background some glass warehouses. On picture #2 (same as #1) I marked the dashpoint for your convenience with a circle, pointed at by an arrow. On picture #3 you see the field from the nearest road & farm and on picture #4, taken after the operation, my boots with limited pollution.

GD45-JOOQ

Geplaatst

Hallo DaanVindZe,

Captain Zulu heeft op geodashing inderdaad gescored.

Ik niet, het ene punt ligt op zo'n half uur rijden hiervandaan, en dan moet ik er in de buurt langskomen om er even wat foto's te schieten.

Nu heb ik eerst maar weer eens wat cache's en meetpunten gedaan, o.a. in het mooie zuid limburg. Daar was ik namelijk twee dagen achterelkaar voor mijn werk.

Ik merk trouwens wel dat de punten op de geodashing website gewijzigd worden, dus wie weet komt er in de nieuwe ronde iets wat beter in mijn regio ligt ;)

Groeten Jan-Willem (PA3FUS).

Geplaatst
Hallo DaanVindZe,

Captain Zulu heeft op geodashing inderdaad gescored.

Ik niet, het ene punt ligt op zo'n half uur rijden hiervandaan, en dan moet ik er in de buurt langskomen om er even wat foto's te schieten.

Nu heb ik eerst maar weer eens wat cache's en meetpunten gedaan, o.a. in het mooie zuid limburg. Daar was ik namelijk twee dagen achterelkaar voor mijn werk.

Ik merk trouwens wel dat de punten op de geodashing website gewijzigd worden, dus wie weet komt er in de nieuwe ronde iets wat beter in mijn regio ligt ;)

Groeten Jan-Willem (PA3FUS).

De nieuwe van april zijn al bekend. Ga maar kijken.

En ja er ligt er weer een in de buurt van ...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...