barny Geplaatst 1 januari 2008 Geplaatst 1 januari 2008 Ha toen ik die cache gisteren zag en ook de logs las wist ik al dat er weer wat op het forum zou verschijnen, en kijk eens hoe voorspelbaar men is. Als men s’nachts in de bossen wil struinen moet men dat dan maar gaan doen, voor het eremetaal? Lekker belangrijk zeg. Gaat men dan ook zeuren dat er te hard naar de parkeerplaats gereden word dan. Of misschien een lichtje net werkt, kom op zeg waar zijn we mee bezig. Laat een ieder doen wat hij wil, er mag al niet zo veel meer in het ultieme regeltjes land Nederland Ik ben van mening dat men moet doen wat men niet laten kan, mits er geen schade berokkend word aan andermans goederen en zeker geen personen benadeelt. Wil ik s’nachts in het bos lopen doe ik dat. Wil ik zonder licht op mijn fiets rijden doe ik dat. Wil ik wel eens een levensgevaarlijke snelheidsovertreding van wel 4 Km/u maken soms zelfs wel wat meer, dan doe ik dat. Zo kan ik wel een tijd doorgaan, niemand heeft zich er mee te bemoeien wat ik doe of zelfs wat ik laat. Maar word ik daarbij in onze @#$%^&*ambtenarenland ten laste gelegd dat ik een van die vele (onzinnige) regeltjes heb overtreden heb ik me (natuurlijk na eerst even een hevig schriftelijk verzet) daarbij neer te leggen. Laat doen wat men wil doen, maar laat geocachen nooit een excuus zijn om al die regeltjes te mogen overschrijden doe je het wel moet je gewoon de gevolgen ondergaan. Met andere woorden als je aan het cachen ben en je overschrijd bewust die regeltjes ( what the f***k er ook op de pagina staat, of er wel of geen toestemming is verleend verraad nooit en ten nimmer de cache) de beslissing om de regeltjes te overtreden is een bewuste keuze van je, handel daar dan ook naar en laat de owner er buiten Laat het duidelijk wezen dat ik geen hoge pet op heb over al die gasten die vanuit hun ivoren torens andere mensen hun wil op te dringen. Druf te leven Barny Fire 5 Als ik je one-liners lees had ik deze reactie zeker niet van je verwacht. Zijn het dan wel de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen?
Woezel & Pip Geplaatst 1 januari 2008 Geplaatst 1 januari 2008 Zo kan ik wel een tijd doorgaan, niemand heeft zich er mee te bemoeien wat ik doe of zelfs wat ik laat.Maar word ik daarbij in onze @#$%^&*ambtenarenland ten laste gelegd dat ik een van die vele (onzinnige) regeltjes heb overtreden heb ik me (natuurlijk na eerst even een hevig schriftelijk verzet) daarbij neer te leggen. Laat doen wat men wil doen, maar laat geocachen nooit een excuus zijn om al die regeltjes te mogen overschrijden doe je het wel moet je gewoon de gevolgen ondergaan. Met andere woorden als je aan het cachen ben en je overschrijd bewust die regeltjes ( what the f***k er ook op de pagina staat, of er wel of geen toestemming is verleend verraad nooit en ten nimmer de cache) de beslissing om de regeltjes te overtreden is een bewuste keuze van je, handel daar dan ook naar en laat de owner er buiten Laat het duidelijk wezen dat ik geen hoge pet op heb over al die gasten die vanuit hun ivoren torens andere mensen hun wil op te dringen. Druf te leven Barny Bravo Barny! Mijn gedachten! (altijd handiger dat een ander opschrijft wat jij denkt )
Fire5 Geplaatst 1 januari 2008 Geplaatst 1 januari 2008 (bewerkt) Hallo, Ja ik durf te leven. No problem. Een 'dwarsligger' wil niet zeggen dat ik bewust de regels gesteld door een natuurbeheerder overtreedt. Natuurlijk is het nog steeds iemands eigen verantwoordelijkheid om dit soort acties te doen en hij/zij moet daarop ook afgerekend worden. Natuurlijk is de pakkans klein, maar ook natuurorganisaties zijn niet gek. Ik probeer mijn mening hierover te geven. Laat mijn 'dwarsligger' je vooral niet laten denken dat ik een of ander anarchist ben. Echter het bewust aan je laars lappen van regels van natuurgebieden om vooral te 'scoren' is m.i. enkel een bevestiging van een verkeerde hobby keuze van de betreffende pseudo-cacher. Ik heb het niet over een eenrichtingsweg van de verkeerde kant inrijden oid, maar hier sec over natuurgebieden. Ik denk overigens dat de meeste cachers dat wel met me eens zijn. Het enige wat je hiermee bereikt is dat geocaching in een verkeerd daglicht komt te staan en dat toestemming van organisaties enkel lastiger zal worden. En dat vind ik jammer.... zeker van de fanatiekere cachers. Als je frustraties hebt omtrent de regels hier in Nederland, wat ik me overigens enigszins kan voorstellen, moet je daar op een andere manier iets aan doen. Ik wil hier echter niet in een politiek verhaal terecht komen. Dan neem je je verantwoordelijkheid en doe je er wat aan zonder anderen mogelijk schade te berokkenen. Het overtreden van regeltjes om het overtreden van regeltjes vind ik de Nederlandse kneuterigheid en poldermodel ten top, maar daarmee komen we weer op een politiek vlak en dat wil ik niet! ***Edit*** 1. taalfout aangepast. 2. naam verwijderd. 1 januari 2008 bewerkt door Fire5
de goudflitters Geplaatst 1 januari 2008 Geplaatst 1 januari 2008 Hallo Barney en gelijkdenkenden, Ja ik 'druf' te leven. Tja, een tikfout is zo gemaakt Mensen, volgens mij is de komkommertijd erg vroeg dit jaar. Hoeveel Sintcoins zijn er door de cacheeigenaren op ontijden uit de cache gehaald?? Er was ook nog iets met een balk en een splinter, ach kom...
Fire5 Geplaatst 1 januari 2008 Geplaatst 1 januari 2008 Ik heb een eerder bericht maar even ge-edit, want was wellicht wat te direct. Ik heb getracht aan te geven dat bij een natuurgebied er bepaalde regels gelden als bijvoorbeeld de openingstijden. Er kan geconstateerd worden dat niet een ieder zich daaraan hield. Ik heb mijn mening daarover gegeven. Het staat een ieder vrij daarop te reageren, maar een algemene reactie over regels in Nederland slaat de plank wat mij betreft hier volledig mis. Natuurlijk kan en zal ik een ieders mening respecteren, geen punt, maar ik mag er anders over denken. Dat heeft niets te maken met een balk en/of een splinter in iemands ogen voorzover ik kan zien , maar met een van de mooiere geregelde zaken in Nederland, nl meningsvrijheid. Wat ik enkel jammer zou vinden is dat acties als dit het voor het collectief zullen vergallen. Waarom zou GNR (Gooisch Natuurreservaat) in de toekomst nog goedkeuring geven aan een cache in hun gebied als ze weten dat de openingstijden aan de laars van de natuurliefhebbende geocachers wordt gelapt? Dat zou pas zonde zijn. Wat betreft de cache zelf vraag ik me overigens af in hoeverre deze een lang leven blijft beschoren. De plaatselijke scoutingvereniging (hemelsbreed gesitueerd op circa 400 meter) gebruikt dit terrein regelmatig voor activiteiten. Dan rollen er tientallen Welpen en Verkenners door de duinen (voor zonsondergang). Ik zou me kunnen voorstellen, gezien de ligging van de cache, dat deze snel ontdekt wordt. We hopen het niet, maar wachten maar even af. Overigens moet dit niet gezien worden door een snelle lezer als een mogelijk dreigement oid. Wat mij betreft mag de cache gewoon blijven liggen.
barny Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Hoi hoi allen, Wat ik Fire5 al via andere kanalen heb geschreven dat mijn schrijfsels zijn geen aanval op wie dan ook en hij in het bijzonder. Als iemand zich krampachtig aan alle regeltjes wil vasthouden en zich vooral met oogkleppen op wil laten leven, zo doet men dat maar. Maar als je beoogt om zelfstandig je beslissingen te nemen en daar mee leeft stroken sommige opgedrongen regeltjes niet dan moet het maar zo zijn. Het zou ook nooit mijn beslissing zijn geweest dat hele toestemmingsverhaal, maar vanwege het gros van de natuur beheerders net zulke regel n****tjes zijn is het best begrijpelijk dat .com die voorwaarden heeft gesteld ( was volgens mij nooit voorgekomen als er niet een paar sukkels waren geweest die dus wel het cachen als excuses gebruikt hadden om overal dwars doorheen te banjeren en bij bet betrapt worden gewoon zeggen dat ze “een schat” aan het zoeken waren, duhh, hoe simpel kan je zijn). Is het misschien daarom dat er steeds meer kokers neergedondert worden op oninteressante plekken, omdat “men” te beroerd is om toestemming in een mooi gebied te vragen (sorry, dat is een andere discussie) Over het politiek verhaal, daar wil ik graag met iedereen in gesprek maar dan wel onder het genot van een koud colatje en zeker niet hier. Barny En Dwarrel, jij ben ook nog steeds in mijn gedachten. Goudflitters, door mijn balk heen zie ik echt jou splinter heel duidelijk zitten. Voor diegene die zich stoort aan al mijn taalvouten zijn hier een reeks letters die men dan op de ontbrekende plekken kan zetten of zelfs over de voutieve letters kan plakken q w e r t y u i o p a s d f g h j k l z x c v b n m En dan ga ik me vandaag verder met belangrijker dingen bezighouden, lekker cachen tussen Nijkerk en Harderwijk Sommige moeten werken, en sommige gaan cachen watisdewereldookheerlijkoneerlijk
Woezel & Pip Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 (bewerkt) Dat ik achter Barny´s woorden sta, had ik al aangegeven. Nog ter aanvulling: Natuurlijk zeg je niet dat je aan het cachen bent als je, waar dan ook, wanneer dan ook en hoe dan ook, betrapt wordt op het een of ander. Zóveel vent/vrouw moet je dan ook durven wezen om je niet te verschuilen achter het fenomeen cachen, maar gewoon de verantwoording bij jezelf te leggen. Laat in zo´n gesprek met een boa het cachen er buiten. Eens werd een team betrapt op hun loslopende hond tijdens het lopen van één van mijn caches. En dan dus als excuus zeggen dat ze aan het cachen zijn. Ver beneden peil vind ik dat. Dat je daar aan het cachen bent, is geen enkel excuus om de hond los te laten waar het niet mag. Dán bezorg je dus inderdaad het geocachen en tevens de cache legger een slechte naam, met alle risico´s vandien. Dus overtreed jíj de regels, jóuw pakkie aan. Geen boa zal kunnen bewijzen dat je aan het cachen bent. Tenzij jij overduidelijk bent natuurlijk..... Edit vijf minuten later, de tijd die Barny nodig had om eerder dan ik te reageren Jij blijft ook in mijn gedachten Barny, hoe zou dat toch komen??? Ik geniet van je reacties en bovenal je heerlijke humor, ook in je logjes. Ga zo door zou ik zeggen Groetjes van een Dwarrel vanuit een zéér oneerlijke wereld..... 2 januari 2008 bewerkt door dwarreltje
TeamTobi Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Vrij simpele oplossing voor de FTF perikelen in de nachtelijke uren, geef de cache pas vanaf zonsopgang vrij op de com site. Kruimel wil vast wel iedere morgen om 06.00 uur wat caches loslaten
Wammus Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Vrij simpele oplossing voor de FTF perikelen in de nachtelijke uren, geef de cache pas vanaf zonsopgang vrij op de com site. Kruimel wil vast wel iedere morgen om 06.00 uur wat caches loslaten Ik heb ooit eens ergens in een discussie hier gelezen dat Kruimel het juist leuker maakt door de caches 'snachts te publiceren. Speciaal voor de fanatieke metaaljagers
GeoAlmere Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Vrij simpele oplossing voor de FTF perikelen in de nachtelijke uren, geef de cache pas vanaf zonsopgang vrij op de com site. Kruimel wil vast wel iedere morgen om 06.00 uur wat caches loslaten Ik heb ooit eens ergens in een discussie hier gelezen dat Kruimel het juist leuker maakt door de caches 'snachts te publiceren. Speciaal voor de fanatieke metaaljagers Wel leuk van kruimel, maar dan krijg je wel dit soort kansloze discussies
TUC MET KAAS Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Hoi medecachers, Ik heb zo'n idee dat dit topic wel gesloten zou kunnen worden. Want als ik even zo brutaal mag zijn de algemene opinie samen te vatten blijkt dat er verschillend gedacht wordt over regels in het algemeen in Nederland. De één vindt ze te pietluttig (zo ook dit kamp) en vult ze naar eigen inzicht in, de ander houdt zich er wat meer aan (uit mijn hoofd Fire5). En zo zit iedereen anders in elkaar. En gaan we er hier (lijkt mij ten minste) geen politieke discussie van maken. Het gaat juist over geocaching. En als het dan over geocaching en de regels in Nederland gaat komen de meningen veel meer overeen. Dan vinden we allemaal dat als we uberhaupt al een gebied ingaan dat niet toegankelijk is, we in ieder geval niet moeten zeggen dat we naar een schat zoeken. Liegen doe je dan overigens ook niet, want je zegt gewoon dat je een wandeling maakt en dat is ook zo. Ik denk dan ook te kunnen concluderen dat er echt maar een heel klein groepje is die de cache in gevaar zal brengen. En dat de kans nog kleiner is dat het cachen in zijn geheel in gevaar komt. En ten slotte de conclusie dat dit altijd het risico zal blijven van geocaching, een risico dat niet uit te sluiten valt. Dank in ieder geval voor het begrip en de goede manier van discussieren. Discussieren zonder elkaar belachelijk te maken en elkaar lelijke verwijten te maken. Denk dat de wereld van het geocachen goed genoeg in elkaar zit om zichzelf te beschermen. PS: wij als TUC MET KAAS zijnde zullen de borden niet snel meer passeren in combinatie met geocaching.
Goedweerloper Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 (bewerkt) Het geocachen moet inderdaad beschermd worden. Ik ben vooral in de zomer buiten geocaching in de natuur te vinden als de zon bijna onder gaat of net onder is, simpelweg omdat het dan het mooist is en je nog kans hebt om wilde dieren tegen te komen. Die zijn hier al zo zeldzaam, het is hier de veluwe niet. En als de dagen kort zijn en het voor het eten donker wordt dan wil het ook wel eens gebeuren. Maar mochten ze mij ooit tijdens het lopen van een cache na zonsondergang in de kraag grijpen dan ben ik gewoon aan het wandelen. Als ze mij zien met een GPS in de hand dan ben ik een GPS route aan het lopen. En als ze door hebben dat ik papieren bij heb dan is dat van "de route". Stel je voor dat de boswachter oplettend is "Maar dit lijkt wel op..." Een wat? (Goedweerloper doet een muggle na) Nooit van gehoord. O ligt dat hier in het bos? Dat moet ik ook eens proberen. Natuurlijk wel overdag hoor. 2 januari 2008 bewerkt door Goedweerloper
Woezel & Pip Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Als ze mij zien met een GPS in de hand dan ben ik een GPS route aan het lopen. Haha, dan had je maar een vrouwtje moeten worden... Ik kan met alle fatsoen van de wereld zeggen dat ik totaal geen richtingsgevoel heb en dus mijn gps bij me heb om weer thuis te kunnen komen
putput2 Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 Haha, dan had je maar een vrouwtje moeten worden... Ik kan met alle fatsoen van de wereld zeggen dat ik totaal geen richtingsgevoel heb en dus mijn gps bij me heb om weer thuis te kunnen komen I rest my case
gekodiver Geplaatst 2 januari 2008 Geplaatst 2 januari 2008 HMMMM iedereen heeft natuurlijk recht op zijn/haar mening en ook het gevoel wat FTF's iemand geven is ook voor een ieder persoonlijk maar, jaja de maar, het respecteren van regels die er namens natuurbeheer en staatsbosbeheer zijn, zijn in mijn optiek echt belangrijk. Er is te weinig echte rustige, donkere natuur voor een (helaas nog beperkte) aantal bosbewoners en voor de goede orde dat zijn wij geocachers niet! Ik vind wel dat een cache beschrijving dan geen 24/7 moet hebben want dan is (na een aantal kilomters in de auto) een foutje heel makkelijk gemaakt. Het gaat mijn inziens nu over het wel of niet bewust overtreden van de regels maar het zou over natuurbescherming moeten gaan en dat is dan wel weer voor ons Geocachers belangrijk maar zoveel meer voor de echte bewoners van de schaarse bossen die we in Nederland nog hebben!
Aanbevolen berichten