thira en candor Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Op deze site had een handig ding gevonden voor de Etrex gpsen. http://www.enochpower.com/
dmace Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Hmm, wel een beetje prijzig. Koop je ook een snellader voor met flink wat setjes batterijen. Met een levensduur van 10-18 uur op een GPS heb ik genoeg aan 1 oplader met 1800mAh NiMH batterijen. Vol in 2 uur tijd. En dat alles kost nog geen 10 Euro. Neemt niet weg dat dit best handig zou zijn, maar (voor mij) minimaal de helft minder wil het interessant worden.
thira en candor Geplaatst 17 januari 2005 Auteur Geplaatst 17 januari 2005 Klopt, maar vond het wel leuk om te melden. Zelf gebruik ik ook een snellader met 2300mAh NiMH batterijen. Deze houden toch een stuk langer vol dan 1800mAH, tenminste dat is mijn ervaring.
JandeBeHanger Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Vergeet het maar zo'n Amerikaanse ding heeft 110 V nodig. Als je het ding hier in een stopkontakt kunt steken, wordt je Etrex een dure asbak!
dmace Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Vergeet het maar zo'n Amerikaanse ding heeft 110 V nodig. Als je het ding hier in een stopkontakt kunt steken, wordt je Etrex een dure asbak! <{POST_SNAPBACK}> Zou kunnen, maar tegenwoordig is dat allemaal achterhaald. Die dingen gebruiken niet meer dan 12V, en de trafo's zijn meestal zelfschakelend. Dat mag je tenminste wel verwachten voor die prijs. Die auto-charger is ook 12V, en da's bij (bijna) alle auto's op de wereld het geval. Denk dus niet dat je gelijk hebt, maar het zou kunnen voorkomen dat het ook nog een slecht product is voor die prijs. Het wachten is op het eerste forumlid dat zijn ervaringen met ons deelt.
Kruimeldief Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 Vergeet het maar zo'n Amerikaanse ding heeft 110 V nodig. Als je het ding hier in een stopkontakt kunt steken, wordt je Etrex een dure asbak! <{POST_SNAPBACK}> Als dat voedingsblokje 110 V is wordt in ieder geval de voeding een blubberige massa Je hebt in ieder geval een verloop steker moeten hebben die van de Amerikaan een Europeaan maakt. Ik denk dat ik hier in een kast nog wel een aantal heb Als je het ding hier in een stopkontakt kunt steken, wordt je Etrex een dure asbak! Zou kunnen, maar tegenwoordig is dat allemaal achterhaald. Die dingen gebruiken niet meer dan 12V, en de trafo's zijn meestal zelfschakelend. Dat mag je tenminste wel verwachten voor die prijs. Ik denk toch dat JanDeBehanger gelijk heeft. Klopt wat bereft de 12 V dat het ding levert, maar om het te leveren zal het de voltage moeten hebben van Amerika en dat is 110. Ik denk echt niet dat de Amerikanen er een adapter bij doen die variabel is tussen 110 en 230. Ik heb al een aantal apparaten uit Amerika hier liggen die ik via via gekregen heb en heb er bijna altijd een europese voeding bij moeten kopen. Bijna zeg ik. De laptop kon hier zo in de stopcontact. Wat niet wegneemt dat het een bereleuk apparaatje is en echt weer een gadget voor de heb. Als ik een Etrex had wist ik het wel. Nooit meer batterijen wisselen, altijd laden via het kleppie. Thuis en in de auto.
Kevinopeppino Geplaatst 20 januari 2005 Geplaatst 20 januari 2005 Best leuk, geen twijfel aan maar ik had al oplaadbare batterijen. Er schijnt trouwens op de Vista ook een mogelijkheid te bestaan om aan te geven dat er oplaadbare batterijen in zitten ipv de alkaline?? Dit ivm het afgegeven vermogen verschil tussen oplaadbare (1.2 V) en alkaline (1.5 V) Kan iemand mij vertellen of dit zo is en zo ja hoe ik dat verander?? gr Kevin
Gast Dumphlum Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 (bewerkt) Jammer dat je GPS een stuk dikker wordt als je zo'n lader erop aansluit. Past ie niet meer in mijn fietshouder... Er schijnt trouwens op de Vista ook een mogelijkheid te bestaan om aan te geven dat er oplaadbare batterijen in zitten ipv de alkaline??Dit ivm het afgegeven vermogen verschil tussen oplaadbare (1.2 V) en alkaline (1.5 V) Kan iemand mij vertellen of dit zo is en zo ja hoe ik dat verander?? gr Kevin <{POST_SNAPBACK}> Als je gaat kijken in hoofdmenu bij instellingen en dan systeem kun je zien wat voor 'n batterijen er in zitten (NiMH of alkaline). Ik geloof niet dat je dat standaard kan zien als je hem aanzet of als je aan het navigeren bent (lijkt me ook en beetje overbodig, als je het klepje openmaakt weet je het ook) 31 januari 2005 bewerkt door Dumphlum
Gast Dumphlum Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Jammer dat je GPS een stuk dikker wordt als je zo'n lader erop aansluit. Past ie niet meer in mijn fietshouder... Er schijnt trouwens op de Vista ook een mogelijkheid te bestaan om aan te geven dat er oplaadbare batterijen in zitten ipv de alkaline??Dit ivm het afgegeven vermogen verschil tussen oplaadbare (1.2 V) en alkaline (1.5 V) Kan iemand mij vertellen of dit zo is en zo ja hoe ik dat verander?? gr Kevin <{POST_SNAPBACK}> Als je gaat kijken in hoofdmenu bij instellingen en dan systeem kun je zien wat voor 'n batterijen er in zitten (NiMH of alkaline). Ik geloof niet dat je dat standaard kan zien als je hem aanzet of als je aan het navigeren bent (lijkt me ook en beetje overbodig, als je het klepje openmaakt weet je het ook) <{POST_SNAPBACK}> Ik zie net in een ander draadje dat je je batterijentype moet instellen. Dan is het helemaal onzin om dat te laten zien ergens.
Kevinopeppino Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Jammer dat je GPS een stuk dikker wordt als je zo'n lader erop aansluit. Past ie niet meer in mijn fietshouder... Er schijnt trouwens op de Vista ook een mogelijkheid te bestaan om aan te geven dat er oplaadbare batterijen in zitten ipv de alkaline??Dit ivm het afgegeven vermogen verschil tussen oplaadbare (1.2 V) en alkaline (1.5 V) Kan iemand mij vertellen of dit zo is en zo ja hoe ik dat verander?? gr Kevin <{POST_SNAPBACK}> Als je gaat kijken in hoofdmenu bij instellingen en dan systeem kun je zien wat voor 'n batterijen er in zitten (NiMH of alkaline). Ik geloof niet dat je dat standaard kan zien als je hem aanzet of als je aan het navigeren bent (lijkt me ook en beetje overbodig, als je het klepje openmaakt weet je het ook) <{POST_SNAPBACK}> Ik zie net in een ander draadje dat je je batterijentype moet instellen. Dan is het helemaal onzin om dat te laten zien ergens. <{POST_SNAPBACK}> Het gaat mij er ook niet om dat ik wil zien welke batterijen er in zitten, maar of ik in moet stellen of ik alkaline of NiMh batterijen gebruik. Dat was mijn vraag dus, of dat mogelijk is cq nodig is.
Peetee Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Het gaat mij er ook niet om dat ik wil zien welke batterijen er in zitten, maar of ik in moet stellen of ik alkaline of NiMh batterijen gebruik.Dat was mijn vraag dus, of dat mogelijk is cq nodig is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze functie er enkel toe dient om ervoor te zorgen dat het batterijspanningsniveau-metertje het exacte spanningsniveau nauwkeuriger aangeeft. Op de werking van de gps heeft het volgens mij dus geen enkele invloed.
Kevinopeppino Geplaatst 31 januari 2005 Geplaatst 31 januari 2005 Het gaat mij er ook niet om dat ik wil zien welke batterijen er in zitten, maar of ik in moet stellen of ik alkaline of NiMh batterijen gebruik.Dat was mijn vraag dus, of dat mogelijk is cq nodig is. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze functie er enkel toe dient om ervoor te zorgen dat het batterijspanningsniveau-metertje het exacte spanningsniveau nauwkeuriger aangeeft. Op de werking van de gps heeft het volgens mij dus geen enkele invloed. <{POST_SNAPBACK}> Ok. Peetee erg bedankt voor de reactie.
Aanbevolen berichten