Camelion Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 Idioten zijn het. <{POST_SNAPBACK}> Dit heet bij ons "belediging van een ambtenaar in functie". Staat tegenwoordig weer een aardige boete op. <{POST_SNAPBACK}> Geen probleem mee, als ik maar mag zeggen dat ze idioot zijn. Ik had ter plaatste nog meer verbalen gekregen. <{POST_SNAPBACK}> Er is een immens verschil tussen "jullie zijn idioten" en "ik vind jullie idioten". Scheelt een euro of wat.
mc gregor Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 (bewerkt) daar gaan nu (onze)??(hun)!! harde afspaken zie dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=2454 <{POST_SNAPBACK}> Als je doeld op het begraven van de cache kan ik je geruststellen, ook het ingraven van de cache was een deel van de toen gemaakte afspraak. En het gat in de grond is maar eenmalig, want er is een kistje met deksel geplaatst(vandaag) waar de echte cache in staat. <{POST_SNAPBACK}> mij maakt het niet uit of ze in de grond zitten ik doel op dit stukje uit dat draadje [*] Zorg ervoor dat je weet of je cache in/vlak bij terrein van een eigenaar/beheerder ligt waarmee we harde afspraken hebben (op dit moment: 01-07-2004 is dat alleen nog maar sbb en wat plaatselijke kleine natuurbeheerders). Als dit het geval is regel dan (VOORDAT JE JE CACHE AANMELD) dat je cache voldoet aan die harde afspraken 29 december 2004 bewerkt door mc gregor
gr2 Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 het ingraven van de cache was een deel van de toen gemaakte afspraak. Soepel van SBB. Het is toch bij de Meinweg? Daar sterft het van de Duitse zwijnen die onze bodem komen omwoelen. Dan heb ik het nog niet eens over onze stranden.
Geothean Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 (bewerkt) Daar sterft het van de Duitse zwijnen die onze bodem komen omwoelen.Dan heb ik het nog niet eens over onze stranden. <{POST_SNAPBACK}> Heel scherp.... 29 december 2004 bewerkt door Geothean
Geothean Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 (bewerkt) Zijn er anders geen geocachende boswachters? Ik heb 2 keer toestemming gevraagd voor een Cache en 2 keer heel leuke en positieve reacties van de boswachter gekregen. De eerste had zelfs al een gps besteld en zou ook gaan geocachen. Zijn er boswachters onder ons? op dit forum? Maak je eens bekend en breng eens wat duidelijkheid? 29 december 2004 bewerkt door Geothean
Crow & Éowyn Geplaatst 29 december 2004 Geplaatst 29 december 2004 Ik ga denk ik maar eens kijken of ik zelf geen boswachter kan worden. bij SBB Mooie terrein wagen van de zaak en lekker de hele dag door de bossen crossen wat wil je nog meer. Snap ook niet wat die gasten zitten te zaniken, wath ever dat daar een kistje ligt en zo te zien zijn alle argumenten die ze aanvoeren ook nergens op berust. Zeker last van een najaars moeheid ofzo die gasten ......
thira en candor Geplaatst 29 december 2004 Auteur Geplaatst 29 december 2004 Zijn er anders geen geocachende boswachters?Ik heb 2 keer toestemming gevraagd voor een Cache en 2 keer heel leuke en positieve reacties van de boswachter gekregen. De eerste had zelfs al een gps besteld en zou ook gaan geocachen. Zijn er boswachters onder ons? op dit forum? Maak je eens bekend en breng eens wat duidelijkheid? <{POST_SNAPBACK}> Het goed gekeurd krijgen van de cache was echt geen probleem. De boswachter waar ik contact met heb gehad voor de goedkeuring was ook erg positief,hij wilde alleen op de hoogte gehouden worden over de reacties wat ik kreeg, en dat heb ik ook gedaan. Hij heeft zelfs de route gelopen/gereden,zij hij. Maar die twee van vandaag deelden de mening toch echt niet.
Kruimeldief Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Idioten zijn het. <{POST_SNAPBACK}> Dit heet bij ons "belediging van een ambtenaar in functie". Staat tegenwoordig weer een aardige boete op. <{POST_SNAPBACK}> Geen probleem mee, als ik maar mag zeggen dat ze idioot zijn. Ik had ter plaatste nog meer verbalen gekregen. <{POST_SNAPBACK}> Er is een immens verschil tussen "jullie zijn idioten" en "ik vind jullie idioten". Scheelt een euro of wat. <{POST_SNAPBACK}> Een idioot zijn is duurder dan een idioot vinden? Maakt ook niets uit, betaal toch niet. De deurwaarder komt vanzelf.
De Gadgeteers Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Het idiote is: de opsporingsbevoegdheid van deze twee ambtenaren beperkt zich tot nederlands grondgebied. In duitsland zijn zij m.i. dus geen ambtenaar in fuctie, d.w.z. in de "rechtmatige uitoefening zijner bediening". Dus ik denk dat de deurwaarder hier geen boterham aan kan verdienen. Blijft natuurlijk een uitermate frustrerende en wazige aangelegenheid. Heb je naar eer en geweten alles netjes met SBB geregeld, krijg je dit gelazer. Hebben zeker de quota voor pv'tjes voor 2004 nog niet gehaald.... Maar los het nu maar eens subtiel op....
Camelion Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Ik begrijp uit het verhaal dat de cache wel degelijk op NL grondgebied ligt maar dat de route voor het grootste deel over de Heimat gaat. De heren hebben dus wel wat te vertellen, lijkt mij. But correct me if I'm wrong.
thira en candor Geplaatst 30 december 2004 Auteur Geplaatst 30 december 2004 Ik begrijp uit het verhaal dat de cache wel degelijk op NL grondgebied ligt maar dat de route voor het grootste deel over de Heimat gaat. De heren hebben dus wel wat te vertellen, lijkt mij.But correct me if I'm wrong. <{POST_SNAPBACK}> Klopt, de cache ligt inderdaad in Nederland. Maar het scheelt toch echt geen halve meter. Maar het hele gesprek heeft zich wel degelijk in het Ausland afgespeeld
gr2 Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Maar het hele gesprek heeft zich wel degelijk in het Ausland afgespeeld <{POST_SNAPBACK}> Ik vrees dat beide opsporingsbeambten ook grensoverschrijdend bezig mogen zijn. We hebben dergelijke afspraken met de oosterburen om vluchtende gangsters en terroristen aan te kunnen pakken. Helaas blijkt in de praktijk da vooral de suffige burger last heeft van zulke afspraken. Je krijgt het over twee dagen ook met de ID-plicht. Die is ons opgedrongen om de Amsterdamse onderwereld en Bin Laden met zijn handlangers in te tomen, maar je zult zien dat vooral eigenaren van een loslopende hond of fietsers die verzuimen een hand uit te steken het slachtoffer zullen worden.
thira en candor Geplaatst 30 december 2004 Auteur Geplaatst 30 december 2004 Dat kan wel allemaal zo zijn, maar een boswachter in dienst bij SBB heeft waarschijnlijk niets te vertellen in Duitsland. SBB is toch een Nederlandse instantie? De Duitse bossen zijn niet in beheer van SBB. En als ik mij niet vergis,is het NATIONAAL park van de Nederlandse staat, dus van de belastingbetaler. Sbb beheert dus ons bos!!!!!!!!!!!!!
gr2 Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Het zou wel aardig zijn als een echte groene BOA hier eens zijn of haar deskundigheid op deze problematiek zou loslaten. Een waardeoordeel over het optreden van beide gestapofiguren mag daarbij achterwege blijven. Gezien de solidariteit tussen uniformdragers zal het een BOA moeilijk vallen zijn collega's af te vallen. Even moeilijk zal het zijn hun optreden te ondersteunen, gezien de feiten zoals gepresenteerd door Thira en Candor.
Camelion Geplaatst 30 december 2004 Geplaatst 30 december 2004 Als je in Nederland was op het moment van "aanhouding" heeft de BOA c.q. de agent zijn recht. Beide zijn opsporingsambtenaar en hebben het recht je aan te houden. Alleen de agent kan je arresteren. Het recht wat zij hebben op duits grondgebied gaat niet verder dan aanhouden als je vanuit nederland voortvluchting bent. Nou, voortvluchting was je toch niet, wel dan?! Maar je was in Nederland, zeg je zelf. Al was het maar een halve meter. Ze staan dus in hun recht. En reken er op dat die heren weten waar exact de grens loopt Ik denk ook niet dat daar de pijn zit. De pijn zit 'm veel meer in het inconsequente optreden/beleid van SBB. Afwachten dus maar wat de goedkeurende BOA gaat terugmelden.
Aanbevolen berichten