Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Laat ik beginnen met een bericht dat mij bracht tot dit nieuwe draadje. Het is van Het Kadaster:

"

Wij wensen alle meetpuntenjagers een goed 2005 en wij bedanken hen

alvast voor hun nuttige speurwerk. Zoals je ziet op onze site maken wij van

jullie meldingen graag gebruik. "

En vervolgens kreeg ik te horen:

"Als dank hebben wij naar jouw adres 20 kalenders van het Kadaster

toegestuurd. Jij weet vast wel enkele actieve meetpuntenjagers die er voor in

aanmerking komen. "

Ik zal met liefde de kalenders verzenden aan belangstellenden die mee doen aan de MeetpuntenJacht. Er zijn een beperkt aantal dus het gaat in volgorde van 'aantal vondsten' plus extra punten voor bewezen verdwijningen e.d. (ik verzin maar wat ad-hoc, dit staat open voor democratische inspraak)

Verder: als iemand mij een grote doos met geel vetkrijt weet te bezorgen dan zal ik krijtjes naar de deelnemers sturen zodat ze hun gevonden boutjes van een professioneel merk kunnen voorzien!

En zo kom ik op het idee om een dagje bijeen te komen met de club om allerlei nuttige dingen te leren i.v.m. landmeten. Leuk zouden colleges zijn door deskundigen die hun vak aan leken weten uit te leggen. Praktische demonstraties enz. zodat iedereen na afloop naar huis gaat en weet hoe landmeters te werk gaan met hun hardware en software.

Geplaatst

Dat is een heel royaal gebaar van het Kadaster :blush: . Het zijn altijd erg mooie kalenders met historische kaarten, percelen of luchtfoto's e.d. Helaas ben ik al een tijdje geen landmeter meer en ook geen relaties meer met het Kadaster. Nu dus de kans om zo'n exemplaar te bemachtigen via Dutch Benchmark Hunting..cool ;) .

Ook het idee van een demonstratiedag is leuk; temeer als er wordt getoond waar de RD punten voor dienen en hoe die gebruikt worden (tachymeter, total station, spiegels, GPSbasisstation, Rover of vrije opstelling) :). Misschien kan je het relateren aan geocaching en er ook nog een mini event van maken! ;)

Eventueel kan op zo'n dag ook de "ideale RD punt vastlegging" worden getoond. Wat wil het Kadaster zien en weten zodat onze jacht/ inspanningen en database nog meer bijdragen om de RD punten up-to-date te houden. Natuurlijk staan er al heel veel mooie en fraaie vastleggingen op de RDsite, maar een schoolvoorbeeld is altijd goed (al typend denk ik dat dat nu natuurlijk ook al kan met een aantal linkjes op de RD site, professor Lupardi wat vindt U?)

GRTZ Professor X

Geplaatst

Voor een dergelijk presentje ben ik natuurlijk altijd in... :blush:

Ook het voorstel om een keer een treffen te hebben lijkt me iets wat mogelijk moet zijn, zodra er meer bekend is vernemen we het wel.

Groeten Jan-Willem PA3FUS.

Geplaatst

Hallo all.

Het lijkt mij een verschrikkelijk goed idee om mij een kalender toe te zenden.

:)

Maaaaaaaaaaaaar prof. het idee van het opzetten van een meetboutenfeestje lijkt mij ook een heeeeeeel goed idee.

:blush:

Groetjes Keske(die wel een kaal plekje op de muur kan maken voor zo'n mooie kalender)27

Geplaatst

De kalender lijkt me leuk om eens te bekijken. Verder niks. Komt toch aan een haakje te hangen en in juli hangt dat ding nog steeds op februari.

Maar een landmeet-event lijkt me leuk :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)

Prof,

mailtje is via forum de deur uit, :crybaby: ik neem aan dat het correct is aangekomen.

Groeten Jan-Willem.

Inmiddels bericht terug ontvangen. :thumbup:

bewerkt door pa3fus
Geplaatst

Hé Prof,

Bedankt voor de kalender :beerchug: Kwam speciaal met aparte bestelling omdat ie niet in de brievenbus past. Krijgt mooi plekje naast het internetmedium.

De TB daarentegen is volledig verruineerd; hij is krom en de ketting is in 5 stukken :beerchug: . De nota is nog net te lezen en de brief was met plakband bij elkaar geplakt. Het lijkt erop dat ie klem heeft gezeten in de sorteermachine. Er zat een excuusbriefje bij van de PTT. We zullen hem recht timmeren/ opknappen en de wereld insturen :( .

Namens het Team hartelijke dank,

Professor X

Geplaatst

Klinkt als bijzonder interessant, het landmeetcollege. Ik neem me al langer voor eens meer in de techniek en met name wiskunde van geodesie, map datums, projecties, coordinatentransformaties, etc. te verdiepen, maar het komt er maar niet van, en het ontbreekt me vooraal aan een goed startpunt. Er is te veel op internet te vinden. Een goed boek lijkt me ook een optie, maar nog niets tegen gekomen. Daarentegen, een 'live' verhaal over het onderwerp lijkt me een uitstekend startpunt.

Geplaatst

;););)

Een goede geest heeft mij voorzien van een heel stel kalenders van Rijkswaterstaat.

Hulde!! Dank!!!

Deze zijn groot en tweezijdig te gebruiken. Het thema dit jaar is Kustkalender.

Het gaat over wat Rijkswaterstaat eraan doet en hoe ze de Grote Zandbak van de Noordzee inspecteren en proberen te beheersen.

Ik zal de lijst van meetpunters verder naar beneden afgaan om deze uit te delen.

http://www.geogames.nl/meetpunten/mpstats.php

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...