Spring naar bijdragen

Geocaching statistieken - Spelen met getallen


Waterboys

Aanbevolen berichten

In Nederland zijn vanaf februari 2001 t/m juli 2002 al zo´n 5625 caches gevonden. Ik ben eens begonnen om wat met deze info te gaan doen.

 

Er staan nu een 5-tal leuke grafieken op deze pagina.

 

Wanneer de tijd het toestaat, zal ik nog grafieken gaan toevoegen. Ik sta open voor commentaar en hoor graag wat jullie in die grafieken willen zien.

 

 

 

Edited By Waterboys on aug. 09 2002 at 11:30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 98-1027431508

Hoi Waterboy,

 

Leuke info maar ... of ik lees het verkeerd of de cijfers kloppen niet.

Als ik het goed interpreteer zijn er in week 14 of 15 in 2002 iets van 225 caches gevonden.

Het kan wel kloppen maar het lijkt me zo veel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is altijd leuk: grafieken.

En in 1 oogopslag zie ik dat de meeste geocachers in het weekend bezig zijn met hun hobby. Vooral de zondag springt er uit als actiefste dag. Conclusie: weinig kerks volk die geocachers!

Erg interessant is ook 'het gevonden per week' tabelletje. Daar zit een grappige variatie in. Waar zou die door komen? Die correleren met iets. Bijvoorbeeld mooi/slecht/barslecht weer, regenval, temperatuur, schoolvakanties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dit soort grafiekjes! Ga zo door, zou ik zeggen.

Vooral de zondag springt er uit als actiefste dag. Conclusie: weinig kerks volk die geocachers!

 

Conclusie lijkt me onterecht, want wat is er nu 'kerkelijker' dan wandelen in de natuur op zondagmiddag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we het toch over 'het hogere' hebben:

 

Een collega van me heeft een screensaver met een mooie maanfoto. Natuurlijk kwam bij mij de vraag naar boven: Welk coördinatenstelsel hebben ze daar eigenlijk?

Wie heeft in dezen het licht gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op zondagmiddag in de kerk zitten.

 

Ja, en dan twee keer een dienst van 2 uur, zeker. Dan heb je weinig tijd meer, nee. Alhoewel het theoretisch nog steeds mogelijk is om dan nog een cache te doen.

 

Als ik voor mezelf spreek, zie ik me niet als 'kerkelijk' in de zin die jij bedoeld. Ik ben actief lid van een Evangelische Gemeente. En ja, ik geocache ook (vaak) op zondag (middag)!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Lady & de Vagebond

Over statistieken gesproken: op de Duitse geocaching-site staat op http://home.debitel.net/user/geocaching/pranking1.shtml een ranking van alle cachers die ooit minimaal één cache in Duitland hebben gelogd.

Deze Duitse GeoMann merkt er met veel gevoel voor animositeit fijntjes op:

 

Lange wurde diese Liste von Holländern angeführt, nun ist Blinky Bill allerdings furios an ihnen vorbeigezogen ;-)

 

 

Ehm... wijzelf zijn nog maar tien weken aan het geocachen en staan in deze ranking op #23 met 61 caches. De nummer 1 lijkt met 212 caches voor ons welhaast onbereikbaar.

Maar MegaHeks en Zuurtje staan er op respectievelijk #3 (165) en #4 (159).

Misschien dat zij die Blinkey Bill (209) en Ideology (212) eens even een sportief poepje kunnen laten ruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319
Misschien dat zij die Blinkey Bill (209) en Ideology (212) eens even een sportief poepje kunnen laten ruiken?

Blinkey Bill zijn wij op onze vakantie in Frankrijk en Spanje (Pyreneeen) meerdere malen in de logs tegengekomen. Ook "sproeit"hij zelf caches in deze landen in het rond. Het Lijkst wel of dit stel er hun beroep van gemaakt hebben om door Europa te trekken en te cachen, waarbij volgens mij ontmaagden hun grootste drijfeer is. Bij menige cache waren zij de eerste en moest ik genoegen nemen met een tweede plaats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...