Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Wat is nu eigenlijk de bedoeling?

Van een moderator zou ik toch wel verwachten dat hij eerst de 'zoek' functie gebruikt. ;)

Nee, een moderator heeft geen zoek-knop. Alleen een verwijder-knop :D:P

Maar als ik een punt log wat een ander al gelogged heeft, gaat bij mij de teller dan ook +1? De foto's kan ik duidelijk wel uploaden. Maar als er straks 100 punt-hunters zijn, die van elk punt 3 foto's maken a 25Kb van alle 5000 punten, dan zit je op 100x3x5000x25Kb = 35Gb aan foto's. Dat is de bedoeling? Of gaat het er om de eerste logger te zijn? In dat laatste geval krijg ik jeuk en haast B)

Het gaat me niet om het wedstrijd-element of de statistieken, maar als ik een punt opzoek, fotografeer en kan behalve de foto's uploaden niet veel meer, dan weet ik niet of ik reeds bezocht punten zelf ook wil zoeken. Immers, ik weet niet of iedereen wel zit te wachten op 25 detailopnamen van een bout in de muur.

Geplaatst
Maar als ik een punt log wat een ander al gelogged heeft, gaat bij mij de teller dan ook +1? De foto's kan ik duidelijk wel uploaden. Maar als er straks 100 punt-hunters zijn, die van elk punt 3 foto's maken a 25Kb van alle 5000 punten, dan zit je op 100x3x5000x25Kb = 35Gb aan foto's. Dat is de bedoeling? Of gaat het er om de eerste logger te zijn? In dat laatste geval krijg ik jeuk en haast :D

Voor zover ik begrepen heb, gaat jouw teller dan ook +1.

Ik denk ook dat niemand zit te wachten op tig detail-foto's van hetzelfde punt, dus mij gaat het er op dit moment om dat ik de eerste bij het punt ben. Daarna ga ik bij reeds bezochte punten kijken wat iemand anders voor soort foto's heeft geupload om te zien of ik daar nog een leuk tijdsbeeld aan kan toevoegen.

En misschien is het ook leuk als we alle punten eens in de twee jaar ofzo langslopen. In die tijd kan er veel veranderen in de omgeving en kan je toch weer leuke foto's toevoegen. Neem als voorbeeld de Betuwelijn. Een behoorlijk gedeelte van de ruimte links en rechts van de spoortlijn is de laatste twee jaar behoorlijk veranderd. Ik zit er nu van te balen dat ik pas sinds mei een GPSr heb en nog niet eerder van de meetpunten jacht wist. Anders had ik al een leuke verzameling foto's kunnen hebben B)

Het kadaster zal ook wel blij zijn als de punten zo regelmatig gecontroleerd worden, omdat ze er zelf de manschappen niet voor hebben.

André

Geplaatst

Vandaag gezocht naar Steen R.D. Kibbelslaglaan (129319 (13), actief).

De bossingel is daar zeer dicht begroeid en er ligt nogal veel rotzooi. M.a.w. de steen heb ik met mijn GPS niet kunnen vinden en ook niet met de prikstok. Daarna de kaart erbij gehaald maar daar begrijp ik niet zoveel van. Wie kan voor mij die kaart van Kibbelslaglaan vertalen naar: waar moet ik beginnen met meten en hoeveel meter afstand het is vanaf de voorkant v.h. huis tot het punt waar twee pijltjes bij elkaar komen?

alvast bedankt,

GeoTeeth

Geplaatst

Flash! is alive!! ;)

Ook ik heb inmiddels de eerst logs op mijn naam staan. Ik stuit echter wel op een probleem. De foto's mogen niet groter zijn dat 40kb, anders kun je hem niet loggen. :lol:

Zelf heb ik een HP digitale camera waar je twee mogelijkheden hebt: 5 miljoen pixels of 1 miljoen pixels. Uiteraard zet ik hem op 1 miljoen pixels. Maar als ik ze met 'opslaan als' opsla onder 4% (anders kom ik boven de 40 kb!) dan blijft er met goed fatsoen niets over van de foto (behalve vage vlekken dan).

A. wat is de reden dat de foto's slechts 40 kb mogen zijn?

B. kan dit verhoogd worden naar 100 kb?

C. weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Bedankt voor jullie hulp!!

Flash! ;)

P.S. ik ben het met één van mijn voorgangers eens dat het loggen slechts gehouden is aan de eerste (maar dat is mijn mening!)!

Geplaatst
De link naar de schets van onderstaand punt komt niet overeen met de juiste situatie terplekke.

Waarschijnlijk een enkele fout in de gegevens van het punt.

nummer 450509 (11), actief

naam Vluchtoordweg 20 Uden

[..]

Ik heb de foto's in het album bekeken, de topo-kaarten bekeken, de straatnamenkaart geraadpleegd en ik kom tot twee conclusies:

1. het is de verkeerde schets

2. het punt is niet zichtbaar maar mogelijk nog steeds aanwezig. Gebouw staat er nog en de muur ook.

Wat ik zal doen is melden aan het kadaster dat de schets fout is en het punt achter een hek zit. (Dat op slot zit en er is geen aanbel-bel?)

Geplaatst
De foto's mogen niet groter zijn dat 40kb, anders kun je hem niet loggen. :lol:

Zelf heb ik een HP digitale camera waar je twee mogelijkheden hebt: 5 miljoen pixels of 1 miljoen pixels. Uiteraard zet ik hem op 1 miljoen pixels.

Je moet een toestel hebben met 0,08 miljoen pixels ;)

Als je de foto op je PC heb staan deze eerst verkleinen naar 320x240 pixels. Daarna opslaan met lage kwaliteit. Je hebt daar een goed fotobewerkingsprogje (bijv. photoshop) voor nodig om nog redelijke foto's over te houden. Hoe meer contrast hoe meer informatie er in een foto zit. Dus zonnige foto's hebben vaak een groter bestand.

Geplaatst
Vandaag gezocht naar Steen R.D. Kibbelslaglaan (129319 (13), actief).

[...]  waar moet ik beginnen met meten en hoeveel meter afstand het is vanaf de voorkant v.h. huis tot het punt waar twee pijltjes bij elkaar komen?

[...]

Wat is dat een beroerde schets zeg. Aan de zuidkant van de weg, op 18,95 meter van de hoek van het huis, gemeten in de richting loodrecht op de weg, moet iets stevigs in de grond zitten. Een betonrand of muurtje. Geen water, want dan hadden er wel golfjes gestaan. Nu komt de ellende: nergens staat hoeveel meter je langs die weg in westelijke richting moet gaan voordat je oversteekt over een afstand van 8,9 meter.

Maar er is redding: op de topo-kaart ligt het punt niet verder dan 2,5 meter van de wegrand. De boerderij heeft zo'n beetje n/z (dus als je naar het gebouw kijkt: rechts) een greppel of slootje of hekje lopen.

Zoek het punt waar dit samenkomt met de weg en ga pal noord (kompas!). Dan moet je er overheen of pal langs lopen. En dan wetende dat de afstand tot dat muurtje? =8,9m dan moet je er met Driehoeksmeting wel uit komen! (Tip: thuis alvast een 8,9 m lang touwtje maken . :lol:

Geplaatst
Ik heb de foto's in het album bekeken, de topo-kaarten bekeken, de straatnamenkaart geraadpleegd en ik kom tot twee conclusies:

1. het is de verkeerde schets

2. het punt is niet zichtbaar maar mogelijk nog steeds aanwezig. Gebouw staat er nog en de muur ook.

Wat ik zal doen is melden aan het kadaster dat  de schets fout is en het punt achter een hek zit. (Dat op slot zit en er is geen aanbel-bel?)

Ik heb nog wel wat meer foto's beschikbaar, ook op hogere resolutie,

maar deze voegen niet veel toe aan de geuploade foto's op de site.

Waarschijnlijk klopt inderdaad de schets niet bij dit punt.

De beide gebouwen staan achter afgesloten hekken en zijn volgens mij eigendom van het lokale gasbedrijf of de Gasunie. Er is wel een telefoonnummer aanwezig op de bebording.

Indien nodig zou ik wel contact kunnen opnemen met de Gasunie,

maar of men staat te springen om er een monteur langs te sturen voor een fototje ?

Denk het niet.... :lol:

Voorlopig zullen we het hierbij dus maar laten. ;)

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

@ Flash:

met het gratis programma IRfan View kan je over de foto een resize/resample doen. Kijk even welke van de resample methoden je het best bevalt; immers men moet hele groepen pixels terug brengen tot een pixeltje met 1 kleurtje. Dat moet slim gebeuren. Dan saven als jpg zonder al teveel 'kwaliteitsverlies' op te geven. Met 320x240 kom je dan beneden de 40 kb. Je kan wat experimenteren met meer pixels en meer compressieverlies.

Geplaatst
Ook ik heb inmiddels de eerst logs op mijn naam staan. Ik stuit echter wel op een probleem. De foto's mogen niet groter zijn dat 40kb, anders kun je hem niet loggen
via google gratis resizer downloaden en opgeven 320 large
Geplaatst
Worden deze .wpt bestanden nog bijgewerkt?

Ik zal binnenkort de huidige punten uit de database exporteren naar Ozi, zodat alle punten die wij kennen ook in de wpt files komen te staan.

Ik heb de nieuwe Ozi en excel files zojuist op de site gezet.

Maar eerst moet ik vanavond nog een inlog probleempje oplossen, waardoor mensen met spaties of vreemde karakters in hun loginnaam niet op de meetpunten site kunnen komen.

De inlogproblemen zijn als het goed is nu opgelost. Mocht iemand nog problemen hebben, laat het mij dan svp even weten.

Geplaatst

Wat betekent punt blauw op de kaart?

Faq "Vraag: Kan ik makkelijk te weten komen welke punten al door anderen zijn bezocht?

Antwoord: Ga de kaarten op deze site bekijken. Nog niet bezochte punten zijn groen, reeds gefotografeerde punten zijn rood. En er is niets op tegen om de rode punten nogmaals te bezoeken. Zeker de omgeving ziet er 's zomers en 's winters heel anders uit!"

Upload van foto's. Eerste upload niet volgens schets. Bij verwijderen, om eerste foto wel volgens schets omhoog te laden, staat de melding definitief verwijderen.

Doe dus iets fout bij het loggen, maar wat oh wat.

Groet Skansen

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb de nieuwe Ozi en excel files zojuist op de site gezet.

Dankjewel.

Ik heb direct even de ENgin 4 POI bestanden bijgewerkt.

Instructies over hoe je ze moet installeren, vind je in dit draadje.

Link naar het bestand: NLRD.zip

André

bewerkt door mathlener
Geplaatst

Ik had ook een huis waarbij de schets verkeerd was. Ik heb een nieuwe schets gemaakt en deze als foto erbij geplaatst.

;)

Ik dacht dit trouwens een keer eerder mee te maken en toen bleek ik de verkeerde schets voor me te hebben. Weet je zeker dat dit nu ook niet het geval was GeoTeeth?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...