deBruineBeren Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk. Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan. Maar je kunt ze wel zelf maken. Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS. Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd. Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld. Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
0 dusee Geplaatst 29 oktober 2004 Geplaatst 29 oktober 2004 (bewerkt) Alex, Allereerst de complimenten voor het verzorgde werk. Ook op deze kaarten is "gesproken" autonavigatie mogelijk met Nroute en deze kaarten geladen. preferenties op use direct route route activeren / status scherm Dit geldt ook voor routes gemaakt in bossen e.d waar geen wegen zijn bij metroguide en city select op de laptop. Met terreinrijden wil dat nog wel lukken. je kunt dit uitproberen met utilities simulate a gps Het beginwaypoint van de route benaderen met rechtermuisklik "set new location" De route simulatie rijdt de hele weg gesproken tot destination. 29 oktober 2004 bewerkt door dusee
0 Camelion Geplaatst 29 oktober 2004 Geplaatst 29 oktober 2004 De vraag van Willum verhuist naar dit draadje
0 fvm4 Geplaatst 30 oktober 2004 Geplaatst 30 oktober 2004 Schitterende programa (handleiding) om nog meer te genieten van de vista met deze optie, jammer dat ik geen kleur heb. Ik heb een stukje broekpolder gemaakt en het ziet er leuk uit zo op de gps. BruineBeren erg bedankt hiervoor. Is er ook voor de mapsource v4 een map legenda zodat ik deze kan vinden om ze te gaan bewerken. Mvg
0 fvm4 Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Ik heb een vraag. Als ik een mapsource kaart aanpast mbv een oxie kaart dan ligt oxie er niet precies bovenop, maw de wegen liggen zon +- 50 meter vanaf elkaar (niet over elkaar heen), als ik de kaarten van ozie gebruikt in oziexplorer dan heb ik geen afwijking van de gelopen track, en als ik mapsource gebruikt ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor. mvg
0 deBruineBeren Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Schitterende programa (handleiding) om nog meer te genieten van de vista met deze optie, jammer dat ik geen kleur heb.Ik heb een stukje broekpolder gemaakt en het ziet er leuk uit zo op de gps. BruineBeren erg bedankt hiervoor. Is er ook voor de mapsource v4 een map legenda zodat ik deze kan vinden om ze te gaan bewerken. Mvg @ fvm4 Mapsource is het software paket dat je gebruikt om waypoints en/of kaarten naar je GPS te sturen. De Kaarten die hier voor het meest gebruikt worden zijn MetroGuide of City Select. Waarschijnlijk bedoel je dus ook MetroGuide versie 4 of City Select versie 4. Ik ga er even van uit dat het MertoGuide is. Wat je moet doen is mij via debruineberensoft@planet.nl even een bestandje toesturen. Dit bestandje heet waarschijnlijk "euromgv4.tdb" je vindt dit bestandje in de map "C:\Program Files\Garmin" of "C:\Garmin". Ik zal het bestandje voor je uitlezen en de map legenda naar je toe sturen. deBruineBeren
0 deBruineBeren Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Ik heb een vraag. Als ik een mapsource kaart aanpast mbv een oxie kaart dan ligt oxie er niet precies bovenop, maw de wegen liggen zon +- 50 meter vanaf elkaar (niet over elkaar heen), als ik de kaarten van ozie gebruikt in oziexplorer dan heb ik geen afwijking van de gelopen track, en als ik mapsource gebruikt ook niet. Heeft iemand hier een oplossing voor. mvg Het lijkt er op dat de kaart die je gebruikt niet in WGS 84 gekalibreerd is. Als het een Nederlandse kaart is, is er waarschijnlijk gebruikt gemaakt van Rijksdriehoeksmeting. Wat je moet doen is het .map bestand van de gebruikte kaart vervangen door een .map bestand welke is gekalibreerd m.b.v. WGS 84.
0 theyeti Geplaatst 4 november 2004 Geplaatst 4 november 2004 Bruine beren bedankt, Uitstekende aktie. Eerste proefje ging na wat probleempjes mbt WGS84 prima. Groet, Theyeti
0 ronnie Geplaatst 11 november 2004 Geplaatst 11 november 2004 Document ontvangen. Ik zal er eens een studie van maken.
0 GeoG&K Geplaatst 8 december 2004 Geplaatst 8 december 2004 Top! Hier is veel werk in gaan zitten. Mooi om de lange kerstdagen door te komen. Bedankt. ik houd je op de hoogte van m'n vorderingen.
0 AardLoper Geplaatst 10 december 2004 Geplaatst 10 december 2004 Als ik een mapsource kaart aanpast mbv een oxie kaart dan ligt oxie er niet precies bovenop, maw de wegen liggen zon +- 50 meter vanaf elkaar (niet over elkaar heen), als ik de kaarten van ozie gebruikt in oziexplorer dan heb ik geen afwijking van de gelopen track, en als ik mapsource gebruikt ook niet. Ik ben vandaag begonnen met eigen kaarten maken en heb / had dit probleem ook. In Ozi klopte alles, WSG 84 etc, maar toch ging het fout. Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden door de kallibratie te controleren en opnieuw op te slaan. Vervolgens ging het wel goed. Ik heb verder niets veranderd, maar alleen opnieuw opgeslagen.
0 BushMan Geplaatst 22 december 2004 Geplaatst 22 december 2004 Bruineberen; Bedankt voor de snelle actie! De handleiding eerst uitgeprint en daarna alvast een proef gemaakt... Werkt prima dankzij een heldere uitleg en goede links! Thanks, BushMan
0 blazez Geplaatst 9 januari 2005 Geplaatst 9 januari 2005 Hoi, Ik heb hem ook binnen, bedankt. Edwin Blees
0 Kevinopeppino Geplaatst 15 januari 2005 Geplaatst 15 januari 2005 Zit er strak uit!!!!!!!!!! Daar g aik veel plezier aan beleven. gr Kevin
0 Johnb Geplaatst 13 maart 2005 Geplaatst 13 maart 2005 Ik heb de informatie gelezen, maar het lijkt mij gezien de hoeveelheid werk en tijd die je moet gaan investeren iets teveel van het goede. Ik wacht de Topo kaarten af van een leverancier, hopelijk komt er een nog dit jaar. Bruine Beren bedankt voor jullie hulp
Vraag
deBruineBeren
Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.
Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan.
Maar je kunt ze wel zelf maken.
Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl
Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS
Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS.
Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd.
Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld.
Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
102 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten